• 0

Nieuw innovatief idee, bank wil niet financieren (AdLeasing.nl)

Hallo bezoekers(sters) van Higherlevel,

 

Mijn naam is Gerrit Bos, bedenker van AdLeasing. hier even in het kort wat adleasing is (wordt)...

 

Adleasing is een bedrijf dat auto's gaat verhuren voor een korte periode (al vanaf een uur), een beetje Greenwheels style, maar Adleasing bied mede ondernemers de kans , zeer goedkoop en met een mega bereik te adverteren op onze mooie Smarts. ;D

 

Het combineren van deze 2 inkomsten heeft als gevolg dat zowel het verhuren van de auto, als het verhuren van advertentieplaatsen goedkoper wordt dan vergelijkbare concepten.

 

de banken hebben moeite met innovatie, zo blijkt.

Omdat dit een geheel nieuwe branche is (verhuur met advertentiemogelijkheden) wordt het maar even gebaggeraliseerd tot verhuur bedrijf.... en natuurlijk kan ik op basis van die branche code niet veel krediet aanvragen.

 

Mijn vraag aan alle lezers van www.higherlevel.nl ....

 

" particuliere investeerders zijn de beste mogelijkheid voor zo'n nieuwe en innovatief idee"kreeg ik bij verschillende banken te horen. :-[

 

voor de mensen die dit intressant vinden, maar niet weten of het ooit ergens zal aanslaan... adverteren op auto's is hot.. 80% hogere attentie waarde dan bijv. kranten advertentie ( in parijs is dit een klapper!! www.carlogo.com, www.libertydrive.com)

 

maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... wie weet de juiste partij voor mijn concept????

 

http://www.adleasing.nl klik op de url om meer te weten te komen over dit nieuwe concept

adleasing@web.nl reageer op dit artikel, of stuur een mail..

 

hartelijk dank alsvast,

 

Gerrit Bos

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Eind vorige eeuw heb ik een reclame-vrachtwagen (billboard van 6 x 2,5 meter) door Rotterdam laten rijden. Prima respons op gehad.

 

Het gaat er inderdaad om dat je ze ziet rondrijden. Dan zal een bedrijf advertentieruimte kopen.

 

(Vergelijk het met de belspelletjes op TV... Ik ken helemaal niemand die ooit geld gewonnen heeft. Als ik nu alleen al zou horen dat mensen uit mijn omgeving geld gewonnen hebben (al is het 20 euro) dan zou ik ook gaan bellen)....

 

Het maakt toch niet uit wie er in rijdt..? Dat verhuren lijkt me zo'n fuzzz en de opbrengst uit verhuur is minimaal. Gooi wat studenten in een beplakte Smart en laat ze door de regio rijden. Veel makkelijker te sturen... Heb je een exclusief product dan karren die dingen door de PC Hooft en als je een belwinkel hebt dan rijden ze door de Haagse Schilderswijk.

 

Zo wordt zo'n project haalbaar en behaal je landelijke dekking.

 

 

ook hiervan zeg ik... adleasing concept heeft vele mogelijkheden.. ook deze.. absoluut... ik heb hier aan gedacht.. maar nog niet definitief op papier gezet.. wel sterk meegedacht.. en blij dat jou advertentie succesvol was..

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik denk ook dat adleasing hiermee zal moeten beginnen.. financieel gezien..

 

 

heb net gesprek met toyota gehad... en klonkt heel positief... ik wordt in contact gebracht met grote dealers die soms wel eens intresse hebben in investeren...

 

wordt vervolgd.. ::)

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels weer een update...

 

bij smart koste het leasen per maand 240 euro...

 

bij toyota 212 per maand met aanbetaling van 5000 voor 3 auto's

 

een toyota dealer en een vertegewoordiger zijn waarschijnlijk bereid die 5000 euro te investeren (particulier!)

 

 

Ook heb ik binnenkort een afspraak met het ROC Midden nederland.. die de auto's gaat gebruiken voor vervoer van leraren.. bij bijv.. stage bezoeken.. gesponsord door de financiele partners van de scholen..

 

iets positiefs denk ik zo.. ;D

Link naar reactie
  • 0

hey Gerrit,

 

laat het verhuurconcept vallen... en richt je op de particuliere gebruiker! Er zijn genoeg mensen met een auto die best wel geïnteresseerd zouden zijn om reclame op hun auto te laten plaatsen voor een bepaalde vergoeding per maand (laten we zeggen ongeveer gelijk aan de verzekeringskosten)... zo is er een win-win situatie.. zij hoeven minder tot geen verzekering meer te betalen (omdat ze een vergoeding van jou krijgen) en jij hebt een enorme grote (advertentie) dekking en een groot bereik...

 

Hou de advertentieruimte beperkt tot aan de achterkant, het stuk waar het meest naar gekeken wordt... en denk dan in kwantiteit ipv kwaliteit :D

 

je kan bedragen bieden voor de auto die ze rijden, rijden ze een ouder model krijgen ze ook minder geld, rijden ze een nieuw model krijgen ze meer geld.. etc.

 

let daarbij op de plaatsingskosten (uitbesteding?) en maak van 1 jaar campagne 2 / 3 maanden, en dan is het idee nog beter vind ik...

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

hey Gerrit,

 

laat het verhuurconcept vallen... en richt je op de particuliere gebruiker! Er zijn genoeg mensen met een auto die best wel geïnteresseerd zouden zijn om reclame op hun auto te laten plaatsen voor een bepaalde vergoeding per maand (laten we zeggen ongeveer gelijk aan de verzekeringskosten)... zo is er een win-win situatie.. zij hoeven minder tot geen verzekering meer te betalen (omdat ze een vergoeding van jou krijgen) en jij hebt een enorme grote (advertentie) dekking en een groot bereik...

 

Hou de advertentieruimte beperkt tot aan de achterkant, het stuk waar het meest naar gekeken wordt... en denk dan in kwantiteit ipv kwaliteit :D

 

je kan bedragen bieden voor de auto die ze rijden, rijden ze een ouder model krijgen ze ook minder geld, rijden ze een nieuw model krijgen ze meer geld.. etc.

 

let daarbij op de plaatsingskosten (uitbesteding?) en maak van 1 jaar campagne 2 / 3 maanden, en dan is het idee nog beter vind ik...

 

 

 

 

 

bedankt voor je reactie... ook hier heb ik aan gedacht.. maar dit bestaat al in nederland.. en is niet een heel groot succes...

Link naar reactie
  • 0

Komt dat door de uitvoering of is het concept gewoon slecht?

 

Het zou heel arrogant zijn om te zeggen dat het door de uitvoering komt.. en dat ik het veel beter zal gaan aanpakken... ik ken de mensen rond dat concept niet... maar het gekke is, dat het wel een concept met veel potentie is... en ik neig ook naar de gedachte dat ze iets verkeerds doen..

 

ik moet zeggen.. het ziet er ook niet aantrekkelijk uit... zo'n lelijke sticker op je auto... het kan zoveel mooier en verzorgder..

 

dus markt zie ik er zeker wel in.. :)

 

http://www.geldopwielen.nl/Bijverdienen/Default.aspx

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen, graag jullie mening hierover..

(dit maakt deel uit van een eerder topic van adleasing bij "financieringen")

 

Graag uw mening....

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Adleasing Projects

 

Student Drive is een project van Adleasing.

 

Studenten hebben vaak niet genoeg financiële middelen om zelf mobiel te zijn, daarom komt adleasing met Student Drive.

 

Student Drive geeft Studenten de kans, zelf, zeer goedkoop een auto te rijden.

De auto is voorzien van reclame en moet een aantal uur in de week te zien zijn op bepaalde hotspots, aangegeven door de adverteerder.

 

Wat bied het StudentDrive Project voor jou als student?

 

Rijd nu een gloednieuwe Toyota Aygo vanaf € 25 -, ..Inclusief onderhoud, motorrijtuigenbelasting en een all-risk verzekering. Excl. Brandstof.

 

Adleasing heeft voor jou een hippe, nieuwe stadsauto te rijden tegen minimale kosten. De leasekosten van de auto worden grotendeels gedekt door een reclame-uiting op de buitenkant van de auto.

 

Je mag de auto de hele week gebruiken, 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

 

Wat vragen wij van jou als student?

 

Hoe kan het zo zijn dat je al een auto kunt rijden vanaf 25 euro per maand?

 

Doordat de auto voorzien is van reclame, wordt jouw auto grotendeels betaald door de adverteerders.

Het enige wat jij hiervoor moet doen is een aantal uur per week langs bepaalde HotSpots rijden, HotSpots zijn plekken (straten) die de adverteerder ziet als een belangrijke plek om zijn/haar advertentie te laten zien.

 

Hoe meer je langs deze HotSpots rijdt, hoe goedkoper jouw auto wordt!

Voorbeeld: Je rijd per week elke dag langs een HotSpot dan bespaar je per maand € 150,- op je auto.

Je auto kost dan nog maar € 50,-

 

 

Adverteerder:

 

Als adverteerder wilt u graag dat uw advertentie goed bekeken wordt.

Een statische advertentie heeft de attentie waarde niet die u zoekt, en mocht u een opvallende advertentie willen op een drukke plek in de stad, kost dit een vermogen.

 

Adleasing komt met het unieke StudentDrive project.

 

Studenten kunnen zeer goedkoop een auto leasen met uw advertentie erop.

 

De studenten zijn verplicht de auto een aantal keren door drukke starten te rijden, of op drukke plaatsten te parkeren, wat u wilt, waar u wilt.

 

De HotSpots ( plekken of starten waar de attentie waarde van uw advertentie het hoogst is) bepaald u zelf.

 

De door u beplakte auto rijdt dan vaak door de straten naar wens, dit zal gebeuren omdat daardoor de auto voor de student goedkoper zal worden.

 

Rijden langs een hotspot kost u per keer € 15 euro.

Via ons GPS systeem kunnen wij gemakkelijk zien of de auto wel langs de HotSpots is geweest, hoe laat dit is geweest (HotSpot is natuurlijk alleen effectief als het druk is ), en hoe vaak dit is gebeurd.

 

Voorbeeld:

 

Productiekosten van uw advertentie ( € 900,-)

De auto rijdt in 3 maanden tijd, 80 keer door de door u aangewezen straat op een druk tijdstip

 

Dit is dan € 400,- per maand en maximale attentie op de juiste plaats.

 

Uiteraard rijd de auto de gehele week rond in Nederland, maar dit is voor u gratis.

 

=http://www.4ward-promotions.nl/StudentDrive.htm

;D

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Gerrit, het is een lang onderwerp geworden en heb het even diagonaal doorgelezen. Mijn excuses als mijn gedachte al besproken is.

 

In het begin schreef je ongeveer 55k nodig te hebben. FFF geld (Friends Fools & Family). Het ophalen van een dergelijk bedrag hoeft geen enorme uitdaging te zijn, er zijn immers fools zat ;)

 

Ik zag een opmerking van Nils die zei dat je logistiek en cashflow technisch mogelijk in de problemen komt, mede omdat je nul ervaring hebt in de verhuur business. Meneer Hertz is inderdaad ook een keer begonnen, maar het zal me niks verbazen als meneer Hertz zo groot is geworden omdat hij weet wat hij wel en niet kan. Als je nul ervaring hebt dan zou ik als eerste stap een "partner in crime" zoeken. Iemand die wel ervaring heeft en jouw zwaktes aanvult. Deze persoon kan dan 10k van zijn eigen geld investeren en jij kan een dream-teampje bouwen. Zodra je dat hebt zal je waarschijnlijk bij de Fools (en mogelijk de banken, maar ehm... dat zijn vaak ook fools ;)) wat sterker staan.

 

Aan je enthousiasme zal het volgens mij niet liggen, dus wat mij betreft lekker doorbikkelen en nooit opgeven. Uiteindelijk lukt het wel.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Als je nul ervaring hebt dan zou ik als eerste stap een "partner in crime" zoeken. Iemand die wel ervaring heeft en jouw zwaktes aanvult. Deze persoon kan dan 10k van zijn eigen geld investeren en jij kan een dream-teampje bouwen. Zodra je dat hebt zal je waarschijnlijk bij de Fools (en mogelijk de banken, maar ehm... dat zijn vaak ook fools ;)) wat sterker staan.

 

Aan je enthousiasme zal het volgens mij niet liggen, dus wat mij betreft lekker doorbikkelen en nooit opgeven. Uiteindelijk lukt het wel.

 

Dankjewel,

 

je hebt gelijk, een "partner in crime"zal een hoop schelen. ik ben ook in gesprek met een aantal partijen binnen de autobranch... ik hoop snel met goed nieuws te kunnen komen.

 

;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Concreet concept, voordelen voor alle partijen, dit lijkt ergens op! Hoe zit het met je investering, is die te behappen met steun van Toyota?

 

 

uhmm ik denk dat je dit concept wil in een paar regels... toch?... das lastig... maar ik probeer het even.

 

Concept: StudentDrive..

 

Studenten huren/leasen een auto warmee ze overal mogen gaan en staan waar ze willen.

 

de auto's worden voorzien van advertenties....

de adverteerders willen dat hun auto goed gezien wordt... (attentiewaarde van hun advertentie) en ze bepalen HotSpots.. Hotspots zijn straten/plekken in een stad waar veel potentiele klanetn zijn voor de adverteerder.

 

als de student langs een Hotspot rijdt, op het juiste tijdstip, kan hij/zij hiermee korting op hun maandbedrag verdienen.

 

de adverteerder betaald productiekosten van advertentie, en per keer dat er langs een hotspot gereden wordt.

 

hoe vakker de auto langs een hotspot rijd.. hoe hoger de attentiewaarde.. hoe lager het maandbedrag voor de student..

 

snappie?

 

en ja.. toyota lijkt geintreseerd..

::)

over de investering van dit concept... zit ik nog te rekenen...

Link naar reactie
  • 0

Gisteravond was er nog een geinig itempje in Opgelicht over autoreclame. Los van het feit of het nu wel of niet handelt om oplichting in dat geval. Het concept deed me meteen denken aan dit topic. Ik zal even proberen om het internetlinkje te voorschijn te toveren.

 

http://tros.nl/index.php?id=1314

 

Veel leesplezier!!!

 

Succes met je avontuur in ondernemersland!!

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Gisteravond was er nog een geinig itempje in Opgelicht over autoreclame. Los van het feit of het nu wel of niet handelt om oplichting in dat geval. Het concept deed me meteen denken aan dit topic. Ik zal even proberen om het internetlinkje te voorschijn te toveren.

 

http://tros.nl/index.php?id=1314

 

Veel leesplezier!!!

 

Succes met je avontuur in ondernemersland!!

 

Groeten Ard

 

 

jammer van al die oplichters... is niet mijn plan hoor haha..

Link naar reactie
  • 0

Studenten hebben vaak niet genoeg financiële middelen om zelf mobiel te zijn.

De mogelijkheden van het gebruik van de OV-jaarkaart wordt het aankomende jaar drastisch ingeperkt. Dat betekent dat het voor een student moeilijker wordt om voordelig mobiel te zijn. Voor het bezoeken van je ouders maar ook voor het reizen voor het uitoefenen van je sport zul je in de toekomst moeten betalen. Dan wordt het wellicht toch ook interessant om te kiezen voor een eigen auto.

 

Leasen is interessant als je niet in staat bent om een auto ineens te kunnen betalen. Een student heeft het geld vaak niet, en andere mogelijkheden als lenen via bank of van de ouders is geen reële optie. Met leasen betaal je een relatief laag bedrag per maand. Kosten als houderschapsbelasting, verzekering en onderhoud zijn bij de maandelijkse leasetermijn inbegrepen. En je rijdt in een nieuwe auto (met fabrieksgarantie).

 

Het leasen van een auto is over het algemeen slechts weggelegd voor de zakelijke gebruiker. Voor de particulier gebruiker wordt wel veelvuldig gebruik gemaakt van financieringen maar lease is nogal ongebruikelijk.. Daarom komen we nu met Student Drive. Student Drive geeft Studenten de kans, zelf, zeer goedkoop een auto te rijden. De auto is voorzien van reclame en moet een aantal uur in de week te zien zijn op bepaalde hotspots, aangegeven door de adverteerder.

Hoe meer de auto , op de juiste tijdstippen, te zien is op de hotspots, des te lager komt het maandbedrag van de berijder uit.

Doordat de auto voorzien is van reclame, wordt jouw auto grotendeels betaald door de adverteerders. Hoe meer je langs deze HotSpots rijdt, hoe goedkoper jouw auto wordt!

 

Voorbeeld: een bedrijf wil graag op een auto adverteren, en heeft vestigingen in de hooftstraat, en voorbeeldlaan. En wil graag dat de advertenties ook te zien zijn bij de markt, want daar komen veel potentiële klanten.

 

De hotspots zijn dan bijvoorbeeld: maandag tot en met vrijdag van 16:00 tot 20:30 in de hooftstraat, en voorbeeldlaan, en dinsdag van 10:00 t/m 14:00 op de markt.

Als de Student in die maand 25 keer langs een HotSpot rijd, verdient hij een korting op zijn maandbedrag van € 150,- euro

 

De adverteerder weet dat zijn advertentie op de juiste plaatsen is geweest. En de student rijd een auto voor maar € 50,- in de maand!

Waarom? Omdat we vinden dat studenten het recht hebben om zich goedkoop door heel Nederland te kunnen verplaatsen, en omdat wij willen laten zien dat outdoor advertising de manier van reclame is voor de komende jaren.

 

http://www.studentdrive.nl

 

hotspot.bmp

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.