• 0

Nieuw innovatief idee, bank wil niet financieren (AdLeasing.nl)

Hallo bezoekers(sters) van Higherlevel,

 

Mijn naam is Gerrit Bos, bedenker van AdLeasing. hier even in het kort wat adleasing is (wordt)...

 

Adleasing is een bedrijf dat auto's gaat verhuren voor een korte periode (al vanaf een uur), een beetje Greenwheels style, maar Adleasing bied mede ondernemers de kans , zeer goedkoop en met een mega bereik te adverteren op onze mooie Smarts. ;D

 

Het combineren van deze 2 inkomsten heeft als gevolg dat zowel het verhuren van de auto, als het verhuren van advertentieplaatsen goedkoper wordt dan vergelijkbare concepten.

 

de banken hebben moeite met innovatie, zo blijkt.

Omdat dit een geheel nieuwe branche is (verhuur met advertentiemogelijkheden) wordt het maar even gebaggeraliseerd tot verhuur bedrijf.... en natuurlijk kan ik op basis van die branche code niet veel krediet aanvragen.

 

Mijn vraag aan alle lezers van www.higherlevel.nl ....

 

" particuliere investeerders zijn de beste mogelijkheid voor zo'n nieuwe en innovatief idee"kreeg ik bij verschillende banken te horen. :-[

 

voor de mensen die dit intressant vinden, maar niet weten of het ooit ergens zal aanslaan... adverteren op auto's is hot.. 80% hogere attentie waarde dan bijv. kranten advertentie ( in parijs is dit een klapper!! www.carlogo.com, www.libertydrive.com)

 

maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... wie weet de juiste partij voor mijn concept????

 

http://www.adleasing.nl klik op de url om meer te weten te komen over dit nieuwe concept

adleasing@web.nl reageer op dit artikel, of stuur een mail..

 

hartelijk dank alsvast,

 

Gerrit Bos

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee ik werk niet bij Speurders en spreek me maar aan als je hoor, zo chique zijn we hier niet ;)

 

Om even heel erg ontopic te gaan: Ik vind het heel leuk dat je de opmerkingen waardeerd maar je reacties komen zo niet echt over. De mensen die hier reageren doen dit omdat ze het leuk vinden en sommigen hebben zelfs enorm veel ondernemers-ervaring, dat is iets wat je zou moeten waarderen. Als je iets terug doet zal je zien dat dit forum nog veel meer waarde kan hebben!

 

Zolang je ons niet informeert over wat je kosten precies zijn weten wij dit natuurlijk ook niet en kunnen we je geen advies geven. Als ik hoor dat je zegt dat je 200 euro voor een Smartje betaald heb ik weer het idee dat je niet goed op je kosten let. Hoeveel jaar kan zo'n wagentje mee? Een jaar of 2 en dan nog een restwaarde van een +1000 euro moet toch wel lukken? Die kostenkant is echt iets waar je op moet letten!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

heb je gelijk in... mischien zijn er andere wegen, ik ben/ was alleen van mening dat ik veel qualiteit zal moeten bieden om het aantrekkelijk te maken voor huurders en adverteerders. dat dat niet kan met gebruikte auto's is even een knop die ik om moet zetten... maar je hebt gelijk.. kosten beperken is heel belangrijk..

 

zoals ik al zij.. binnenkort heb ik een gesprek met toyota.. nadat gesprek kan ik duidelijker zijn..

 

het is zo dat ik niet het achterste van mijn tong laat zien... wie intresse heeft, zal ik persoonlijk bericht geven van de situatie.. ik ben daar niet happig op om dit in de menigte te gooien..

 

Gr.

Link naar reactie
  • 0

Reclame op een smart ziet er ongeveer zo uit..

mitsubishi.bmp

 

 

Een andere optie is de toyota aygo...

art_14193_3_toyota-aygo-06.jpg

 

 

welke auto slaat het beste aan?

 

de smart.... heeft reeds reputatie in de reclame wereld

 

de toyota: erg zuinig en vernieuwend

 

____________________________________________________

Bericht aan Diederik Bruggeman... het is mischien leuk als ook jij je licht op dit forum laat schijnen.

 

( voor de mede reaguurders) Diederik is een van mijn mede (ex) leerlingen van de opleiding bedrijfsmanagement mobiliteit. iemand die ik persoonlijk hoog heb staan... en ik gevraagd heb een te komen praten over het concept... ik denk dat we elkaar goed opvullen.. en ik denk dat de meeste van jullie ook wel weten dat dit voor een persoon erg veel werk zal worden. ;D

Link naar reactie
  • 0
Maar je rekent 9000 euro voro een campagne op een hele auto (3000 euro pr zijde).

a] ik vind het duur (daar ben ik ondernemer voor), zeker in vergelijking met andere campagnes

 

Klopt het als ik zeg dat een maand stickeren in Frankrijk ongeveer € 1.200 per maand kost?

 

Daarnaast heb ik de indruk dat in Frankrijk de auto's niet kortstondig gehuurd worden (dit kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat mijn Frans zo slecht is).

 

Zou daar ook niet dan de crux in zitten, in Frankrijk is de exposure vele malen groter. Niet alleen in Parijs bestaat dit concept.

 

Daarnaast is het mogelijk een franchise te nemen bij liberty drive, is dat niet iets. Hoef je het wiel niet geheel nog eens uit te vinden, plus dat je door een gevestigde organisatie wordt gesteund.

Link naar reactie
  • 0

De prijzen van libertydrive weet ik niet geheel.. maar het is duur, en ja we hebben het natuurlijk over Parijs..

 

Ik denk dat Liberty Drive te ver is gegrepen.. ik probeer wel in contact te komen met Greenwheels.. of het slim is? aan de ene kant wel denk ik.. ik hoef idd niet het wiel nogmaals uit te vinden (wel al deels gedaan maja)

 

Aan de andere kant kan het in de toekomst nadelig zijn met de groei..

Ook al is het nog niet aan de orde.. ik kijk wel alvast iets verder..

 

ik denk dat een jaarlang adverteren op een voertuig dat door de steden van nederland rijd ( geschat +/- 40.000 km per jaar ) en door de leuke autotypes gecombineerd met opvallende advertenties. voor 3000 euro per kant (en lager voor grotere afnemers) niet heel veel is...

 

en als dit niet t gewenste resultaat bied, is dat netjes te zien in ons rapport.. en heb ik pech... dat wel..

Link naar reactie
  • 0

Interessante discussie en concept.

 

Even nog een taalfoutje op de homepage van de website verwijderen:

"Verhuren: AdLeasing bied jou hetzelfde gemak als een eigen auto, maar je betaalt alleen wanneer je hem gebruikt"

 

bied moet zijn biedt

 

Ook op de subpagina http://www.4ward-promotions.nl/verhuren.htm

 

En op de volgende pagina:

http://www.4ward-promotions.nl/overons.htm

 

"...het bedrijfsleven kan bij AdLeasing zeer voordelig adverteren op een auto die door heel Nederland rijd."

 

rijd moet zijn rijdt

 

Beschouw dit s.v.p. niet als boze kritiek, maar meer als dienst van een oplettende "Higherlevelist".

 

Boekhouden in Excel - http://www.boekhoudeninexcel.nl - Dashboard, grafische analyses, automatische jaarrekening

 

Tip: Gratis mooie facturen maken in Excel? http://www.excelfacturen.nl

Link naar reactie
  • 0

 

ik denk dat een jaarlang adverteren op een voertuig dat door de steden van nederland rijd ( geschat +/- 40.000 km per jaar ) en door de leuke autotypes gecombineerd met opvallende advertenties. voor 3000 euro per kant (en lager voor grotere afnemers) niet heel veel is...

 

 

Ik denk dat veel potentiele klanten daar anders over denken. Waarom is korter dan eeen jaar niet een optie? Er zijn veel reguliere marketing- en reclamecampagnes die misschien wel interesse zouden hebben, maar die lopen veel korter. Reclamebureaus zouden daarmee ook als potentiele klant in beeld komen.

Link naar reactie
  • 0

 

ik denk dat een jaarlang adverteren op een voertuig dat door de steden van nederland rijd ( geschat +/- 40.000 km per jaar ) en door de leuke autotypes gecombineerd met opvallende advertenties. voor 3000 euro per kant (en lager voor grotere afnemers) niet heel veel is...

 

 

Ik denk dat veel potentiele klanten daar anders over denken. Waarom is korter dan eeen jaar niet een optie? Er zijn veel reguliere marketing- en reclamecampagnes die misschien wel interesse zouden hebben, maar die lopen veel korter. Reclamebureaus zouden daarmee ook als potentiele klant in beeld komen.

 

 

die optie heb ik ook nooit uitgesloten.. mischien wel een idee om dat beter te belichten... reclame bureaus... goed idee.. thanx..

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn trouwens de operationele kosten voor een smart (of heb ik nu weer eens niet goed gekeken in deze thread?) e.g. aflossing, verzekering en wegenbelasting.

 

En wat kost een auto bestickeren?

 

 

nee je hebt goed gekeken.. ik heb niet veel kosten genoemd... heel precies staat alles beschreven in het plan.. even uit mijn hoofd...

 

2400 euro aan lease... + 30.000 km...

 

onderhoud +/- 700 euro (geen vaste kosten uiteraard)

 

verzekering 900 euro per kwartaal..

 

wegen belasting 45 euro

 

auto Design + fullcolour totaal bestickeren euro'tje of 1100

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor 9000 euro (want 1/3 auto doe je niet)

 

-de voorkant van het Aglemeen Dagblad,autobijlage op zaterdag (9186 euro, bereik 1,8 miljoen mensen.

 

-23.000 folders in de bus: per duizend A4, gevouwen, 120 gr. kleur, ex. btw, incl. bezorging 389,- euro.

 

- een radio campagne

1 concept, 3 executies, opname en script 20"spots: 10.000 euro

 

- 3 online guerilla campagnes:

per concept, 3 executies, flash en gif: 2.500 euro

 

- een print campagne

1 concept, 3 executies, full color in 3 formaten inclusief dtp: 7.000 euro

 

- een outdoor campagne

1 concept, 3 executies, nationale plaatsing met drukwerk: 10.000 euro

 

Wat stel jij daar aan bereik tegenover?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de discussie gelezen en het valt me op dat er nauwelijks gesproken wordt over de marketing van het product zelf.

 

Er wordt gesproken over een investering van € 55.000 en over auto's die door heel Nederland rijden. De grote vraag die bij mij rijst is: kun je met

€ 55.000 een landelijke marketingcampagne voeren om genoeg huurders van Smarts te krijgen..? En met die landelijke dekking zul je ook meerdere uitgifteloketten moeten opstarten.. Als je in Maastricht woont, en de Smart moet uit Utrecht komen... See my point..?

 

Ik denk dat het idee wel aardig is, maar dat € 55.000 veel te weinig is om het goed en succesvol aan te pakken.

 

Mijn mening...

 

 

Groeten,

Robbert

 

www.univent.nl | www.bigsky.nl

Link naar reactie
  • 0

Robbert,

 

Het bedrag van 55000 is alleen bedoeld voor de oprichting en initiele inverstering.

 

De marketing staat hier los van, en ik denk dat er gegokt wordt op veel gratis reclame in de krant. Het is immers in Nederland nog niet echt gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Robbert,

 

Dat klopt, maar ik denk dat dit plan nog in een beginfase verkeerd en kan dus nog alle kanten opgaan denk ik.

 

Ik persoonlijk weet niet of het plan werkt, maar ik ben dan ook geen doelgroep (zowel niet als huurder, als adverteerder). Dus ik kan er helemaal naast zitten.

Link naar reactie
  • 0

Maar nu weer even serieus ;D

 

Is dit project kostprijstechnisch haalbaar?

 

De vaste lasten bedragen € 7240 per jaar exclusief belettering. Wat nu als er alleen kortlopende reclamecontracten worden afgesloten? dan loopt de belettering wel erg in de kosten?

 

Toch denk ik dat dit project zou kunnen slagen als je in 1 grote stad (amsterdam bv.) begint en dan hoopt dat de Telegraaf er een voorpagina stuk aan wil wagen.

 

He idee lease er een stuk of 2 beletter deze (misschien met een launching customer, en zorg dat deze constant in Amsterdam wordt gesignaleerd?) misschien eerst short term lease?

 

Zal wel weer een stom idee zijn van me, ik ben heel slecht in marketing :-[

Link naar reactie
  • 0

Voor 9000 euro (want 1/3 auto doe je niet)

 

-de voorkant van het Aglemeen Dagblad,autobijlage op zaterdag (9186 euro, bereik 1,8 miljoen mensen.

 

-23.000 folders in de bus: per duizend A4, gevouwen, 120 gr. kleur, ex. btw, incl. bezorging 389,- euro.

 

- een radio campagne

1 concept, 3 executies, opname en script 20"spots: 10.000 euro

 

- 3 online guerilla campagnes:

per concept, 3 executies, flash en gif: 2.500 euro

 

- een print campagne

1 concept, 3 executies, full color in 3 formaten inclusief dtp: 7.000 euro

 

- een outdoor campagne

1 concept, 3 executies, nationale plaatsing met drukwerk: 10.000 euro

 

Wat stel jij daar aan bereik tegenover?

 

Hallo en bedankt voor deze reactie, hier kan ik wat mee..

 

Het "oude" concept haalt al lang niet meer de attentie waarde van vroeger. in de krant is het zo dat door de vele advertenties je het "door de bomen het bos niet meer ziet" effect verkregen wordt (het is onderzocht dat de advertentie in een dagblad alleen nut heeft als men gericht zoekt), hetzelde geld voor huis aan huis bladen, en foldertjes..

 

een radio reclame is effectief.. zeker weten, maar van korte duur.. of 20 spotjes op de radio á 25 seconden.. of een jaarlang (of korter) op een auto.

 

Bereik van spotje... De aandacht van de lusiteraar is al 60% verminderd bij het horen van.. "we gaan even naar de reclame"

 

een auto valt op..waarom? denk aan file rijden.... als je op terrasje zit...bij het zoeken van de weg... en natuurlijk simpel weg.. op het verkeer letten!..

 

Online reclame is effectief, mits je de juiste strategie toepast.. een vervelende popup en spam werkt natuurlijk niet...

 

De nieuwe wijze van adverteren maakt men nieuwsgierig.. en doordat het publiek gebruikt maakt van rijdende advertenties, zal dit ook enige aandacht en mond op mond reclame te wegen brengen.

 

pff heb ik alle vragen beantwoord? haha ::) ???

Link naar reactie
  • 0

Maar nu weer even serieus ;D

 

Is dit project kostprijstechnisch haalbaar?

 

De vaste lasten bedragen € 7240 per jaar exclusief belettering. Wat nu als er alleen kortlopende reclamecontracten worden afgesloten? dan loopt de belettering wel erg in de kosten?

 

Toch denk ik dat dit project zou kunnen slagen als je in 1 grote stad (amsterdam bv.) begint en dan hoopt dat de Telegraaf er een voorpagina stuk aan wil wagen.

 

He idee lease er een stuk of 2 beletter deze (misschien met een launching customer, en zorg dat deze constant in Amsterdam wordt gesignaleerd?) misschien eerst short term lease?

 

Zal wel weer een stom idee zijn van me, ik ben heel slecht in marketing :-[

 

ik ben idd met amsterdam en utrecht wezen praten.. almere is best een leuke markt denk ik.. nieuwe inwoners.. nieuwe bedrijven die hun potentiele klanten op een nieuwe eigentijdse manier willen benaderen.. klinkt dat niet goed? :P

Link naar reactie
  • 0

Eind vorige eeuw heb ik een reclame-vrachtwagen (billboard van 6 x 2,5 meter) door Rotterdam laten rijden. Prima respons op gehad.

 

Het gaat er inderdaad om dat je ze ziet rondrijden. Dan zal een bedrijf advertentieruimte kopen.

 

(Vergelijk het met de belspelletjes op TV... Ik ken helemaal niemand die ooit geld gewonnen heeft. Als ik nu alleen al zou horen dat mensen uit mijn omgeving geld gewonnen hebben (al is het 20 euro) dan zou ik ook gaan bellen)....

 

Het maakt toch niet uit wie er in rijdt..? Dat verhuren lijkt me zo'n fuzzz en de opbrengst uit verhuur is minimaal. Gooi wat studenten in een beplakte Smart en laat ze door de regio rijden. Veel makkelijker te sturen... Heb je een exclusief product dan karren die dingen door de PC Hooft en als je een belwinkel hebt dan rijden ze door de Haagse Schilderswijk.

 

Zo wordt zo'n project haalbaar en behaal je landelijke dekking.

 

Groeten,

Robbert

 

www.univent.nl | www.bigsky.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik (gelukkig) ook niet...

Maar 't lijkt me een ware crime...

Uurtje auto huren. Verzekering regelen. Borg deponeren.

Administratieve rompslomp waar je u tegen zegt...

 

Voor je het weet staan al je Smarts in, het net onafhankelijke, Montenegro geparkeerd.

 

haha.. nee borg is niet nodig... ik ken al mijn klanten ..ze zijn abonee.. montenegro? haha meteen in buitenland zaken doen?

beetje snel haha nee

 

er zit GPS op... als er iets verdachts gebeurt, wordt eerst de klant geld... mocht het niet te vertrouwen zijn.. kunnen we de auto tot op de cm opsporen..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.