• 0

Kan ik een gok-site opzetten in NL?

Ik vraag mij het volgende af, hoe ver gaat de gok wet hier in nederland ? zijn sites waar je pooltjes ( uitslag voorspellen ) maakt op wedstrijden van het wk verboden ? valt dat onder gokken ? zoja is er een manier dit te omzeilen ? , zonee tot hoever mag je gaan ? zijn er eisen aan het geld dat je uitkeert, en zijn er eisen aan het bedrag die een speler mag inleggen ?

 

Ik kan vrij weinig vinden over deze wet op het internet ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou... ik vraag me dus af hoe dat zit met pokeren. Ik begon er mee als hobby, maar knal nu gemiddeld 500 a 800 dollar per maand naar mn online bankrekening (neteller).

 

Maar wat ik als ik dit oversluis naar mijn NL rekening? Moet ik hierover dan belasting betalen als inkomen? Of moet ik kansspelbelasting betalen? Of beide?

 

Of is het handig om een rechtsvorm aan te nemen en dit als winst te zien?

 

Of misschien zit ik heir wel helemaal verkeerd met mn vraag.

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je goed kan pokeren, maar je vraag is inderdaad verkeerd. Ik neem aan dat de Nederlandse wetgeving in lijn is met de Europeese wetgeving.

 

Hoe ik mijn Poker club hier in Zweden heb opgezet is door er een beslote vereniging van te maken met een ideele instelling. Ons ideele doel is om de relaties tussen dorps bewoners te verbeteren door gezamenlijk spelletjes te spelen.

 

De vereniging mag geen geld verdienen, dus alle inkomsten van buy-ins en lidmaatschappen gaat direct terug naar de club.

 

Veel online gok services zijn gevestigd in Corsica, de antillen, etc. Om serieus iets online te doen met gokken zou ik allereerst een goed (Internationaal) jurist inschakelen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Internationaal lijkt me inderdaad het goede woord. Het is inderdaad maar de vraag of ALLEEN Nederlandse kansspel wetgeving van toepassing is, en zelfs of alleen Europese kansspel regelgeving van toepassing is. Immers, misschien zitten de deelnemers wel ook in landen buiten de EU, waardoor wellicht internationale regelgeving ook van toepassing is. Je komt al gauw terecht op het gebied van verdragen, als je op internet bezig bent. Dat JIJ in Nederland zit, is in ieder geval niet het enige vereiste. Door jouw product op jouw site aan te bieden en doordat andere mensen op jouw site iets aanvaarden, ben je namelijk ook contractueel bezig en als die mensen in het buitenland zitten is er een internationale verhouding ontstaan tussen jou en die bezoeker van jouw site. Deze kwestie bevat derhalve behalve de vraag of jouw werkwijze is toegestaan, en of/en hoeveel belasting je zou moeten betalen, nog vele andere juridische aspecten. In ieder geval lijkt me, behalve de keus voor het voortzetten van deze activiteiten op eigen naam of in een rechtsvorm, het opstellen van Algemene Voorwaarden die de bezoeker eerst moet lezen en aanvaarden bij het bekijken van je site, waarin je onder andere een bepaald recht toepasselijk verklaart (rechtskeuze) en een bepaalde rechtbank bevoegd verklaart (forumkeuze), geen overbodige luxe.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 0

Buitenlandse goksites blijven verboden in Nederland

De Hoge Raad heeft beslist dat twee buitenlandse goksites hun diensten niet in Nederland aan mogen bieden. De Lotto had de rechtzaak tegen de concurrenten aangespannen.

 

 

Nederlandse goksites zijn al helemaal verboden, zie de eerder genoemde Wet op de Kansspelen.

 

De kans bestaat dat het verbod over een paar jaar wordt opgeheven. De Europese Commissie is van mening dat de Nederlandse staatsmonopolie op kansspelen in strijd is met Europese regelgeving en is een onderzoek gestart. Maar goed, voordat er daadwerkelijk iets zal veranderen zijn we alweer een tijd verder.

 

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Weet iemand toevallig ook hoe het zit met het volgende :

 

Als mensen zelf geen geld investeren in het gokken ? valt het dan nog onder gokken.

Als je mensen credits laat verdienen door bijvoorbeeld mensen via hun zich te laten aanmelden, en reclame e-mails te ontvangen. En dat zij met deze credits dan kunnen ""gokken"" valt dat onder de kansspellen wet ? het is tenslotte allemaal virtueel en er gaat geen echt geld in om op dat moment.

Link naar reactie
  • 0

Formeel is ook "gokken" zonder inschrijfgeld o.i.d. is in Nederland verboden. Je mag bijvoorbeeld geen openbare loterij houden zelfs al zou je de loten gratis weggeven.

 

 

Ik zie net dat het Ministerie van Justitie per sinds 1 januari dit jaar een gedragscode voor promotionele kansspelen hanteert:

http://img.yourzine.nl/vea/1/docs/december 2005/Kansspelen_6-1-2006.pdf

 

Let wel:

Promotionele kansspelen mogen uitsluitend ter promotie van een product, dienst of organisatie dienen en mogen niet als een zelfstandige activiteit worden aangeboden.

 

en:

 

Bij het aanbieden van het promotionele kansspel moet duidelijk zijn wat het onderwerp van promotie is.

 

... Je kunt dus niet een losstaand "gok"-concept lanceren op basis van deze gedragscode.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.