• 0

Webshop keurmerk = meer handel?

Aanbevolen berichten

  • 0

Circa een half jaar geleden hebben wij het logo van Qshops.org op onze website toegevoegd. Enige significante veranderingen zijn niet merkbaar (meetbaar) gebleken. Wellicht dat een thuiswinkel.org logo meer impact heeft.

 

Ik ben zelf van mening dat je het vertrouwen van de consument wint door een mix van factoren. Met factoren denk ik o.a. aan: n.a.w. gegevens, telefoon- en faxnummer, vermelding wettelijke registraties, e.d.

 

Wat je ook wel bij online bedrijven ziet is de plaatsing van Wie=Wie foto's, een foto van het bedrijfspand, filmpje van een rondleiding door het bedrijf, business cases, gewonnen prijzen (website van het jaar of zoiets) .

 

Wat ook veel vertrouwen bij de kopers opwekt is het gebruik van Google Adwords advertenties. Op deze manier laat je o.a. andere zien dat je de business serieus neemt en daarin in wilt investeren.

Barcodestore.nl

Link naar reactie
  • 0

Er zijn tegenwoordig zoveel webshop-logo's dat de consument niet meer weet waar ie het zoeken moet. Ik denk net als auto-id dat het Thuiswinkel.org-keurmerk misschien als enige een impact kan hebben maar zoals hij ook al zegt: er zijn veel manieren waarop je het vertrouwen van de consument kunt verhogen. Het is vaker rendabeler om je geld daaraan te besteden dan een duur Thuiswinkel.org-logo "aan te schaffen".

 

Ook is het een idee om klanten aan te sporen om je winkel te reviewen bij webshop-vergelijkingssites. Ik haal regelmatig het voorbeeld aan van Eynstein-computers, dat een enorm deel van zijn omzet haalt dankzij de lyrische beoordelingen in de Tweakers Shopsurvey. Hun site ziet er niet uit, ze hebben geen webshop-keurmerk nodig, maar scoren gewoon door kwaliteit te leveren en goodwill te kweken bij hun klanten. Wat mij betreft hét ultieme voorbeeld van hoe je een webshop moet marketen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het volkomen eens met Auto-id en Anders Floor, vooral reviews bij tweakers zal meer rendabel zijn dan een logo ook trekken goede reviews sowieso meer mensen van buitenaf.

 

Wat ik persoonlijk altijd vertrouwelijk aan een webshop vind zijn inderdaad de dingen die Auto-id al noemde maar ook in de "veel gestelde vragen" afdeling van je webshop een stuk hebben over de wet koop op afstand zodat mensen weten dat jij de wet kent en dus ook toepast. ik heb 2 shops gebouwd voor mensen en die pagina stond bij beide redelijk hoog in de statistieken van opgrevraagde F.A.Q vragen.

 

het thuiswinkel.org lidmaatschap is tevens best prijzig en ook heb je elk jaar een accountantsverklaring nodig van je gemaakte omzet, veel kleine webshop eigenaren doen hun admin. e.d. gewoon zelf.

 

succes

Link naar reactie
  • 0

Je hebt goed kans dat zon thuiswinkel-logo je meer kost dan het zal oplveren (of minder oplevert dan het geld investeren in iets anders)...

 

Dingen als shop-surveys, reviews en andere mond-tot-mond-achtige reclame zal veel beter werken, maar het hangt er ook maar net vanaf wat je verkoopt en aan welk publiek. De enige manier om zoiets te verkrijgen is echter goed werk leveren, dus het is wel moeilijker dan een keurmerk aanschaffen ;)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden! Vooral de tips hoe je meer vertrouwen kunt opwekken in je winkel zonder keurmerk zijn goed. Ik maak zelf vaak mee dat achter een mooie site een zolderkamer handeltje zit. (kenmerk nooit iets op voorraad en levertijd twee week: lees pas bij de groothandel bestellen als de bestelling binnen is.)

 

Groeten Roland

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerst investeren in je website zoals goede algemene voorwaarden, niet goed geld terug clausule, de klant makelijk maken om contact met je te zoeken als er iets verkeerds is gegaan.

 

Uiteindelijk wordt je afgerekend op de geleverde producten en je klantenservice. Als je dan meer omzet maakt kan je inderdaad nadenken om een keurmerk aan te schaffen.

MKB Gaat Online ontwerpt en ontwikkelt betaalbare websites, zowel voor het MKB als particulieren. www.mkbgaatonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo, Panky,

 

Als je persé een keurmerk wilt hebben van een bonafide organisatie is misschien het keurmerk mkbOK (website http://www.mkbok.nl ) wat voor je? Kost je overigens niets, en dat vinden ondernemers toch altijd prettig???? ;D

 

Even een kleine

Het keurmerk, de startpagina en de zoekmachine hebben tot doel: het vertrouwen in het kopen en het zakendoen via het Internet te vergroten. mkbOK stimuleert het kopen bij en het zakendoen met MKB winkels en bedrijven in Nederland. Een initiatief van Stichting MKB en Internet.

 

De rest lees je wel op hun site.

 

Succes,

Rob.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Als je persé een keurmerk wilt hebben van een bonafide organisatie is misschien het keurmerk mkbOK wat voor je?

 

Is het niet handig om te gaan voor een keurmerk dat iedereen kent? Anders ga je terug naar de beginjaren van het internet, toen elke site-met-leuke-kleurtjes wel één of andere mooie onderscheiding had in de lijn van "best-design-ever"of "best-choice-website", met een mooi zilvergrijs logo als bannertje. Ik wil daarbij niets afdoen aan mkbOK, maar ik ken het niet en dat lijkt me essentieel als we praten over keurmerken en vertrouwen.

Link naar reactie
  • 0

De bekendheid van keurmerken is ook een kip- en ei verhaal natuurlijk. Als veel bonafide verkopers aangeven zich aan een gedragscode als die van mkb-ok te zullen houden, en het keurmerk zelf hier controle op kan houden, kan zoiets best uitgroeien tot iets herkenbaars.

 

Op zich vind ik nl de doelstelling van iets als mkb-ok een prima zaak: Een keurmerk dat iig aangeeft dat je aan een set eisen voldoet. Bij iets als thuiswinkel (dat wel reclame maakt) heb ik meer het gevoel dat het keurmerk vooral aangeeft dat de shop in kwestie er geld voor (over) heeft.

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf zou niet gaan voor een keurmerk in eerste instantie. Heb er wel aan gedacht maar de prijs is in mijn ogen relatief te hoog voor een beginnende webshop.

Zorg idd dat je website vertrouwen uitstraalt. Zijn de kleine dingen zoals duidelijk een telefoonnummer en adres die mi veel meer effect hebben

 

gratis wordpress templates

www.edynas.com

Link naar reactie
  • 0

als ik een thuiswinkelbanner zie, zal ik niet meteen genoeg vertrouwen hebben om te kopen. de meeste internetshops die lid van hun zijn, zijn internetshops van hele grote bedrijven zoals dixons en wehkamp. weet je wel, zo 'n groot bedrijf waar mensen voor hun baas werken en blij zijn als ze om 5 uur weer naar huis mogen, die maar volgens 'n protocol werken en het niet altijd belangrijk vinden dat de klant tevreden is, ze krijgen hun maandelijkse salaris toch wel binnen. nee ik bestel dan liever bij een eenmansbedrijf, die zich extra uitslooft omdat hij geen brood kan verdienen als ie geen blije klantjes heeft. ok ik weet dat ik nu overdrijf en dat het niet voor iedereen zo geldt, maar dan snappen jullie wat ik bedoel. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gemerkt dat het voor mijn klanten veel belangrijker is dat ze kunnen zien wie de webshop runt, dus de foto en een stukje over mijn bedrijf zorgen voor veel vertrouwen. Ook de mond-tot-mond reclame is erg belangrijk, dus als je dat kan stimuleren is dat ook zeker de moeite waard!

 

Ik merk zelf dat ik ook altijd kijk of er foto's van medewerkers op de website staan of iets dergelijks, zeker als het (nog) niet een bekend winkel/bedrijf is.

 

Succes in ieder geval!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gemerkt dat het voor mijn klanten veel belangrijker is dat ze kunnen zien wie de webshop runt, dus de foto en een stukje over mijn bedrijf zorgen voor veel vertrouwen. Ook de mond-tot-mond reclame is erg belangrijk, dus als je dat kan stimuleren is dat ook zeker de moeite waard!

 

Ik merk zelf dat ik ook altijd kijk of er foto's van medewerkers op de website staan of iets dergelijks, zeker als het (nog) niet een bekend winkel/bedrijf is.

 

Succes in ieder geval!

klinkt eigenlijk wel logisch ja, dat dat nut kan hebben....zijn er meer personen die het zo doen en merken dat het nut heeft? ik kan me namelijk ook voorstellen dat het vooral bij ouderen helpt, dat ze willen weten wie de service biedt, terwijl jongeren misschien alleen de lage prijzen en snelheid echt belangrijk vinden...

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben van mening dat je vertrouwen moet verdienen. Webwinkels hebben hun bestaansrecht te danken aan het vertrouwen van hun klanten en het is reletief eenvoudig om een logo te kopen. Eigenlijk probeer je daarmee vertrouwen te kopen, maarja... dat is nou eenmaal niet te koop.

 

Zoas al eerder is gezegd, zorg voor een duidelijke, heldere site, toon wie er achter zit en dat je niets te verbergen hebt, en vraag klanten om recenties als ze tevreden zijn.

 

Logo's zien er leuk uit, maar ik vermoed dat er per logo met name één partij er echt wijzer van wordt, en dat is de uitgever van het logo...

 

Succes!!

Condooms- glijmiddelen - erotische gadgets

http://www.Condoom-Anoniem.nl

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, het gaat om het vertrouwen. Ook bij thuiswinkelwaarborg koop je alleen maar een keurmerk. De naam is eigenlijk verkeerd!

 

De belangrijkste factor voor een webwinkel is levertijd. Kijk naar Bol (alle reclame en grote naam even weggelaten) Als je daar wat bestelt voor een bepaalde tijd, heb je het de volgende dag in huis, of het staat anders aangegeven op de site. Ze zijn dus altijd up-to-date en dat wekt vertrouwen. Ook bij de kleinere webshops moet het zo werken.

 

Er zal dus met voorraad gewerkt moeten worden en een continue bijwerking van de prijzen en het assortiment. Als dit ook nog eens duidelijk wordt gemaakt aan de consument, dan zit je goed.

 

Bob

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat wel aantrekkelijk is voor klanten is bijvoorbeeld een SSL certificaat en wil je het nog gekker maken een certificaat van Hackersafe.

 

Als je deze certificaten heb is je website goed beveiligd en weten klanten dat hun gegevens goed worden afgeschermd dit schept natuurlijk weer een hoop vertrouwen tussen jou website en de klant achter zijn/haar PC.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het MKB Ok keurmerk komt mij nogal spammerig over. Moet je eens Googlen op bepaalde onderwerpen in combinatie met webwinkel. Dan komen er een groot aantal resultaten met subdomeinnamen van MKB Ok naar voren, die geen informatie geven. Als je op die manier bezoekers moet trekken, denk ik dat je eigenlijk al niet meer over komt. Het Thuiswinkel.org keurmerk is niet duur meer, maar kost te veel tijd voor kleine webwinkels. Heel eenvoudig: veel bezoekers, uitgebreide webwinkel, goede producten en service levert je het meeste op. En heb je dan op een gegeven moment zo'n grote webwinkel dat je er flink wat in kunt investeren, dan kun je altijd nog lid worden van een keurmerk.

 

Goede informatie voorziening is steeds belangrijker voor bezoekers. Ik merk zelf ook dat wij (ondanks dat ik niet tevreden ben met de hoeveelheid informatie omdat we er niet genoeg tijd voor hebben) ten opzichte van veel andere webwinkels die alleen een mobiel telefoonnummer vermelden wel meer klanten aan over houden. Regelmatig wordt gezegd dat we wel iets duurder zijn, maar dat ze ergens anders niet durven bestellen omdat er niet eens een adres vermeld is. ;-)

 

Manolito van de Wouw

Clickbizz Internet Solutions

http://www.clickbizz.nl

 

Link naar reactie
  • 0

Stom toevallig poste ik gisteren een berichtje over het MkbOK keurmerk op mijn eigen site. Nu zie ik dat hier al langer een discussie over keurmerken gaande is... :o

 

Maar ik ben wel erg benieuwd naar dat MkbOK. Is dat een een vorm van oplichting in de trant van 'de ondernemersagenda'? Kan iemand er meer over vertellen? (ik wil een artikel schrijven over oplichtingspraktijken in relatie tot startende ondernemers, vandaar mijn bijzondere interesse).

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0
Is dat een een vorm van oplichting in de trant van 'de ondernemersagenda'?

 

Ik kan eigenlijk niets negatiefs over mkbOK vinden. Al ziet het er wel allemaal een beetje kneuzig uit en komt het op mij over dat ze meer interesse hebben in de adsense inkomsten.

 

Als je een beetje goed ontworkpen website hebt doet in mijn ogen de plaatsing van het keurmerk alleen maar af aan je diensten.

 

Kosten van dit keurmerk liggen op 150 Euro per 3 jaar.

 

Een ander keurmerk is het "Webshop Keurmerk", hier te vinden.

 

keurmerk.gif

 

Ziet er wederom een beetje kneuzig uit maar hier zal hoogstwaarschijnlijk ook wel een goede bedoeling achter zitten.

 

 

Zelf geloof ik wel een beetje in het concept van Ebay-Rating. Iemand met negatieve feedback is daar snel out of business. Daarnaast geeft een beetje transparantie van je organisatie je klanten hoogstwaarschijnlijk ook een iets veiliger gevoel. (En die transparantie is wat mkbOK eigenlijk op het net zet)

Link naar reactie
  • 0

@ Wim:

nee, ik heb ook niks negatiefs gevonden, maar in deze draad staat wel een andere opmerking over MkbOK:

 

Als je persé een keurmerk wilt hebben van een bonafide organisatie is misschien het keurmerk mkbOK (website http://www.mkbok.nl ) wat voor je? Kost je overigens niets, en dat vinden

 

Bonafide? Inmiddels kost dat dus wel 50 euro per jaar. Da's op zich niet zo erg, sterker nog, ik vind het erg weinig. Want wat kun je voor zo'n bedrag controleren? Een keurmerk is zinloos als er geen sprake is van een serieuze keuring, volgens van tevoren vastgestelde en openbare criteria.

 

Vooralsnog sta ik op het standpunt dat je als (startende) ondernemer geen tijd en geld aan dit soort zaken moet besteden.

 

P.S.:

Beoordelingen door gebruikers -zoals bij eBay, maar ook bij sites als Kieskeurig etc- zijn naar mijn idee in principe ook onbetrouwbaar. Het is te makkelijk om je ongefundeerde mening te spuien en stemmen uit te brengen.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Zolang het geen positieve uitwerking heeft, niets toevoegt, zou ik er ook geen geld aan uitgeven.

 

P.S.:

Beoordelingen door gebruikers -zoals bij eBay, maar ook bij sites als Kieskeurig etc- zijn naar mijn idee in principe ook onbetrouwbaar. Het is te makkelijk om je ongefundeerde mening te spuien en stemmen uit te brengen.

 

Ben ik met je eens, feit is wel dat je als "(web)winkel" liever niet met al te veel negatieve publiciteit op dergelijke sites genoemd wilt worden. Ik zie het dan ook meer als een kosteloze en ongevraagde manier van preventie.

 

Link naar reactie
  • 0

Sinds vandaag staan alle echte keurmerken op het www

 

http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Keurmerken_op_ConsuWijzer

 

Naast praktisch advies over uw rechten, geeft ConsuWijzer sinds 2 april 2008 ook informatie over keurmerken. Want een keurmerk zegt iets over een product of dienst wat voor u als consument van belang kan zijn. Denk aan duurzaamheid of biologisch. Van de keurmerken die op ConsuWijzer staan, kunt u nagaan hoe betrouwbaar deze zijn. Dat helpt u om een beter geïnformeerde keuze te maken bij de aanschaf van een product of dienst.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.