• 0

bepalen eigen salaris in een VOF

Beste allen,

 

Zouden jullie mij meer kunnen vertellen over het bepalen van je eigen salaris in een VOF? Voor verschillende geinteresseerden willen enkele mensen in mijn omgeving een begroting indienen voor de financiering van een nog op te starten onderneming. Maar hoe bepaal je nu wat nu een reeel salaris is voor beide vennooten?

 

Het advies dat ik geef is een vergelijking te trekken met soortgelijk werk in loondienst. Wat zou je dan verdienen? Is mijn advies volledig of zijn er betere manieren?

 

Ik vermoed dat dit een belangrijk punt wordt aangezien het voor beide vennooten lastig wordt om prive iets in te brengen in de onderneming.

 

Graag uw adviezen; bij voorbaat dank!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Investeerders hebben een broertje dood aan mensen die zichzelf al direct voor een flink bedrag op de investeringsbegroting zetten. Als je een investeerder zoekt om een goed loon te verdienen, dan kun je beter een baan zoeken. Een investeerder wil investeren in een bedrijf en investeert om nieuwe kansen te creëeren, niet om iemands brood te betalen.

 

Daarnaast moet je het in mijn ogen omdraaien: wat heb je minimaal nodig om te kunnen leven? Dat moet je eruit halen, de rest direct weer investeren om het bedrijf verder te laten groeien. Dat is doorgaans wat een investeerder wil zien.

Link naar reactie
  • 0
Ik vermoed dat dit een belangrijk punt wordt aangezien het voor beide vennooten lastig wordt om prive iets in te brengen in de onderneming.
Ik neem aan dat je bedoelt dat het moeilijk wordt financieel iets in te brengen? Dat kunnen ze wel degelijk, bijvoorbeeld door geen volledig salaris uit de onderneming te willen halen direct vanaf het begin. Dus ik sluit me helemaal aan bij Jeroen voor wat betreft het vaststellen van een salaris. De potentiële investeerder wil toch graag zien dat de "ondernemers" er een succes van gaan maken en die stimulans is net even wat groter als ze ook echt moeten werken voor het salaris.

 

Wat vinden de mensen uit jouw omgeving zelf? Zijn zij bereid om zelf ook een risico te nemen?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.