• 0

Webshop keurmerk = meer handel?

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Als je persé een keurmerk wilt hebben van een bonafide organisatie is misschien het keurmerk mkbOK (website http://www.mkbok.nl ) wat voor je? Kost je overigens niets, en dat vinden

 

Bonafide? Inmiddels kost dat dus wel 50 euro per jaar. Da's op zich niet zo erg, sterker nog, ik vind het erg weinig. Want wat kun je voor zo'n bedrag controleren? Een keurmerk is zinloos als er geen sprake is van een serieuze keuring, volgens van tevoren vastgestelde en openbare criteria.

 

 

Ten tijde van mijn post was dit keurmerk inderdaad gratis. Na verloop van tijd had men blijkbaar door dat je een keurmerk ook kan verkopen, dus werd er geld gevraagd (ook van degenen die het keurmerk al op hun site hadden staan). Je kon er dus voor kiezen te betalen of het keurmerk te laten vervallen. Omdat ik na enig beraad erachter kwam dat dit keurmerk voor mij geen positieve (maar zeker ook geen negatieve) reacties opleverde heb ik besloten om het te laten vervallen.

 

 

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 1

Ruim drie maand geleden zijn wij het logo van mkbkeurmerk gaan dragen, er zijn een aantal kleine veranderingen merkbaar, er worden minder mails gestuurd met vragen, men gaat sneller over tot koop. Daarnaast is het niet zo heel duur om zo een keurmerk te dragen, dus het kan iig geen kwaad vind ik.

 

Maar uiteindelijk moeten we het toch zelf doen, goede service leveren en het vermelden van addres tel numm enz.. Zodat de klant persoonelijk contact kan opnemen indien hij ontevreden is.

 

Link naar reactie
  • 0

hoi, Leuke discussie! Zelf overweeg ik ook om een keurmerk aan te schaffen maar denk idd dat het enige geode keurmerk ook erg duur is.

 

Bedankt voor de bovenstaande tips daar gaan we mee aan de slag. Misschien is het leuk om elkaar webshop te beoordelen op vertrouwen zodat we ervan kunnen leren.

 

[voor webshopbeoordelingen hebben we een ander board. Link dus verwijderd en hier svp ontopic blijven]

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik deze welke gratis is:

https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/

 

Ik heb ooit een betaalde gehad maar ik ben van mening dat ik het geld het niet waard vindt. Ik heb nu toch een keurmerk en er wordt ook wel door hun bij registratie een kleine check uitgevoerd zo was er een andere webwinkel die was afgekeurd omdat de wet verkoop op afstand alleen in zijn algemene voorwaarden te vinden was en niet op een aparte pagina van zijn webwinkel vermeld was. Ze checken dus wel het een en ander voordat je het keurmerk krijgt. Of het echter veel voor stelt weet ik niet en dat maakt mij ook eigenlijk niet uit. Het gaat er om of klanten tevreden zijn of niet dat kan je naar mijn mening niet controleren door een keurmerk. De klant vindt mijn webwinkel hopelijk nu wel betrouwbaarder door het (simpele) keurmerk wat ik heb.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 0

Ben zelf twee jaar aangesloten geweest bij het keurmerk MKBOK niets mis mee, maar krijg ook niet de indruk dat het enige toegevoegde waarde heeft. Ben over gegaan naar webwinkel keurmerk omdat dit een van de twee door Economische zaken en consumentenbond erkende keurmerken is. Merk ook hier niets dat dit enige toegevoegde waarde heeft. Recensies van klanten over vlotte levering en snelle afhandeling van retouren hebben meer effect. Natuurlijk de betere keurmerken bieden een geschillencomissie. Maar als de klant hier naar toe moet, wordt het tijd dat je gaat nadenken over je bedrijfsvoering.

vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard.

 

 

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Zo'n 2 a 3 jaar geleden heb ik mij aangemeld voor een keurmerk. Ik denk dat het destijds wel effect had mede dankzij de berichtgeving rondom keurmerken en dat er relatief niet zoveel keurmerk organisaties waren.

 

Nu zal dat effect minder zijn omdat het ook duidelijk is gekomen dat winkels met zo'n keurmerk nog steeds te laat leveren of niet reageren op emails, kortom het zegt niet zoveel. Maar ik denk dat de visualisatie van zo'n keurmerk toch wel prettig ervaren wordt door bezoekers van je site.

 

Meer handel weet ik niet, maar ik denk wel een betere uitstraling. Net zoiets als je bekende merken op je webshop vermeldt, alsof je een officiele dealer bent.

| IT-student | interesse in startups and e-commerce

Link naar reactie
  • 0

Net op Kassa werden een aantal keurmerken zelf gekeurd:

http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/zaterdag-in-kassa-hoe-herken-je-een-betrouwbare-webwinkel/

 

Ik heb niet alles kunnen zien maar het kwam neer op:

-men maakt een website waarmee bloembollen worden verkocht

-vermeldt een zelfverzonnen kvk-nummer erop

-de bloembollen website heeft 11 keurmerken weten te verkrijgen zonder ook maar iets verkocht te hebben!

 

Zelf wil ik niet meteen conclusies trekken, het is makkelijker om te klagen dan te prijzen. Maar dit baart me wel zorgen: ik zie namelijk een keurmerk bij het lijstje staan waar ik zelf lid van ben! Zelf heb ik ervaren dat ik wel degelijk ben geholpen door dit keurmerk, want tijdens het proces kreeg ik opmerkingen over wat er verbeterd moest worden voordat ik het keurmerk mocht krijgen.

 

Maar, klanten die dit programma hebben bekeken of via via horen dat keurmerk X slecht is, wat moeten die wel niet van mijn website denken?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ook wel eens de procedure van thuiswinkel.org doorlopen. Iedereen die dit gedaan heeft weet dat dit ook voor een groot deel een technisch verhaal is(en juridisch). Er wordt vervolgens helemaal niks besteld, om te kijken of de desbetreffende webshop wel echt betrouwbaar was.

 

Vervolgens moet je een hoop geld afdragen. In mijn mening is het 1 grote luchtballoon. Het gaat er meer om dat mensen denken dat het betrouwbaar is. (voor de mensen die daar om geven). dan het daadwerkelijk ook echt is door het logo.

 

Naar mijn mening verkopen dit soort bedrijven alleen maar lucht en is het de grootste oplichterij. Het zo echt is nog meer aan het licht moeten worden gebracht dat dit echt 1 grote grap is.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst moet ik zeggen dat ik zelf niet objectief ben in verband met mijn verbondenheid met www.webwinkelkeur.nl .

 

Ben het helemaal eens dat er veel goudzoekers in omloop zijn. De uitzending van kassa destijds was echter ook niet objectief te noemen. Ook wij hebben fouten gemaakt, echter wordt er niet verteld dat de webwinkel eerst twee keer afgekeurd was door ons waarna er verbeteringen hebben plaatsgevonden aan de webwinkel. Tevens is het me compleet een raadsel waarom het Thuiswinkel waarborg als winnaar uit de bus kwam, terwijl er meerdere keurmerken waren met een afwijzing.

 

Onze complete reactie op die uitzending is te lezen op http://blog.webwinkelkeur.nl/uitzending-kassa-onze-reactie/ .

 

Het punt dat keurmerken iets zouden moeten bestellen bij keuring lijkt met niet bepaald nuttig. Hoe groot is de moeite namelijk om tijdens je keuring even een product toe te zenden, maar dit hierna niet meer te doen. Zelf gaan we dit probleem oplossen door steekproefgewijs bestellingen te plaatsen, inderdaad niet 100% waterdicht, maar een betere oplossing dan niets doen. Verder is het bij ons ook voor klanten mogelijk om hun ervaring te plaatsen, waardoor malafide bedrijven al snel door de mand vallen.

 

Laatste puntje wat ik nog niet gezien heb ik de geschillenbemiddeling. Denk dat dit zeker een pluspunt is voor consumenten. Met wat hulp van een keurmerk krijgen ze vaak sneller hun recht.

 

Dat er nu een dialoog is rondom keurmerken, juig ik toe. Dit komt de kwaliteit helemaal ten goede. Dat keurmerken niet heilig zijn en er goudzoekers zijn is mij ook duidelijk, het is echter te kort door de bocht door te stellen dat ze geen enkele waarde hebben. Wij ontvangen in ieder geval graag opbouwende feedback, bedankt voor jullie inbreng.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 1

Dat is wel een hele makkelijke reactie, de pot verwijd de ketel...

 

Ik zou zeggen ga eerst te rade bij jezelf. Jullie keuren webwinkels goed die niet voldoen aan jullie eigen gedragscode en al helemaal niet voldoen aan de huidige wet- en regelgeving en dat hebben jullie bewust gedaan gezien de reactie hier.

 

Misschien is de berichtgeving in Kassa gechargeerd maar dat laat onverlet dat jullie zelf steken bewust laten vallen.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

@eentje

 

Betreffende de kassa uitzending valt ons inderdaad te verwijten dat we het KVK nummer niet gecontroleerd hebben. Dit geven we toe, we hebben nu een maatregel getroffen, door dit proces tevens te automatiseren.

 

Wat het zencart gedeelte betreft, we stellen vooruitbetaling niet als eis voor onze leden. Hier controleren we dan ook niet op. Dit is voor ons een bewuste keuze geweest welke we wellicht in de toekomst zullen wijzigen.

 

Het SSL gedeelte was op het moment van keuren door zencart ook niet vereist. Vanaf maart dit jaar zullen we dit echter wel verplicht stellen.

 

Kortom, we geven toe dat we (menselijke) fouten maken. Het willens en wetens onze eigen gedragscode negeren is echter zeker niet het geval.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

@eentje

Wat het zencart gedeelte betreft, we stellen vooruitbetaling niet als eis voor onze leden. Hier controleren we dan ook niet op. Dit is voor ons een bewuste keuze geweest welke we wellicht in de toekomst zullen wijzigen.

 

Het SSL gedeelte was op het moment van keuren door zencart ook niet vereist. Vanaf maart dit jaar zullen we dit echter wel verplicht stellen.

 

Kortom, we geven toe dat we (menselijke) fouten maken. Het willens en wetens onze eigen gedragscode negeren is echter zeker niet het geval.

 

Ter herinnering aan jezelf... zo maar een regel uit de webwinkelkeur gedragscodeV1 en V2:

 

De Nederlandse wet- en regelgeving is te allen tijde leidend en maatgevend.

 

Laatste keer dat ik keek stond daar al een tijdje in dat een beveiligde verbinding verplicht is en dat je als handelaar op afstand nooit meer dan 50% vooruitbetaling mag eisen.

 

Dus tja... als een keurmerk daar niet op keurt terwijl ze in de eigen gedragscode wel impliceren dit te doen en daardoor dus webwinkels een keurmerk geeft die niet aan de NL en EU wet- en regelgeving voldoen is het, mijn inziens, terecht dat hierover op- en aanmerkingen gemaakt worden.

 

Een keurmerk die zulke dingen doet ondermijnt namelijk, mijn inziens, het vertrouwen van de consument in de gehele branche. Iets wat de uitzending van Vara's Kassa nog eens onderstreept.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het belangrijk dat we als keurmerk zeggen wat we doen. We adviseren onze leden dringend om hieraan wel te voldoen en SSL gaan we ook zeker verplichten.

 

Wat het betalen op afstand betreft, ik ken webwinkel ondernemers en hun redenen dit niet direct op de site weer te geven. Naast veel administratie trekt het vaak ook oplichters aan. We wijzen onze leden op deze verplichting, maar laten de keuze aan hen zelf. Het keurmerk is niet bedoeld als enkel juridische controle, het gaat ons om de veiligheid en betrouwbaarheid van de webwinkel, in het geval van geschillen zal onze geschillencommissie echter de consument volledig ondersteunen met zijn wettelijke rechten. Wellicht dat we in de toekomst wel besluiten dat dit wettelijk recht iets is waar de consument waarde aan hecht. We geven ook openlijk toe dat dit geen controle punt is, dit is naar mijn idee beter dan andere keurmerken, welke het wel in hun gedragscode stellen, maar niet controleren.

 

Heeft ons keurmerk hierdoor minder waarde? Ik denk het niet, de aankoop wordt er niet minder veilig van, de webwinkelier niet minder betrouwbaar en de service niet minder. Dit zijn de punten waar we op willen inzetten. Belangrijk is dan ook dat we als keurmerk onze beloften nakomen richting de consument, natuurlijk laten we hierin wel eens steken liggen, we leren nog elke dag, ik hoop echter dat we door blijven groeien en hiermee zowel voor consument als winkelier een meerwaarde te bieden.

 

Ik als consument durf in ieder geval met vertrouwen te bestellen bij de aangesloten webwinkels.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.