• 0

Tips om professioneler over te komen

Tips om meer body aan een bedrijf te geven.. We hebben een goed lopend bedrijf maar om nu staan we op het punt met een zeer grote klant te gaan samenwerken. Hebben jullie misschien ideeen om professioneler over te komen? Wat zijn de beste stappen die we kunnen doen om van het imago van startend bedrijfje af te komen.

Alvast bedankt voor je reactie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kiest men niet juist voor je, omdat je klein bent met alle voordelen die klein zijn biedt (minder kosten, flexibeler, klantvriendelijker)? Dat zou je wellicht teniet doen door je een image aan te meten van iets dat je neit bent. Een groots imago schept ook grootste verwachtingen en verplichtingen.

 

Wil je toch echt een antwoord, dan zullen we moeten weten wat je op dit moment hebt/bent.

Link naar reactie
  • 0

 

Daar heb je ook gelijk in. Wij werken met buitenlandse klanten waarvan we een paar kleine hebben en 1 hele grote. Om die grote klant gaat het nu.

 

Het is moeilijk aan de ene kant wil de grote klant zaken doen met een klein bedrijf wat erg service gericht is. Zij zijn een buitenlandse klant. Maar nu groeien zij sterk en zitten ze te denken om samen met ons bedrijf iets in europa te vestigen... Dit is iets wat wij wel zien zitten. Alleen om de top daar om te krijgen moet ons bedrijf meer body krijgen zij hebben zoiets van wie zijn dat.. of te wel te weinig body.. We moeten dus meer uitstraling krijgen tot nu toe werken we vanuit huis en hebben natuurlijk wel een huisstijl etc.. maar dan houdt het wel op..

Link naar reactie
  • 0

Tsja, een imago creeeren is redelijk simpel natuurlijk (website/kantoor huren/etcetera) maar is tegelijkertijd ook moeilijk. Het beste in veel gevallen is je portfolio van werkzaamheden. Daarmee laat je zien dat je ook daadwerkelijk iets doet in plaats van alleen maar grote woorden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Wees eerlijk! Ik heb zoiets zelf ook bij de veter gehad en heb van tevoren een massa kritische vragen bedacht die ik ook allemaal (voor mezelf) heb beantwoord (en er oplossingen voor gezocht uiteraard). Vaak gaat het in zo'n geval als zekerheden voor continuïteit of om slagkracht. Doen alsof je groot bent helpt geen zier, want daar komen ze snel achter en dan sta je dus als leugenaar te kijk... Zorg dat je de zaken goed voorbereid. Vergeet niet dat zij een tijdje geleden ook klein waren. Maar het belangrijkste: eerlijk zijn, oplossingen bieden. Begin eventueel een joint venture, zo kunnen meerdere kleintjes heel makkelijk een grote partij worden. Of zo. Dus.

 

Imago is heel vluchtig, het gaat om identiteit: wie ben je werkelijk?

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Weet wat je kracht is. Probeer te bedenken wat je voor meerwaarde hebt voor je klant. Wees open en probeer te achterhalen welke meerwaarde je klant voor jouw bedrijf kan hebben. Verdiep je in de cultuur van je klant, met andere woorden: weet hoe er gecommuniceerd wordt zodat je niet te meegaand en ook niet te eigenzinnig overkomt.

Met andere woorden een goede voorbereiding is het halve werk.

 

Beloof vooral geen dingen die je niet kan waarmaken en vraag geen dingen die onoverkomelijk zijn.

Zeg niet alleen ja, geef ook gepast tegengas.

Bewijs vooral je vakmanschap want daar zijn ze op afgekomen.

 

Veel succes.

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

God is in the details...

 

Een eerste goede indruk bij de Grote Bazen zal denk ik al heel veel schelen.

 

Ze vinden je kennelijk inhoudelijk goed, want de mensen die het aangaat willen met je in zee. Als je je goed voorbereidt op het gesprek met de Powers That Be, zal je inhoudelijk geen flaters slaan.

 

Wat dan de puntjes op de i zet? Volgens mij is dat een aura van professionaliteit, die schuilt in de kleine dingen.

 

Neem de telefoon professioneel op (neem desnoods een telefoniste op afstand), draag een net pak (ook als je dat normaal niet doet: when in Rome, act like the Romans), zorg voor een net kaartje en laat je enthousiasme de rest doen.

 

Als je geen representatief kantoor hebt, spreek dan af bij de klant, in een vergadercentrum of op een andere mooie, zakelijke locatie waar je je af kunt zonderen.

 

"Meer body creeren" is toch vooral "laten zien dat je mee kunt doen in hun spelomgeving".

 

Succes met de klant!

 

Cindy

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik heb een tijd geleden ook voor die sprong gestaan (met Guerrillamarketing bureau)

 

Het zit 'm ook in de kleine dingen:

 

- mooi briefpapier

- nette auto (niet klein ding, i know ;)

- mooie website

- mooie ruimte

- goede visitekaartjes

- mooie html e-mail

- nette regelmatige nieuwsbrief (indien mogelijk)

- aanwezigheid in de pers

- nette mappen (als je bij klant langs gaat)

- nette (bedrijfskleding) kleding

- vast telefoonnummer met vermelding telefoongids

- faxnummer

- goede bereikbaarheid telefonisch/fax/e-mail

 

Hiermee kom je al een heel eind denk ik.

Link naar reactie
  • 0

 

Het zit 'm ook in de kleine dingen:

 

- mooi briefpapier

- nette auto (niet klein ding, i know ;)

- mooie website

- mooie ruimte

- goede visitekaartjes

- mooie html e-mail

- nette regelmatige nieuwsbrief (indien mogelijk)

- aanwezigheid in de pers

- nette mappen (als je bij klant langs gaat)

- nette (bedrijfskleding) kleding

- vast telefoonnummer met vermelding telefoongids

- faxnummer

- goede bereikbaarheid telefonisch/fax/e-mail

 

Hiermee kom je al een heel eind denk ik.

 

Persoonlijk krijg ik altijd wat de kriebels van bedrijven die hun presentatie helemaal tip top hebben, net of ze daarmee iets proberen te camoufleren. (tenminste dat is mijn gevoel)

 

;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dit is inderdaad een heel erg standaard lijstje, maar dat heeft niks met camoufleren te maken. Dit is inderdaad wat je absoluut voor elkaar moet hebben.

 

Hierna komen de grotere dingen als:

 

- Een B.V.

- Personeel (veel personee geeft ook vertrouwen)

etc

Link naar reactie
  • 0

In de categorie: moeilijke vragen ..... simpel oplossen .....

 

Wanneer je reeds samenwerkt met deze firma ...... VRAAG aan hun waarom ze graag met jou samenwerken, welk voordeel dat voor hen biedt ..... etc.

 

wellicht vinden ze jouw bedrijf heel erg goed omdat je zo ongecompliceerd werkt ..... en dan heb je zelf het idee dat je meer body nodig hebt met allerlei complicerende acties als gevolg ....

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een tijd geleden ook voor die sprong gestaan (met Guerrillamarketing bureau)

 

Het zit 'm ook in de kleine dingen:

 

- mooi briefpapier

- nette auto (niet klein ding, i know ;)

- mooie website

- mooie ruimte

- goede visitekaartjes

- mooie html e-mail

- nette regelmatige nieuwsbrief (indien mogelijk)

- aanwezigheid in de pers

- nette mappen (als je bij klant langs gaat)

- nette (bedrijfskleding) kleding

- vast telefoonnummer met vermelding telefoongids

- faxnummer

- goede bereikbaarheid telefonisch/fax/e-mail

 

Hiermee kom je al een heel eind denk ik.

 

Vergeet niet dat niet 100% van de mensen HTML mails kan lezen, zorg daarom ook voor een alternatieve tekst.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Hierna komen de grotere dingen als:

 

- Een B.V.

- Personeel (veel personee geeft ook vertrouwen)

 

Veel personeel geeft vertrouwen??...Zo heb ik nog nooit over een bedrijf gedacht, buiten dat doe ik liever zaken met kleinere flexibele bedrijven als met hele grote bedrijven die alles in procedures doen.

 

En of het nou zoveel vertrouwen wekt of je een BV heb waag ik ook te betwijfelen? Ik zou zeggen dat iemand die persoonlijk aansprakelijk is meer baat heeft om zijn zaakjes goed voor elkaar te hebben... ;)

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

 

Hierna komen de grotere dingen als:

 

- Een B.V.

- Personeel (veel personee geeft ook vertrouwen)

etc

 

Mou, dit is echt open deuren intrappen, maar wel klinkklare onzin. Een bv of pesoneel heeft echt niks met proffessioneel te mkaken: er zijn zeer gerenommeerde bedrijven die gewoon als eenmanszaak of vof (en ook de maatschap) opereren, en er zijn veel adviseurs die een uitstekenede reputatiehebben terwijl ze alleen werken.

Die professionaliteit komt veel meer uit kennis van de markt,en de capaciteit om met die kennis anderen te vinden die je kennsi nodig hebben en ze te helpen. 'Veel personeel geeft vertrouwen': Intel heeft 50 maal meer mannetjes dan AMD, en AMD weet toch echt een substantieel aandeel van Intel's machtsblok af te snoepen. Dat ligt echt niet aan de hoeveelheid personeel.

 

Heb je wel eens Calimeromarketing gelezen? (geschreven door een een-vrouws-bedrijfje dat aardig wat professionaliteit uitstraalt)?

Link naar reactie
  • 0

 

Het zit 'm ook in de kleine dingen:

 

- mooi briefpapier

- nette auto (niet klein ding, i know ;)

- mooie website

- mooie ruimte

- goede visitekaartjes

- mooie html e-mail

- nette regelmatige nieuwsbrief (indien mogelijk)

- aanwezigheid in de pers

- nette mappen (als je bij klant langs gaat)

- nette (bedrijfskleding) kleding

- vast telefoonnummer met vermelding telefoongids

- faxnummer

- goede bereikbaarheid telefonisch/fax/e-mail

 

Hiermee kom je al een heel eind denk ik.

 

Persoonlijk krijg ik altijd wat de kriebels van bedrijven die hun presentatie helemaal tip top hebben, net of ze daarmee iets proberen te camoufleren. (tenminste dat is mijn gevoel)

 

;)

 

Tja, maar toch helpt het! Er zijn zat bedrijven die de meest eenvoudige zaken nog niet in orde hebben. Een bedrijf zal nooit met je in zee gaan omdat je zo'n mooie map hebt, maar ze kunnen wel aan je geloofwaardigheid gaan twijfelen als je met een onverzorgd flutding aankomt.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Veel open deuren. Wat mij betreft slaat Cindy de spijker op zijn kop met "laten zien dat je mee kunt doen in hun spelomgeving".

 

Mensen zijn altijd op zoek naar zekerheden. Als jij die zekerheid deels kan bieden door "een van hen te zijn" geef je aan dat je hun niveau begrijpt en aan kan. En dat zit hem veelal inderdaad in details die niet perse (veel) geld hoeven te kosten. Het begint al bij gepoetste schoenen en een schoon, ongevouwen vistekaartje, op tijd komen op je eerste afspraak.

 

Komen ze op bezoek, zorg dan dat je alles ruim van te voren op orde hebt, de gasten zullen zich bewust of onbewust welkom voelen.

 

Deze lijst is eindeloos. Het beste is:"vraag jezelf af hoe jij bezoekers beoordeeld".

 

Succes!

 

Bob Woutersen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.