• 0

Reclame op auto goede marketing?

Ik zit met de gedachte te spelen om een auto aan te schaffen in dezelfde kleur als mijn huisstijl e.d. En dan op de auto het logo van mijn bedrijf te vermelden plus een telefoonnummer of verwijzing naar mijn website. Is dat uit oogpunt van marketing verstandig ofniet? Geen carnavalsauto maar een nette auto. Het is ook in de dienstensector met een nette uitstraling (administratief)

 

Hoe zien jullie dit? Zou dit een extra bijdrage leveren? Af en toe op strategische plekken neerzetten? We moeten zeker nog groeien!!

 

Ik hoor graag jullie mening.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vraag me dat ook wel een beetje af eigenlijk. Ik doe naast mijn huidige fulltime baan freelance webdesignen en heb ook een tijdje met het idee gelopen om mn logo en URL op mn auto te plakken, gewoon discreet aan de achterkant, maar heb er eigenlijk nooit wat van gemaakt. Ik denk dat het relatief goedkoper is dan landelijke reclame etc. Dus waarom niet eigenlijk, moet je alleen wel veel rondrijden en naar druk bezochte evenementen gaan met je auto.

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is reclame op je auto prima, mits de "uitstraling" van de auto overeenkomt met de "uitstraling" van het bedrijf. Ik weet bijvoorbeeld niet wat het effect is van een Ford Modeo op het imago van een hip internet bedrijf.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is reclame op je auto prima, mits de "uitstraling" van de auto overeenkomt met de "uitstraling" van het bedrijf. Ik weet bijvoorbeeld niet wat het effect is van een Ford Modeo op het imago van een hip internet bedrijf.

 

En wat is er mis met een Ford Mondeo?...Toevallig past die heel goed bij een hip lasercombatbedrijf! ;)

 

Ik merk het altijd aan mijn website statistieken als ik weer eens een lang stuk snelweg gepakt heb met de auto, dan gaan de statistieken ook omhoog.

 

Denk dat het qua prijs 1 van de goedkoopste manieren van reclame maken is voor je bedrijf. Of je nu perse een auto in de kleur van je huisstijl moet hebben weet ik niet, denk dat dat niet zoveel uitmaakt.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Ik zou wel uitkijken, want er kleeft ook een nadeel aan.

Als je bijvoorbeeld een ict bedrijf hebt, is de kans ook groter dat ze inbreken in je auto.

 

Eerst reden al mijn collegas met een logo rond, wat weer snel is afgeschaft omdat het aantal auto inbraken aanzienlijk toenam.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het heel sterk afhankelijk van het type bedrijf. Daarmee doel ik niet alleen op de uitstraling, maar ook het dienstenaanbod.

 

Voor aannemers, schilders etc. is het heel functioneel. Als ze aan het werk zijn zien mensen het werk en de mensen die het uitvoeren. Voor een product waar een breed publiek voor is kan het ook interessant zijn, zie het voorbeeld van lasercombat.

 

Echter voor een administratief bedrijf zal de nieuwsgierigheid van mensen waarschijnlijk niet gewekt worden door de vermelding van reclame op de auto.

 

Zelf heb ik het een tijdje gedaan, maar ik vond het toch niet zo geslaagd. Zichtbaar effect had ik er niet van (is ook moeilijk op grote aantallen natuurlijk) en ik voelde me toch iets te "grijpbaar" in het verkeer. Want mensen kunnen het positief gebruiken, maar veel eerder ook negatief (agressie in het verkeer komt aardig veel voor).

 

Dus ik rijd niet langer in een auto met reclame, maar als ik een dienst zou hebben waarvan ik weet dat er veel publieke interesse gewekt zou worden dan zou ik zo een (mijn) auto weer bestickeren!

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Het kan best aardige reclame zijn natuurlijk.. zeker als je in file of langzaam verkeer zit hebben je achterliggers weinig te doen en lezen ze ongetwijfeld de reclame op je auto.

 

Maar het kan ook wel zn nadelen hebben: Zoals gezegd al inbraakgevoelig voor ICT toko's en andere laptop-zeulers... en het maakt je gemakkelijk vindbaar als je een keer iemand schoffeert in het verkeer die zn gram komt halen op kantoor - en dat soort gekken heb je!

Link naar reactie
  • 0

Hangt ook van je rijstijl af. Als je gemeen wordt gesneden door een auto met bedrijfsreclame, dan heeft dat bedrijf wel afgedaan. Dus als je reclame op de auto hebt, ben je verplicht altijd onberispelijk te rijden, niet het verkeer op te houden, niet teveel te hard te rijden, nooit fouten maken, voetgangers laten oversteken, keurig zijn voor fietsers, etc. Kortom, wees een dame in het verkeer (dames rijden immers veel netter dan heren).

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0
Kortom, wees een dame in het verkeer (dames rijden immers veel netter dan heren).
Hoewel je het er natuurlijk om doet, wil ik hier toch op reageren :) Ik kan namelijk helemaal geen dame in het verkeer zijn, ik ben namelijk een man en dat roept per definitie agressie op van dat soort mannen dat op bezoek komt op kantoor. En ik kan er helaas over meepraten, over agressie in het verkeer dan, op kantoor zijn ze nog niet geweest.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een geweldige discussie. Ik dacht altijd dat juist vrouwen niet konden rijden (uit eigen ervaring :P) Ben blij te horen, dat het tegendeel juist waar is!! :D

 

Vrouwen kunnen prima rijden, ze moeten alleen iets meer rechts aanhouden. 8) Zo, dat zijn weer genoeg voordelen voor vandaag. Even serieus.

 

Ook mijn ervaring is dat reclame op de auto zowel voor als nadelen kan hebben. Enerzijds is het goed voor de naamsbekendheid, maar dat kan ook negatief uitpakken. Zeker wanneer de verkeersregels niet in acht worden genomen en dit bepaalde negatieve reacties oproept bij een medeweggebruiker. Een naam en kenteken zijn eenvoudigl te onthouden. Klachten via telefoon of email volgen dan ook gegarandeerd vroeg of laat. Ook de verhalen over een verhoogd inbraakrisico zijn helaas maar waar.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik ben erachter gekomen hoe het juist niet moet...

 

Op mijn bestelbus staat reclame over ons bouwportaal die ik heb gemaakt met m'n IT-bedrijf. Deze bus gebruik ik voor het vervoeren van mijn drive-in show (DJ hobby). Vanwege inbraakgevoeligheid maak ik hiervoor geen reclame op de bus. Ook niet voor m'n IT-bedrijf, omdat we landelijke bekendheid willen met ons bouwportaal. Door de mix van de bouw-branche reclame op een grote bestelbus, denkt bijna iedereen dat ik een bouwvakker ben... >:(

 

Er staat dus wel reclame op m'n auto, maar het blijkt dus helemaal geen goede marketing te zijn. Het is zelfs misleidend! Na bijna 2 jaar weet ik nog steeds niet hoe het wel moet...zelfs marketing- en beletteringsbedrijven weten er geen raad mee...

 

Weet jij misschien een suggestie?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Er staat dus wel reclame op m'n auto, maar het blijkt dus helemaal geen goede marketing te zijn. Het is zelfs misleidend! Na bijna 2 jaar weet ik nog steeds niet hoe het wel moet...zelfs marketing- en beletteringsbedrijven weten er geen raad mee...

 

Weet jij misschien een suggestie?

 

 

Ik vind jullie domeinnaam debouwwerkt.nl niet goed. Je zou veel beter kunnen kiezen voor vindeenbouwer.nl of iets dergelijks.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
" post="87464" timestamp="1147343790"]

Ik denk dat je duidelijk moet maken dat het om een overzicht van bouwbedrijven gaat en niet om een bouwbedrijf?

 

Misschien kan je er iets in deze trendopzetten:

 

Bouw of verbouwplannen?

debouwwerkt.nl, het complete overzicht van bouwbedrijven!

 

Ik wilde geen namen noemen vanwege SPAM, nu weet je het toch.. :-[

 

In ieder geval bedankt voor je suggestie! Helaas is onze website geen overzicht van bouwbedrijven. Debouwwerkt.nl in het kort: zonder zoeken gratis snel een bouwbedrijf vinden in eigen regio. Tevens berekenen wij geen provisie bij opdrachten via onze website. Onze werkwijze ligt niet op het aanbieden van overzichten (lees adressen), maar juist van projecten. Je zult wel begrijpen dat niet alleen de autoreclame een probleem heeft, maar ook de website zelf. Daarom zijn we daar nu hard mee bezig, waarover ik ook een aantal knelpunten heb die ik nog wil bespreken (wordt een ander onderwerp)...

 

Om niet teveel van dit onderwerp af te wijken, wil ik dus op mijn auto iets zetten wat het hiervoor omschreven duidelijk maakt. Het is lastig, maar moet volgens mij kunnen. Het spelen met de naam is een voorwaarde, omdat het dan beter wordt onthouden (denk ik), dus bijvoorbeeld:

Debouwwerkt.nl voor elke klus

Geen verbouwing zonder Debouwwerkt.nl

 

Als je deze voorbeelden op m'n bestelbus zou zetten, dan blijft men toch denken dat het om bouwbedrijf gaat en niet om een website. Ook als je de woorden offerte, aannemer, nieuwbouw, verbouw, renovatie en onderhoud zou vermelden. Lastig he? ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Nou heb je een beschrijvende naam en dan moet je nog uitleggen wat het betekent. Keep it simple, stupid! Je hebt maar een paar seconden.

 

Overweeg daarom om de bestaande naam voor aannemers te behouden en een andere naam voor opdrachtgevers te hanteren, iets dat niet zo veel misverstanden oproept. Bouwvinder bijvoorbeeld. Zet die auto vol woorden: keuken, badkamer, serre, dakkapel, garage, kathedraal. En in contrasterende tekst: Bouwklus? Bouwvinder.nl!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Goed idee, zorg dat je naam blijft hangen bij de mensen. Maar doe het wel goed.

 

Zag laatst een stationwagen van een schoonmaakbedrijf. Daar zaten twee mensen in die zaten te roken. Dat vind ik dus NOT DONE! Als je wilt roken, prima! Maar als een schoonmaakbedrijf asocieer ik dus met schoon, en dat doe ik met roken niet........

 

 

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0

Buiten je rijgedrag zal je ook meer aandacht aan de auto zelf moeten besteden. Een smerige auto wekt de indruk dat het bedrijf geen aandacht aan details besteed, dus in de winter met veel pekel op de weg zal je vaker door de wasstraat heen moeten gaan. Kleine, in het oog springende schades zullen ook snel verholpen moeten worden om dezelfde reden.

Voor wat betreft de reclame zelf: wees duidelijk. Alleen Jansen B.V. zegt alleen dat het een bedrijfswagen is. Dus maak duidelijk wat voor soort bedrijf het is, waar het bedijf gevestigd is en vermeld zeker een website. Voorkom ook teveel informatie, dan gaat de boodschap verloren. Een duidelijk herkenbaar logo is zeker aan te bevelen.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf geen reclame op mijn auto om een aantal redenen;

 

-ik heb weinig agressie in het verkeer tegen mij omdat ik de regels wel gewoon volg, echter ben ik me der van bewust dat ik wel vaak te hard rij.

-Mijn auto wordt door sommige mensen gezien als "asociaal race ding" en dat past dus niet bij mijn bedrijfje.

-Mijn auto is van `91 8)

 

Maar heb ik wel een aantal mensen in mijn vaste omgeving lief aangekeken.

 

- Zo heb ik inmiddels nu 3 mensen rondrijden waarvan ik de rijstijl ken met een kleine neutrale maar toch informatieve to the point sticker op het achterraam. En zal ik nog wel wat familie over de streep kunnen krijgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Heel lang geleden had Zwolsche Algemeene een reclame met de slogan "Een heer in het verkeer is vaak een dame".

 

Over de rijstijl was ik wel serieus: het gebeurt me best wel vaak dat ik een auto met reclame zich duidelijk asociaal zie gedragen. Dan bedoel ik niet te hard rijden, want daar hebben anderen weinig last van, maar dingen als snijden, asociaal tussenvoegen, over de vluchtstrook inhalen, fieters van de sokken rijden, voetgangers op het zebrapad maar net missen, etc.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Zag laatst een stationwagen van een schoonmaakbedrijf. Daar zaten twee mensen in die zaten te roken. Dat vind ik dus NOT DONE! Als je wilt roken, prima! Maar als een schoonmaakbedrijf asocieer ik dus met schoon, en dat doe ik met roken niet........

 

Ach.. tis maar wat je ervan maakt natuurlijk. Het zou me bijv. niet verbazen als die gasten niet mogen roken in het pand van de klant, en daarom in de auto gaan zitten.

Link naar reactie
  • 0

Zag laatst een stationwagen van een schoonmaakbedrijf. Daar zaten twee mensen in die zaten te roken. Dat vind ik dus NOT DONE! Als je wilt roken, prima! Maar als een schoonmaakbedrijf asocieer ik dus met schoon, en dat doe ik met roken niet........

 

Ach.. tis maar wat je ervan maakt natuurlijk. Het zou me bijv. niet verbazen als die gasten niet mogen roken in het pand van de klant, en daarom in de auto gaan zitten.

 

Maar moet ik er op vertrouwen dat iemand die zelfs z'n eigen auto en z'n eigen longen vervuilt, wel mijn kantoor goed schoonmaakt?

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat reclame op een auto heel goed kan werken, maar de auto moet dat wel een aantal kilometers rijden, en als je een eenmanszaak bent, rij je niet altijd genoeg kilometers om hen nodige rendement te behalen..

 

verwijderd, want spam

 

Op Higherlevel.nl is vertellen over je eigen activiteiten prima, maar jezelf pluggen in andere topics is niet de bedoeling.

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik tot nu toe geen reclame op de auto. Als reden is het dat mensen graag aan je auto zitten als er iets met audio op staat. Tenminste, dat denk ik toch.

 

Voor de bekendheid van een merk of iets dergelijks heeft het zeker wel zin, om een boodschap over te brengen wordt al iets moeilijker.

 

Als ik in de file sta en reclame zie op een auto lees ik het onbewust, een boodschap zal dan niet zo snel overkomen, een merk blijft waarschijnlijk wel ergens hangen.

 

gr. Rogier

www.ca-electronics.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.