• 0

Hoe vind ik een ervaren internetondernemer?

Ik ben bezig met een internetdienst, die nu een aantal weken middels een vernieuwde pilot draait. De dienst draait heel redelijk (al zeg ik het zelf), de feedback is erg goed en de applicatie raakt steeds meer uitgekristaliseerd. Daarom zit ik erover te denken om het geheel in een onderneming te gieten en binnen korte tijd het aantal gebruikers drastisch uit te breiden, door een nationale en internationale groeistrategie. In mijn ogen heeft de dienst dan zeer veel potentie, zeker als een bepaalde kritische massa aan gebruikers wordt bereikt.

 

Uit mijn persoonlijke SWOT analyse komt een aantal punten naar voren, waar ik nu een oplossing voor aan het zoeken ben. Na een korte schets blijkt dat ik het grootste deel van mijn tekortkomingen in 1 klap kan oplossen door te partneren met een internetondernemer, met sterke punten op het gebied van financiele zaken (ik wil de zaak degelijk op de rails hebben, met een heldere structuur en een uitgewerkt verdienmodel) en op het gebied van internationale marktintroducties.

 

Nu is het probleem: hoe en waar vind ik zo iemand? En vooral, hoe kom ik erachter of ik zo iemand kan vertrouwen (hoe zou ik dat kunnen controleren)? Ik heb er veel voor over om dit project te doen slagen en ben bereid om veel 'weg te geven', maar alleen aan iemand die ik voor 100% kan vertrouwen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zoek voornamelijk iemand die samen met mij:

 

1. mijn verdienmodel kan uitwerken (het is op een aantal punten redelijk concreet op papier) en ervoor kan zorgen dat het in de praktijk werkt (degelijke boekhouding en procedures rondom de financiele kant opzetten).

 

2. een (inter-)nationale marktintroductie kan opzetten en uitvoeren. Hierbij heb ik wel een redelijk beeld over wat er moet gebeuren en al redelijk wat contacten op het juiste niveau, maar het zou handig zijn als ik daarbij een 'deal-closer' heb, die (meer dan ikzelf kan) ervoor kan zorgen dat de dienst daadwerkelijk succesvol geintroduceerd wordt.

 

3. vanuit het oogpunt van de gebruiker wil sparren over nieuwe mogelijkheden die de dienst kan bieden.

Link naar reactie
  • 0

Dat kan beide zijn, maar ik denk dat de voorkeur uitgaat naar iemand die participeert, in ieder geval op persoonlijk niveau (geen investeerder die geld komt brengen, maar een ondernemer die kennis en ervaring deelt). Dat is voor de commitment en de vertrouwensband ook beter lijkt me.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.