• 0

Wie betaalt de verzendkosten?

We zijn bezig om computerapparatuur naar nederland te gaan importeren. Deze producten worden aan resellers verkocht.

 

We hebben intussen bijna alles geregeld, maar ik zit nog met een aantal vragen over de "normale" gang van zaken.

 

Wie betaalt de verzendkosten van ons bedrijfspand naar de reseller. Wat is een normale procedure?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb als inkoper gewerkt bij een ict bedrijf in Leeuwarden. Het is over het algemeen de gewoonte dat de reseller (een gedeelte van) de verzendkosten betaald.

 

Echter als je op jaarbasis op een serieus bedrag aan orders bij een leverancier neer ligt, is hier over te praten. Vaak komen deze dan ook te vervallen. Vaak is het een bedrag tussen de 7 en 11 euro. Hierboven worden er ook nog wel een orderkosten berekend.

 

Heb je ook gedacht aan Dropshipment?

 

Maar vertel eens wat meer, welke producten gaat het om? Ben je een officiele distribiteur of een "broker"?

Chatteam, live chat contactcenter - www.chatteam.nl

4fence - internet & vormgeving - www.4fence.nl

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/jhekke

Link naar reactie
  • 0

Ik ben officieel distributeur. Het gaat om invoerapparatuur voor computers. Toetsenborden, Muizen en tablets.

 

Het is een uniek product op de nederlandse markt. Ik verwacht dus niet dat een reseller gelijk een doos van 100 zal kopen.

 

Maar het ging mij erom dat het dus heel normaal is om van een (kleine) reseller te verwachten dat hij de verzendkosten betaald.

 

We moeten nu ons product bij de resellers aan de man gaan brengen. Ik wil goed voorbereid de gesprekken ingaan.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Japie,

 

Ik heb het topic verplaatst naar logistiek.

 

In de goothandelswereld wordt ook vaak gewerkt met een minimumorder bedrag waarboven geen portokosten/ verzendkosten worden berekend. Blijven bedrijven onder dit bedrag dat breng je wel kosten in rekening.

 

Als ik jou was zou ik even op een rijtje zetten wat het verzenden jou daadwerkelijk kost, niet alleen de verzendkosten natuurlijk ook zaken als de verpakking en de tijd die je ermee bezig bent.

Gebruik de uitkomst daarvan om daar een stukje bedrijfsbeleid mee te maken. Dit zijn ook vaak onderwerpen die in je algemene voorwaarden staan.

Link naar reactie
  • 0

Linksom of rechtsom moeten die verzendkosten betaald worden, het is maar net wat je afspreekt.

 

Het lijkt me van gezonde ondernemingszin getuigen om dingen niet altijd "normaal" te doen. Bied je resellers aan om ze franco aan huis te leveren, juist als dat niet gebruikelijk is in de branche, uiteraard verwerk je de verzendkosten in je eindprijs, geld weggeven kunnen we allemaal.

Link naar reactie
  • 0

Bied je resellers aan om ze franco aan huis te leveren, juist als dat niet gebruikelijk is in de branche, uiteraard verwerk je de verzendkosten in je eindprijs, geld weggeven kunnen we allemaal.

 

Dat kan wel zn problemen hebben, aangezien die kosten voor kleine orders relatief hoog zullen uitvallen. Daardoor verlies je geld op kleine orders, en/of worden de prijzen bij grote orders buitenproportioneel hoog... al kun je daar misschien wel weer een kortingsschema tegenaan gooien.

 

Nog een mogelijkheid: direct verzenden naar de klanten van je resellers - een goede mogelijkheid als je resellers online shops zijn. Op die manier worden maar 1x verzendkosten betaald - uiterst voordelig als je anders toch slechts bestellingen van 1 stuk naar de reseller moet sturen.

 

Uiteraard heeft bovenstaande wel veel voeten in de aarde, bijvoorbeeld de logistiek om al die kleine pakjes te handelen, en je zult iets moeten doen voor retouren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.