• 0

balans vraag

voor de aangifte venootschapbelasting ben ik bezig mijn balans en resultaatrek. op te stellen over 2005.

 

Om de balans in evenwicht te krijgen heb ik de winst van 2005 als balanspost nodig. Ik heb alleen geen idee hoe ik de balans in evenwicht krijg in de PDF van de belastingdienst, ik zie nergens waar het resultaat 2005 ingevuld moet worden en alsgevolg krijg ik foutmeldingen omdat passiva en activa niet gelijk eindigen.

 

Waarschijnlijk doe ik iets doms, maar heb werkelijk geen idee hoe ik verder moet met de electronische aangifte. Kan iemand mij een tip geven???

 

dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

De Witte geeft een simpel toch effectief antwoord. Als het goed is moet jouw winst toch in het Eigen Vermogen zijn verwerkt waardoor jouw balans klopt.

 

Overigens kan er wel verschil ontstaan tussen de post eigen vermogen (berekend op basis van winst en prive mutaties) en de balanspost heb ik gemerkt. Maar dat zit hem dan in afrondingen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties!

 

Dat winst aan eigen vermogen wordt toegevoegd is duidelijk.

 

Mijn probleem is dat ik geen idee heb waar dat dan opgegeven moet worden in het aangifte programma vennootschapbelasting van de belastingdienst. Bij passiva zijn de volgende drie catogorieen gegeven

 

Balans: passiva

 

A Ondernemingsvermogen:

- fiscaal Gestort en opgevraagd

- Informeel kapitaal

- Egalisatiereserve

- Reserve assurantie eigen risico

- Exportreserve

- Herinvesteringsreserve

 

B Voorzieningen:

- fiscaal Garantievoorziening

- VUT-voorziening

- Milieuvoorziening

- pensioenvooriening

- overige voorzieningen

 

C Schulden en overlopende passiva:

-

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie!

 

Mijn probleem is echter niet opgelost.

 

Bij het aangifte programma van de belastingdienst voor vennootschapbelasting, moeten eerst de gegevens van de winst en verliesrekening ingebracht worden, dat gaat goed.

 

Daarna volgen de passiva en activa van de balans gegevens. Hier moet ik ergens bij passiva het resultaat vanhet boekjaar kwijt om de balans in evenwicht te krijgen. De vraag is alleen WAAR???. Hierboven heb ik al de opties aangegeven waar je de gegevens kwijt kunt, ik zie alleen nergens een logische plaats voor het resultaat van het afgelopen boekjaar.

 

Iemand die mij kan helpen????????

 

bedankt

Link naar reactie
  • 0

Sorry, ik begrijp de antwoorden wel maar ik moet het doen met het aangifte programma van de belastingdienst. Het totale vermogen einde boekjaar is het resultaat van een optelsom die niet ge-edit kan worden maar die ontstaat uit de optelling van:

Ondernemingsvermogen:

- fiscaal Gestort en opgevraagd

- Informeel kapitaal

- Egalisatiereserve

- Reserve assurantie eigen risico

- Exportreserve

- Herinvesteringsreserve

- overige reserves

 

geen van deze posten is volgens mij bedoeld om het resultaat van het boekjaar aan te geven??

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry, ik begrijp de antwoorden wel maar ik moet het doen met het aangifte programma van de belastingdienst. Het totale vermogen einde boekjaar is het resultaat van een optelsom die niet ge-edit kan worden maar die ontstaat uit de optelling van:

Ondernemingsvermogen:

- fiscaal Gestort en opgevraagd

- Informeel kapitaal

- Egalisatiereserve

- Reserve assurantie eigen risico

- Exportreserve

- Herinvesteringsreserve

- overige reserves

 

geen van deze posten is volgens mij bedoeld om het resultaat van het boekjaar aan te geven??

 

 

Nee, volgens mij kan je het hier niet in kwijt ::)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ok,

 

Allereerst, resultaten in een BV dienen wel op de balans meegenomen te worden.

 

Het resultaat (welke voortkomt uit de Fiscale Winstberekening) dient opgenomen te wordne bij het Fiscale Ondernemingsvermogen, en wel bij winstreserve. Over het algemeen mag je dit dus zien als een algemene reserve (of overige reserves)

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt

 

groeten

Erik

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.