• 0

Aandelenverdeling BV.

Gast Verwijderd account

Op dit moment is er een BV.io die binnenkort volwassen gaat worden.

In het aandelenregister komen 6 aandeelhouders te staan.

echter zijn er in het echt 7 aandeelhouders.

In het aandeelhoudersregister heb ik 33,33 % aandeel in de BV.

Maar in het echt is het maar de helft (16,66%). Die andere helft is van een partner die niet in het register wil.

 

Mijn vraag is: Wat zijn voor mij de voor- en nadelen op zakelijk en prive gebied qua belastingen en winstuitkeringen.

??? ??? ??? ???

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

deze persoon is failliet. en wil niet opgenomen worden in het register.

waar moet ik zoal op letten en welke afspraken moet ik maken?

 

Link naar reactie
  • 0

Waar moet je op letten? Dat de de schuldeisers van je "partner" niet benadeeld. Als je "partner" bezittingen aan het oog van de curator/vereffenaar onttrekt, pleegt hij/zij een strafbaar feit en ben je zelf ook strafbaar. De term voor iemand die aandelen houd voor een ander is "stroman" en als je de klappen voor die ander op gaat vangen (wat makkelijk zou kunnen gebeuren) noemen ze het "katvanger".

 

Ik zou dus heel goed opletten wat je doet. Mijn advies is NIET DOEN!

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Met "Partner" bedoel ik partner binnen de BV.

Dus verder heb ik geen enig relatie met hem dan op zakelijk gebied.

Verder is van buitenaf niet te merken dat hij in relatie staat met de BV.

Zijn naam komt niet voor op papier.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met "Partner" bedoel ik partner binnen de BV.

 

Wees gerust, we hebben het over hetzelfde. Ik zet "partner" tussen aanhalingstekens omdat ik sterk het vermoeden heb dat hier handig gebruik gemaakt wordt van jouw naïviteit. En dat verwacht je toch niet van een "partner" (in zaken)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hoi new breez,

 

Wat vind je er zelf van dat iemand geen enkele vermelding wil hebben, maar wel aanspraak wil hebben op delen van het bedrijf. Blijkbaar ben je er zelf ook niet helemaal zeker van dat het goed is voor jezelf, anders had je de vraag hier niet gesteld.

 

Belastingtechnisch gaat alles via jou. Tenslotte ben jij de formele eigenaar. Dat betekent dat over de winsten en het aanmerkelijk belang door jou belastinggeld afgedragen moet worden. Ook over het deel dat eigenlijk in handen is van de onzichtbare partner.

 

Je loopt dus risico voor hem, terwijl hij juist geen risico wil lopen. Naast het wettelijke aspect dat Nils al aanhaalt, zit er toch ook voor jou een ander punt aan het verhaal. Hij wil geen bezittingen hebben omdat anderen daar aanspraak op kunnen maken en dit terwijl hij dus blijkbaar verplichtingen heeft aan die anderen. Hoe kun je met iemand een bedrijf opstarten die onder verplichtingen uit wil komen, kun je zo iemand wel vertrouwen dat hij verplichtingen aan jullie nakomt?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, dit klinkt 'niet helemaal' zuiver. Doordat die 'partner' zich onttrekt aan zijn verantwoordelijkheden/aansprakelijkheden (zowel eventueel jegens de vennootschap als jegens derden, dus crediteuren en fiscus, en eventueel de curator) en jij daarvan op de hoogte bent en daaraan bewust medewerking verleend en dit dus door die constructie eigenlijk faciliteert, kan je zelf ook aansprakelijk zijn/worden. Ik zou het dus ook niet aanraden.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.