• 0

Reclame op auto goede marketing?

Ik zit met de gedachte te spelen om een auto aan te schaffen in dezelfde kleur als mijn huisstijl e.d. En dan op de auto het logo van mijn bedrijf te vermelden plus een telefoonnummer of verwijzing naar mijn website. Is dat uit oogpunt van marketing verstandig ofniet? Geen carnavalsauto maar een nette auto. Het is ook in de dienstensector met een nette uitstraling (administratief)

 

Hoe zien jullie dit? Zou dit een extra bijdrage leveren? Af en toe op strategische plekken neerzetten? We moeten zeker nog groeien!!

 

Ik hoor graag jullie mening.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

Het is een typisch voorbeeld van "het feest der herkenning" Hoe vaker mensen je bedrijfsnaam of logo zien, hoe betrouwbaarder ze het vinden overkomen. Baad het niet, het schaad ook niet. En de investering is niet onoverkomelijk. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Deze thread is al weer van een tijdje terug, maar ik ben ook aan het bedenken of ik reclame op mijn auto zal zetten of niet. Alle voor's en tegens had ik ook al bedacht. Mijn rijstijl is op zich redelijk netjes (soms ietsje te hard maar wel galant naar mijn medeweggebruikers) dus om die reden zal het me niet in de weg zitten.

 

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met 06-nummers op de auto zetten? Ik kan dáár namelijk wél een serie nadelen bij bedenken maar vraag me tegelijk af of alléén een website adres vermelden 'de truc' doet...

 

Iemand daar iets zinnigs over te zeggen?

 

Ik heb nog een andere vraag. Wie weet er iets over bewegende delen bij wijze van (een deel van de) reclame op een auto zij- of achterruit? Je had een tijd geleden van die zwaaiende handjes die je achter je ruit kon plakken (verschrikkelijk, sorry) en ik meen me te herinneren dat die op een gegeven moment weer verboden werden omdat het te veel zou afleiden? Ik vraag het omdat ik denk aan een afbeelding/sticker op het plaatwerk van de auto die doorloopt (stukje) op het raam en daar zou dan een deel van de afbeelding middels een zuignapje ofzo bevestigd moeten worden zodat een deel van de afbeelding dus beweegt. Het lijkt me een leuke gadget en het lijkt me dat het (idd) meer aandacht trekt. Maar mág het ook?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
wees een dame in het verkeer (dames rijden immers veel netter dan heren).

 

Christine,

 

Deze heb ik opgelost. Voor mijn moeder een C1 (citroentje) gekocht en volledig in de huisstijl laten beletteren.

 

Ze rijdt nooit te hard, geen middelvinger, lacht altijd en komt overal.

 

Kortom; de beste en goedkoopste reclame.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Ze rijdt nooit te hard, geen middelvinger, lacht altijd en komt overal.

 

Komt overal is bedoeld in kilometers.

Van noord-holland tot brabant en brengt spoed bestellingen weg.

 

Link naar reactie
  • 0

Ze rijdt nooit te hard, geen middelvinger, lacht altijd en komt overal.

 

Komt overal is bedoeld in kilometers.

Van noord-holland tot brabant en brengt spoed bestellingen weg

Dat is top inderdaad!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een goed idee! Bij mijn vorige werkgever hadden ze een Smart (sportmodel) met het logo van het bedrijf en contactgegevens. Doordat het model auto al opvallend was keek men ook naar de reclame erop!

Het lijkt mij dus een goede manier van marketing! :D

Link naar reactie
  • 0

knip......knip

 

Reclame op auto's werkt zeker. Viacom heeft er veel onderzoek naar gedaan. Opvallend beeld met een makkelijk te onthouden URL scoort het best.

 

Als je voordat je gaat posten even de regels leest is en blijft iedereen blij...

 

5. Begrijpelijk dat je mensen naar jouw bedrijf of website wilt krijgen, maar ….. reclame plaatsen is niet toegestaan. Sterker nog het wordt vaak als onbeschoft beschouwd!

Je mag in je avatar wel je bedrijfslogo gebruiken en in je je signature melding maken van je website. Dit kun je aanpassen in je profiel (te vinden in ‘mijn account’ in het menu bovenin). Verder kun je, indien je een actief lid bent van Higherlevel.nl, je bedrijfsprofiel toelichten in WieWatWaar

 

Link naar reactie
  • 0

Om eerlijk te zijn, ik heb geen zin of tijd om alle berichten, antwoorden op deze vraag te lezen. Maar ik ben wel bereid om je vraag te beantwoorden. Dus of dit antwoord eerder is voorgekomen, ik weet het niet, maar ik betwijfel het wel.

 

Reclame op auto... Zeer zeker een goede optie, als je het goed benut.

 

Voorbeeld van de juiste manier, en dit geld voor alle soorten van reclame, maakt niet uit welk vehicel je daarvoor gebruikt.

 

Aangezien je niet de ruimte hebt op je auto om je hele verkooppresentatie te houden, zul je gebruik moeten maken van de "two-step marketing approach".

 

Dit betekend dat je "de meest gekwalificeerde prosptects" filtert, van de grote massa. Stel er zijn 100.000 mensen die je auto ziet, maar dat er maar 10.000 in aanmerking komen voor je aanbod. Je zou op een simpele manier je aandacht kunnen besteden aan alle 100.000 mensen door je bedrijfsnaam + tel. nr. weer te geven op je auto. Dat zou je kunnen doen.

 

Ik zou dat niet doen.

 

Stel je voor je hebt een aannemersbedrijf. Als je nou de tekst op je auto zou plakken met: "Gratis Artikel -- De 10 Meest Sneaky Truukjes die Aannemersbedrijven Gebruiken Om je Geld Afhandig Te Maken -- Bel xxx. voor meer informatie"

 

Je wordt dan meteen gezien als een authoriteit, een eerlijk bedrijf, iemand met een goed hart, iemand die zijn clienten onder hoede neemt, iemand die vertrouwd kan worden, etc.

 

Je zou dan zelfs zo ver kunnen gaan om (wanneer ze reageren) uitleg te geven dat je zelf 10 jaar lang dit soort praktijken hebt uitgevoerd, maar dat je nu de mensen in bescherming neemt waar je voormalige collega's en werkgevers misbruik van maken.

 

Dit is de eerste stap, je zorgt ervoor dat alleen "gekwalificeerde" prospects bellen, om informatie vragen, en waarvan je de namen en adressen van bemachtigd.

 

De volgende stap is om deze mensen te converteren naar betalende clienten, en ze vervolgens te converten naar loyale (terugkerende) clienten. Maar dat is niet waar je om hebt gevraagd. Dus ik zal dat verder niet toelichten, tenzij je die vraag wel stelt :D

 

Dit is de combinatie van de "two-step marketing approach" en de "Strategy of Pre-emminence", mocht je dat willen weten...

 

Gr. Alex

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.