• 0

domeinnaam tegenover kvkregistratie

Ik heb als voorzitter van een club onlangs iemand vriendelijk verzocht om niet bij de club te komen. Hij gaat nu zijn eigen club oprichten. Na flink wat speurwerk ben ik achter zijn clubnaam gekomen, maar hij heeft zich echter nog niet bij de kvk als club laten registreren. Ik ben benieuwd naar de juridische mogelijkheden als ik alle mogelijke domeinnamen laat registreren. Kan ik deze gewoon op mijn naam zetten of zal ik ze op een ander adres zetten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is geen advies, want moreel sta ik hier helemaal niet achter. Ik zou het dus ook niet doen.

 

Echter: Niets weerhoud je ervan om een domeinnaam aan te vragen voor een niet bestaande (want geregistreerde) merk/of bedrijfsnaam. Kan je concurrent aantonen dat je deze "ter kwader trouw" hebt laten registreren en dat hij recht heeft op de naam, dan kan je hem weer teruggeven. So what. Het kost hem een hoop tijd en ergernis. Laat het echter niet aankomen op een rechtzaak, want dan kan je veroordeeld worden voor de processkosten als je verliest.

 

Of je het wél of niet op je eigen naam doet maakt niet uit. Meestal is de aanvraag toch naar jou te herleiden.

 

Mijn echte advies: Begin er niet aan. Het is allemaal negatieve energie en als hij de naam een beetje veranderd, zit jij met allemaal nutteloze domeinnamen. Dit soort dingen werk nooit.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ja ok. Maar het is dus niet zo, omdat hij zijn naam nog niet heeft laten registreren, hij ook niet automatisch recht heeft op dat domein? Eigenlijk alleen omdat hij die naam gebruikt hij graag die naam zou willen als domein.

Link naar reactie
  • 0

Nee, hij heeft niet "automatisch" recht op die domeinnaam (tenzij hij de bedrijfsmaan of de merknaam geregistreerd heeft en aan nog wat voorwaarden voldoet). Uiteindelijk misschien wel (als hij kan aantonen dat jij hem alleen maar dwars wil zitten), maar daar zal wel een gerechtlijke uitspraak aan te pas komen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Moet je zeker doen: alle mogelijke domeinnamen laten registreren. Maar dan ook alle! En niet alleen in NL maar overal ter wereld. Besteed al het geld uit je clubkas aan deze vendetta. Verhoog de contributie desnoods! Alles om te voorkomen dat die andere chimpansee ook op de apenrots terecht komt.

 

Stel je voor zeg. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En je zit tegenwoordig op de apenrots ook niet meer veilig...je kan zomaar een bruine beer tegenkomen die je opeet!... :o

 

Okay, ik zou als ik jou was hier totaal geen energie insteken. Is allemaal negatieve energie....

 

En inderdaad, het is hier een ondernemersforum. Dit heeft weinig met ondernemen te maken... :(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.