• 0

Nieuw idee voordat het oude klaar is..

Beste Hl-ers,

 

de laatste tijd betrap ik mezelf erop dat ik vanuit een bepaald idee dat ik heb ontwikkeld een hoop nieuwe kansen zie. Dat varieert van aanpassingen van het huidige idee tot het aanboren compleet nieuwe markten met een afgeleide van het basis-idee (ergo: een compleet nieuwe business). De meeste ideeen vullen elkaar wel goed aan en zouden wat dat betreft wel samen ontwikkeld kunnen worden (de workload neemt daardoor wel exponentieel toe).

 

Nu wil ik oppassen dat ik in de valkuil van de schotelmagier val (en dat mijn bordjes 1 voor 1 op de grond uiteen spatten), maar ik weet niet zo goed hoe. Hoe gaan andere ondernemers hiermee om? Is het beter om met beiden aan de gang te gaan, of moet ik het echt afkaderen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lees eens iets over project management. Daarin leer je o.a. dat je 2 soorten projecten hebt: Projecten die je beide uit kunt voeren en projecten waar je er maar 1 uit kunt kiezen.

 

Wat je doet is heel simpel: Kijk eerst of beide projecten uberhaupt echt iets toevoegen aan je bedrijf. Als dit zo is kijk je of je beide tegelijkertijd uit kunt voeren. Je kijkt dus of je daarvoor voldoende kapitaal en andere bronnen hebt. Hier kijk je ook of je dat zelf bij kunt houden!

 

Indien je er maar 1 uit kunt voeren kies je het project wat het meeste opleverd voor je bedrijf. Dat is in het kort de meest logische volgorde om je projecten te kiezen. Je moet gaan focussen anders krijg je echt niets gedaan!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me een lastige kwestie. Het risico dat je steeds ideeen blijft bedenken maar er nooit eentje uitvoert is natuurlijk levensgroot.

 

Als je er stellig en realistisch van overtuigd bent dat het uitvoeren van een klaarliggend idee lucratief is, moet je dr eigenlijk gewoon aan beginnen. Uiteraard had het zo kunnen zijn dat je een nog beter idee had bedacht als je niet was begonnen, maar op die tour kun je een heel leven bezig blijven.

Link naar reactie
  • 0

Hmm, uit de praktijk kan ik je wel vertellen dat het lastig is...maar wel te doen. Ben druk in de weer met het opzetten van bedrijf 2 en 3....

 

Ik geef toe dat je je aandacht moet verdelen, en natuurlijk ook bedrijf 1 moet uitbouwen. Maar het is wel degelijk mogelijk.

 

Ik heb me wel voorgenomen om na bedrijf 3 maar even te stoppen.... ;D

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn visie hierop uiteengezet in dit arikel:

Creatieve crisis en de Zennovator ... misschien heb je er iets aan!

---

 

"Mensen die dit weten te verwezenlijken herken je aan de gratie waarmee ze tussen ideeën door laveren, instrument zijn van hun goede geestelijke vermogens zonder zich al teveel te hechten aan het idee-om-het-idee (hoe fantastisch, kansrijk en inspirerend ook), wijze keuzes maken welke mentale energie ze wél tot materie laten verworden en welke niet—maar ook niet treuren als ze hier toch minder wijze keuzes in gemaakt hebben dan ze aanvankelijk dachten.

 

Maar “Zen” is zeker niet blasé of saai! Dat is het “Zinderende” eraan. Ook de totstandkoming van het product van het idee is spannend, een proces om van te genieten. Niks Hondenkots Der Implementatie; elke stap van het traject is waardevol en deel van de reis, natuurlijk onderdeel van de cyclus."

Link naar reactie
  • 0

Een professional coach zei me kort geleden dat talenten net kinderen zijn: ze zeuren om aandacht en willen tot wasdom komen. Als je er eentje verwaarloost, voel je je schuldig. Persoonlijk kan ik best een eind in die vergelijking meegaan.

 

Het hebben van veel goede ideeen vind ik ook een talent, en goede ideeen smeken om verwezenlijking.

 

Maar ja. Beperkte tijd en middelen etc... Soms moet je kiezen. Maar niet altijd.

 

Wat voor mij goed werkt: eerst nagaan of ik echt moet kiezen. Ikzelf zie best vaak beren op de weg, overigens. Ik wil veel en bedenk nog meer, maar in het bedenken van beren ben ik toch echt het allerbeste ;D Dat is alleen niet altijd nodig.

 

Als ik besluit dat ik moet kiezen, kies ik datgene waar ik denk dat ik het langst met plezier zoet (en gezond) mee zal zijn.

 

En van uitstel hoeft niet altijd afstel te komen. Sommige dingen gaan in het mentale "to-do" laatje, en dat geeft mij ook een prettig gevoel. Weet ik zeker dat er altijd nog iets leuks te doen zal zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn visie hierop uiteengezet in dit arikel:

Creatieve crisis en de Zennovator ... misschien heb je er iets aan!

 

De stukjes vallen langzaam maar zeker steeds meer op hun plek..waarvoor wederom dank!

 

Wellicht dat ik de 20%-regel van Google voor mezelf ook ga gebruiken. Pak ik gelijk een of twee van mijn merkwaarden mee ;)

Link naar reactie
  • 0

Wat is dit? Is dit de gewone 80/20 regel of iets anders?

 

Nee, de (erg veel besproken) 20% regel van Google houdt in dat iedereen 20% van zijn of haar tijd aan 'eigen' projecten mag besteden, projecten dus die niet direct passen binnen wat Google bedrijfsmatig aan het doen is. Komt hier iets concreets uit, dan kan het alsnog via Google gelanceerd worden. Een minder goed gelukt voorbeeld hiervan is Orkut, een zeer geslaagd voorbeeld van iets wat in 20%-tijd gemaakt is, is GMail.

Link naar reactie
  • 0

Deze 'vrije tijds bestedingen' heten skunk works. Google is niet het eerste bedrijf wat hier om bekend staat, maar het onderwerp is allicht eerder besproken op dit forum, dat is wat ik wilde zegggen...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.