• 0

Spoed, juridisch advies/raad over rechtspositie gevraagt

Beste Ondernemers,

 

Door een samenloop van omstandigheden, naivieteit, kijk door roze bril, ben ik in een lastige positie beland.

 

Afgelopen drie jaar heb ik mede bezig gehouden met een ontwikkeling van een product samen met mijn broer,

 

Afgelopen jaar zijn we in samenwerking gegaan met een investeerder voor een bedrag van 30.000 euro. Ze hebben bestelllingen geplaatst waarvoor ze producten zouden krijgen, en zo zouden ze zich 50% inkopen in het concept.

 

Door naieviteit heb ik door beter weten in, mijn broer de finanancien laten beheren. De 30.000 euro welke bestemd was om ons product productie klaar te krijgen, heeft hij ergens anders in geinvesteerd ( Om snel geld te verdien), Je kan het al raden dit is een flop geworden.

 

Nu is er een conflict natuurlijk omdat de investeerder, geen vertrouwen meer heeft (begrijpelijk), en deze wil zijn geld terug.

 

Wij hebben geen aanmelding bij de KVK in nederland , omdat de product ontwikkeling in het buitenland plaats vind, plus de productie van de producten, zal ook daar plaatsvinden.

het geld is daarom ook op mijn prive Rekening gestort en opgenomen.

Er zijn nooit contracten gemaakt, alleen mondelinge overeenkomsten.

(Dom maar waar).

 

Ikzelf wilde me opofferen, door een lening af te sluiten, met 1600 euro netto, zou ik aardig bij de 30.000 komen. Helaas heb ik nog openstaande Creditcards en studiefinanciering, waardoor al mijn aanvragen zijn afgewezen. Dit werd nog met hulp gedaan van de financierder, ze hebben kopietjes van me pastpoort en dergelijke, werkgevers overeenkomst,

Heb al mijn geld dat ik verdiende in de ontwikkeling van dit project gestopt en kan niks meer lenen van vrienden.

 

mijn broer heeft een Bkr verleden, en staat niet meer ingeschreven in nederland, zijn laatste adres was wel die van me ouders.

 

Mijn Probleem, Dillemma.

 

Ik ben nog inwonend bij me ouders, deze zijn in bezit van een koophuis.

De financierder wil nu geld zien, en als dit niet snel gebeurt hebben ze onder andere gedreigd met in beslagname van het huis van me ouders.

 

Een oplossing is natuurlijk een nieuwe financierder te vinden, creditcards af te betalen nieuwe lening proberen.

Ik werk nu 7 dagen in de week om zoveel mogelijk cash bij elkaar te krijgen, in me vrije tijd ben bezig met het opzetten met webshops met wat interessante producten waar animo voor lijkt te zijn, en goedkoop kan inkopen,om zo de creditcards af te betalen, als ik vrij ben, Maar dit vergt tijd, netzoals een nieuwe financierder te vinden.

 

Me vader en moeder hebben altijd vertrouwen gehad en heel hun leven keihard gewerkt . Nu willen ze volgend jaar emigreren en rustig hun levendje gaan lijden. Plannen zijn gemaakt, bouw van klein huisje en dergelijke.

Ik vind het gewoon K"" dat het zover kan komen, dat in hun droom plannen roet kan worden gegooid door zon ongelooflijke .... van me broer.

 

Is het mogelijk dat ze zon in beslag name kunnen uitvoeren en hun geld op deze manier kunnen bemachtigen, d.m.v het huis, of hun op een of ander manier me ouders hierin te betrekken en het geld van hun terug te halen?.

 

Ik ben niet thuis in deze zaken en zal me nu met een spoedcursus moeten verdiepen, maandag ga ik naar een rechtswinkel, maar hoop zo mabe al wat info te vergaren.

 

Hopelijk kan en wil iemand me hier al op weg helpen met wat informatie omtrent deze gang van zaken.

 

Groet

P.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste twentyfour,

 

Heel rot dat dit is gebeurd, maar ik denk niet dat dit forum de juiste plaats is om dergelijke kwesties uit de doeken te doen en te bespreken. Desalniettemin wil ik er nog wel het volgende over kwijt.Het feit dat de financier zich gedupeerd voelt en de stekker eruit trekt is, zoals je zelf ook stelt, begrijpelijk. Deze heeft afspraken gemaakt met jou en jouw broer. In beginsel zijn jullie allebei aan te spreken voor de verstrekte geldsom. Dat jouw broer het geld ergens anders in investeert maakt deze kwestie primair iets wat tussen jullie onderling geregeld dient te worden. Zolang jouw ouders niet direct bij de kwestie betrokken zijn treft hen geen blaam en zal de schuldeiser hen ook niet aansprakelijk kunnen houden.

 

Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om deze kwestie met het juridisch loket of een rechtswinkel te bespreken. Veel sterkte.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Beste edward,

 

Ik orobeer overal informatie te vergaren omternt deze situatie, omdat ik het fijne ervan wil weten, kan maandag pas me verhaal voorleggen bij een rechtswinkel, in de avonduren,

 

Het zijn slinkse gasten die goed bij zijn, accountant/ontroerend goed, die als het moet over ..... gaan, dus wil extra op me hoede zijn,

 

Ik zag bij uw profiel dat u bij juridisch bureau werkzaam bent, wat zou het me ongeverr kosten als deze situatie zou voorleggen bij een bureau om het te onderzoeken, of denkt u dat het juridisch loket of rechtswinkel me een duidelijk en zeker antwoord kan geven over deze situatie...

 

Toch bedankt voor uw reactie

Link naar reactie
  • 0

Wat het kost hangt geheel van het kantoor af en wat er precies onderzocht moet worden. Voor zover ik kan beoordelen hebben jullie c.q. jij vooral behoefte aan iemand die jullie bijstaat. Waar je kosten kunt besparen lijkt het raadzaam om dat vooral te doen. Ga gewoon het gesprek aan met de rechtswinkel.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet juridisch onderlegd ofzo dus dat laat ik aan de pro's hier over. Wat ik me afvraag en wat niet in je verhaal voorkomt: Wat doet je broer om jullie probleem, wat HIJ veroorzaakt heeft, op te lossen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal ook niet pretenderen veel juridische kennis te hebben, maar:

 

Dat er een regeling getroffen moet worden met je investeerders door jou en je broer is een duidelijke zaak. Ook al is er geen contract opgesteld, er zullen vast emails e.d. over en weer zijn gezonden dus ze zullen vast aannemelijk kunnen maken dat het geld (zeker als "vooruitbetaalde bestellingen" of terugbetaald moet worden of alsnog het gewenste product geleverd moet worden).

 

M.b.t. het huis van je ouders: Hoe oud ben je?

 

Tot je 18e zijn je ouders volledig verantwoordelijk voor je, tot je 21e (dacht ik) alleen nog financieel, ben je ouder dan kunnen ze i.i.g. niet aan het huis van je ouders komen, tenzij zij er ook bij betrokken zijn (maar dat lees ik niet uit je verhaal).

 

Ik zou sowiezo wel de casus aan een rechtswinkel voorleggen, zodat je exact weet wat ze wel en niet mogen doen. Overigens zal de tegenpartij bluffen en je proberen te imtimideren/bang maken om zo snel hun geld te krijgen.

 

Sterkte!

Link naar reactie
  • 0

 

Begrijp goed dat dit soort acties het anderen alleen maar weer nog moeilijker maken om wat budget bij een informal los te krijgen.

 

Niet alleen jij en en je familiy maar velen andere moeten door dit soort gepruts nog meer geconcentreerder te werk gaan!

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Neem professionele rechtshulp! De Wetswinkel is een goede start. Ga niet zelf klooien, want daar komen problemen van.

 

Het huis van je ouders loopt in princiepe geen gevaar; mits:

- Jij/jullie meerderjarig waren ten tijde van het aangaan van de transactie

- Je ouders niks getekend hebben waaruit kan worden opgemaakt dat ze zich garant stellen voor jouw/jullie schulden.

 

Daarnaast zou ik je broer er met zijn haren bij slepen. Hij heeft het probleem veroorzaakt en moet het dus ook oplossen. Helaas kan jij je naar je schuldeisers niet verschulen achter je broer. Verder zou ik kijken of er wat van die "investering" van je broer terug te eisen valt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.