• 0

Marktzaak starten.

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vertel eens wat meer concreet wat je plannen zijn! Wat voor zaken heb je op dit moment al in je ondernemingsplan staan?

 

dat is dus de kneep, ik werk al mijn hele leven voor een werkgever maar dat is nu echt klaar.

 

ik heb via een reorganisatie een zak geld mee gekregen en daarmee wil ik mijn droom, een eigen markthandel waarmaken.

 

ik ben bij de kvk geweest , kreeg ik een mooie folder met wat flauwekulletjes erin maar verder niets...

 

ondernemingsplan , is dat nodig ?

dat is toch alleen als je een financiering wilt van derden ?

 

ik dacht aan een eenmanszaak of een v.o.f. en handel in kleding, sokken etc.

 

(ik handel al jaren in motoren maar dat deed ik altijd gewoon "zo" dus zonder officiele zaak, ik ben eigenlijk een beetje een leek in alle rompslomp die er bij komt kijken als het voor het "echt"moet)

Link naar reactie
  • 0

Je ondernemingsplan is voor jezelf. Voordat iedereen hier dingen gaat vertellen die we al 10x gemeld hebben in starters-topics zou ik het danook leuk vinden als de TS een in het forum over ondernemingsplannen gaat kijken. Post hier eventueel de belangrijkste conclusies dan krijg je hier zeker goede hulp!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je ondernemingsplan is voor jezelf. Voordat iedereen hier dingen gaat vertellen die we al 10x gemeld hebben in starters-topics zou ik het danook leuk vinden als de TS een in het forum over ondernemingsplannen gaat kijken. Post hier eventueel de belangrijkste conclusies dan krijg je hier zeker goede hulp!

 

ik heb inderdaad die thread gelezen maar ik had niet het idee dat ik dat nodig zou hebben...

Link naar reactie
  • 0

Je ondernemingsplan is voor jezelf. Voordat iedereen hier dingen gaat vertellen die we al 10x gemeld hebben in starters-topics zou ik het danook leuk vinden als de TS een in het forum over ondernemingsplannen gaat kijken. Post hier eventueel de belangrijkste conclusies dan krijg je hier zeker goede hulp!

 

ik heb inderdaad die thread gelezen maar ik had niet het idee dat ik dat nodig zou hebben...

 

Nou ja, een ding is denk ik voor vrijwel alle ondernemers van belang: lees je in over BTW. Je zult een systeem moeten vinden om de BTW vooraf opzij te zetten, zodat je het geld hebt en netjes regelmatig kunt storten. Te veel ondernemers gaan op de fles omdat ze de belasting niet kunnen betalen.

 

Boekhouders zijn nuttige mensen - ze verdienen zichzelf vaak ook terug.

 

En als je gaat importeren is er een heel nieuwe wereld aan wetten en regels om rekening mee te houden. Daarover vind je overigens ook meerdere onderwerpen op Higherlevel.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

ik heb inderdaad die thread gelezen maar ik had niet het idee dat ik dat nodig zou hebben...

Kijk eens bij het

hoofdbedrijfschap voor de detailhandel. Aangezien je ze ook (verplicht) gaat betalen als je een ambulante handel start is het wel handig gebruik te maken van de informatie die ze beschkbaar hebben.

 

http://www.hbd.nl/index.cfm/24,0,74,77,html

 

Maak dat plan want je centen zijn zo weg als je niet weet waar je aan begint!

 

Gr, Niek

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb inderdaad die thread gelezen maar ik had niet het idee dat ik dat nodig zou hebben...

Ik bedoel niet 1 thread, er is een heel forum over dit onderwerp beschikbaar: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18

 

Verder denk ik dat je dit wel nodig hebt als ik zo naar je vraag kijk waarmee je deze thread startte. Door zo'n plan te maken dwing je jezelf om heel serieus naar de opbrengsten, kosten risico's e.d. te kijken. Uitaard hoeft er geen schitterend boekwerk als resultaat uit te komen maar het geeft je wel handvaten om te starten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.