• 0

Evt. adverteerder wil inschatting aantal bezoekers op website....hoe?

Hoi,

 

Ik heb een website-idee. Redelijk uitgewerkt, maar voordat ik de website laat maken heb ik eerst wat potentiële klanten benadert. Allen reageerden positief. Van één kwam echter de vraag hoeveel bezoekers ik op mijn website verwacht. Deze vraag zou ik in zijn positie wellicht ook gesteld hebben, maar ik weet niet goed wat ik hier op kan antwoorden. Het liefst wil ik heel mijn doelgroep op deze website begroeten, maar ja, het is de vraag of ze ook allemaal komen......

 

Ik kan wel zeggen dat ik 2500 bezoekers per week krijg, maar wil hem eigenlijk wel een eerlijk antwoord geven. Hoe kan ik dit nu onderzoeken, of wat kan ik het beste antwoorden?

 

Thanx!

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

En leg vooral uit wat voor bezoekers je krijgt (en wilt krijgen).

Ik bedoel 10000 bezoekers per maand is leuk, maar zijn die interessant voor jou en je website (dus potentiele klanten)

Je kan aan 2500 bezoekers per maand veel meer hebben als die wel tot de potentiele klanten behoren.

Dit gaat niet op als het als om branding gaat natuurlijk, maar daar ga ik even niet van uit nu.

Link naar reactie
  • 0

Het valt van tevoren onmogelijk te voorspellen. Je zal niet de eerste zijn die een geweldige site opzet maar de bezoekers tot grote ergernis slechts druppelgewijs binnen ziet komen. Het probleem met nieuwe sites is immers dat als mensen niet weten van het bestaan, ze er ook niet op af komen. Maar goed, voor hetzelfde geld wordt je enthousiast onthaald door (bv) de vakpers en heb je direct een wereldstart.

 

Het beste (of eerlijkste) is een redelijke CPM-prijs af te spreken (cost per mille, prijs per 1000 banner-vertoningen). Dan betaalt de adverteerder gewoon naar gelang je website wel of niet succesvol is. Bouw eventueel een maximum in zodat hij niet voor verrassingen komt te staan.

 

Gaat het niet om banners maar om bv. een opname in een overzicht, dan zou je een prestatiecontract kunnen aanbieden. Het bedrag is op basis van x aantal bezoekers per maand. Zit je daar meer dan zoveel procent onder, dan krijgt hij zijn geld naar verhouding terug. Heb je meer bezoekers dan heeft ie geluk en weet jij dat je aan de volgende klant wellicht meer kunt vragen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Bedankt voor de reacties.

 

Het gaat erom dat ik hen opneem in een database. Ik weet ook al (dankzij HL) op welke manieren ik reclame ga maken. Alleen, ik wil ook weer niet te veel zeggen omdat de website nog niet bestaat en het idee heel makkelijk overgenomen kan worden. Of moet ik hier niet op letten en gewoon mijn marketingplan op tafel leggen bij de evt. adverteerder?

 

Thanx!

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0

Zoals Anders zegt: spreek iets af op basis van een of andere meetbare prestatie, cpm, cpc, cpa, een dergelijk model is eerlijker voor zowel jezelf als de adverteerder.

 

Als het opname in een database betreft, zou je bijvoorbeeld een bedrag kunnen afspreken per bezoeker die de entry bekijkt en/of per bezoeker die vanaf daar doorklikt naar de site van de adverteerder.

 

Er zijn ook nog mogelijkheden waarbij je betaald krijgt per actie (bijvoorbeeld informatie-aanvraag of bestelling bij de adverteerder), maar ik zou daar wat voorzichtiger mee zijn omdat je dat eigenlijk zelf alle risico op je neemt. Aan de andere kant kan dit een uiterst succesvol verdienmodel zijn als je bezoekers erg goed passen bij de adverteerder.

Link naar reactie
  • 0
Er zijn ook nog mogelijkheden waarbij je betaald krijgt per actie (bijvoorbeeld informatie-aanvraag of bestelling bij de adverteerder), maar ik zou daar wat voorzichtiger mee zijn omdat je dat eigenlijk zelf alle risico op je neemt. Aan de andere kant kan dit een uiterst succesvol verdienmodel zijn als je bezoekers erg goed passen bij de adverteerder.

 

Daar heeft Cor Molernaar van Ilse Media het nodige over gezegd. Die stelt terecht dat er aan vergoeding voor actie (informatie aanvragen, bestelling doen) veel meer te verdienen is. Hoogwaardige contacten in een hoogwaardige doelgroep zijn veel meer waard dan willekeurige eyeballs.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dan moet je op je site kunnen zien hoe vaak die gegevens van je potentiële adverteerder worden bekeken (opgevraagd) en daar een bedrag voor afspreken. Het maakt dan voor je adverteerder toch niet uit hoeveel mensen de site bezoeken of wat je precies aan marketing doet? Of wil je per sé vaste bedragen per periode afspreken?

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0
Het is zo dat op deze website alleen gegevens kunnen worden opgevraagd.

 

Dan zul je het daarop moeten baseren, aantal maal de gegevens bekeken. Dat is tastbaar voor een adverteerder, al zijn er eerlijk gezegd nog flink wat gaten in te slaan. Denk aan hoe je meet hoe de gegevens opgevraagd worden, door wie, in welke hoedanigheid, hoe die gegevens geserveerd worden aan de bekijkende bezoeker. Allemaal zaken die een adverteerder graag zal willen weten, en die je dus zult moeten kunnen beantwoorden.

 

Er kan geen info worden aangevraagd en ook geen bestelling worden gedaan.

 

Toch is dat wellicht wel meetbaar te maken. Denk daar eens goed over na, of je dat zou kunnen lukken. Indien je dát lukt namelijk, heb je een héle mooie positie om te onderhandelen gecreëerd.

Link naar reactie
  • 0
Van één kwam echter de vraag hoeveel bezoekers ik op mijn website verwacht. Deze vraag zou ik in zijn positie wellicht ook gesteld hebben, maar ik weet niet goed wat ik hier op kan antwoorden. Het liefst wil ik heel mijn doelgroep op deze website begroeten, maar ja, het is de vraag of ze ook allemaal komen.

 

Als je je doelgroep en concurrentie goed kent, valt er mijns inziens best te rekenen. Het is niet veel anders dan een ander nieuw product dat in de markt wordt gezet. Je moet er alleen niet vanuit gaan dat een dergelijke verwachting altijd uitkomt - een verwachting is niet meer dan een verwachting.

 

Het aantal bezoekers zou in dit geval kunnen zijn de grootte doelgroep maal de frequentie van informatiebehoefte maal een percentage dat uitdrukt of men jouw website gebruikt. Dat laatste percentage is natuurlijk een functie van je marketingplan en de marktsituatie, al dan niet op andere media. Als je alle factoren in een hoge en lage variant invoert krijg je een best case en een worst case scenario, en daarmee heb je in ieder geval een redelijk onderbouwde verwachting.

 

Let er wel op dat net als met introducties van nieuwe producten deze bezoekersaantallen niet meteen bereikt worden. Er is altijd een bepaalde groeicurve. En die is meestal niet lineair maar volgt een S-curve. Lengte en vorm van die curve is weer afhankelijk van de markt en jouw marketinginspanningen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.