• 0

Folder over nieuwsbrief...

Omdat ik mijn klanten wil bereiken met 'n e-mailnieuwsbrief, ben ik op het moment folders aan het maken die komst van de nieuwsbrief aankondigen. In de folder nodig ik mensen uit om zich via mijn website in te schrijven voor de nieuwsbrief.

 

Er komen twee verschillende folders, één voor de klanten in de buurt waar ik mijn winkel hàd en een andere voor de buurt waar ik nu met mijn winkel zit.

De eerste folder is al klaar (voor de "oude" buurt) , maar met de tekst voor de tweede folder -voor de nieuwe buurt- heb ik wat moeite.

 

Voor de oude buurt kan ik makkelijk de nodige voordelen van het abonnement op de e-mailnieuwsbrief opsommen: De klanten krijgen in die buurt geen folder meer in de brievenbus, maar met de e-mailnieuwsbrief kunnen ze toch nog steeds op de hoogte blijven van nieuws, aanbiedingen, tips enz.

Die voordelen zijn dus duidelijk genoeg voor de oude klanten.

 

Maar nu de tekst voor de folder in de nieuwe buurt...!

Ik blijf in deze buurt ook gewoon doorgaan met de papieren folders, dus ik kan de bovenstaande argumenten niet klakkeloos overnemen in de 2e folder. Maar omdat folders in de brievenbus vaak simpelweg over het hoofd gezien/weggegooid worden, wil ik ook absoluut hier de e-mailnieuwsbrief onder de aandacht brengen.

 

De kop van de folder is:

Waarom een e-mailnieuwsbrief?

Maar op de één of andere manier kan ik maar geen goede eerste zin (en/of argument) bedenken die "erin hakt".

Bij folder nr. 1 ging het schrijven van de tekst moeiteloos, maar bij nr. 2 komt er niets uit mijn vingers. Ik heb last van een writers' block!

 

Kan iemand mij aan een ideetje helpen? Al is het maar een klein beginnetje...

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De kop moet de lezer meteen aanspreken, dus waarom begin je daar niet met een voordeel.

 

Nu 10% korting bij inschrijving op onze nieuwsbrief.

 

Dan leg je vervolgens uit waarom je de nieuwsbrief verstuurt en welke voordelen er nog meer aan vast zitten. Onderaan staat dan nog dat je die 10% korting geeft op het goedkoopste product en dat ze de bevestigingsmail mee moeten nemen.

 

Sla je wellicht 2 vliegen in 1 klap. Je hebt meer respons op de nieuwsbrief en wellicht meer aanloop in de winkel.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

 

Dan leg je vervolgens uit waarom je de nieuwsbrief verstuurt...

 

Daar gaat het juist om... het "wáárom"!

Daar heb ik nu precies de grote moeite mee, het beschrijven van de reden(en) waarom de bewoners van de nieuwe buurt zich zouden moeten inschrijven.

 

Ik geef de klanten overigens al een cadeau(tje) als ze een aankoop in de winkel komen doen na het inschrijven.

Link naar reactie
  • 0

Tenzij het een geheim is, is het wellicht zinvol om even te vertellen over wat voor producten of wat voor winkel het gaat. Misschien is het zelfs zinvol om de folder die klaar is mee te posten.

 

Op deze manier is het allemaal nogal vaag, maar waarom zijn de voordelen voor de "oude" klanten anders dan voor de "nieuwe" klanten?

Willen de nieuwe klanten wel steeds folders ontvangen dan?

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Het 'waarom' inschrijven voor de digitale nieuwsbrief is duidelijk: het kost minder en de interactie-mogelijkheden worden vele malen groter. Dit leidt tot grotere bezoekfrequentie en hogere besteding.

 

Ik, als loyalty marketeer, vind het iets te makkelijk om mensen direct een cadeau te geven bij inschrijving. Je wilt volgens mij ook graag een uitbreiding van je (e-mail)bestand.

 

Dus, geef een cadeau als men zichzelf + twee of drie anderen inschrijft op de digitale editie. De papieren nieuwsbrief, met invulformulier, levert men in de winkel in. Daar ligt ook het cadeau klaar.

 

Wellicht niet helemaal volgens de emailregels maar je kunt in je digitale nieuwbrief heel eenvoudig aangeven dat persoon X persoon Y heeft aangemeld. En weet persoon Y ook weer 3 nieuwe personen... dan ligt er voor persoon Y ook weer een cadeau klaar. Gratis af te halen in de winkel.

 

Fantastische loyalty marketingmogelijkheden met een winkel! Kan er helemaal in verdwijnen..!

Groeten,

Robbert

 

www.univent.nl | www.bigsky.nl

Link naar reactie
  • 0

Het 'waarom' inschrijven voor de digitale nieuwsbrief is duidelijk: het kost minder en de interactie-mogelijkheden worden vele malen groter. Dit leidt tot grotere bezoekfrequentie en hogere besteding.

 

Dat is het zenderperspectief. Net als de aankondiging dat er een nieuwe email nieuwsbrief is.

 

Stel je voor dat je een pizzakoerier bent. Het nieuws is niet dat je een nieuwsbrief hebt, maar dat je pizza's verkoopt! Die nieuwsbrief is bijzaak. De kop zou moeten zijn:

 

Nu! Pizza's in Edam...

 

En dan als ps: meld u aan voor de nieuwsbrief; elke week nieuwe aanbiedingen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tenzij het een geheim is, is het wellicht zinvol om even te vertellen over wat voor producten of wat voor winkel het gaat.

 

Er is geen sprake van "een geheim", de website van mijn winkel is gewoon te vinden links van dit berichtje, alleen even aanklikken.

Link naar reactie
  • 0

precies, dat is waar ik ook op aanstuurde; wat is belangrijk voor de klant om de lezen? Niet de nieuwsbrief, maar wat jij zelf te melden hebt als winkel.

 

Door de folders die ik met enige regelmaat laat verspreiden, kennen de meeste mensen het assortiment wel. De nieuwsbrief is nieuw(s) voor de wijk, daarom wil ik daar een aparte folder voor laten verspreiden.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik, als loyalty marketeer, vind het iets te makkelijk om mensen direct een cadeau te geven bij inschrijving. Je wilt volgens mij ook graag een uitbreiding van je (e-mail)bestand.

 

 

Ik ga de folder juist uitgeven met maar één doel: E-mailadressen vergaren!

 

De eerste nieuwsbrief is eind deze week, begin volgende week klaar en ik wil de mensen die zich naar aanleiding van de folders inschrijven direct de eerste nieuwsbrief toe kunnen sturen.

Ik wil met de folder bereiken dat ik op (zeer) korte termijn zoveel mogelijk inschrijvingen krijg.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Waar het uiteindelijk om draait is wat je potentiële klanten aan al dat gedoe hebben. Ze lezen je folder niet, ze geven hun email-adres niet, als niet heel erg duidelijk is dat ze daar belang bij hebben.

 

Je zal dus duidelijk moeten maken dat je aanbod interessant is, voordat je mensen vraagt hun emailadres te geven. Dat kan hoogstens een ps zijn in een stukje drukwerk waarin je duidelijk maakt dat je zo'n leuke winkel hebt. En daar kan je desgewenst een beloning aan vast plakken.

 

PS - meld u aan per email en u ontvangt elke week de laatste aanbiedingen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zal de tekst die ik ga gebruiken voor folder nr. 1 hieronder zetten, dat maakt het hoogstwaarschijnlijk wat duidelijker.

 

NIEUW...



De LadyBird e-mailnieuwsbrief!

 

Waarom een e-mailnieuwsbrief?

 

Sinds de verhuizing van LadyBird -vàn het Forellendaal, náár het Alphons Diepenbrockhof- zijn er nog enkele keren folders van de winkel in Kraayenstein en omgeving rondgebracht.

 

Het folderen in deze omgeving loopt echter binnenkort af. Daarom is er gezocht naar een manier om u –als bewoner van deze buurt- tòch nog regelmatig te kunnen informeren over de winkel. Deze manier werd gevonden in de vorm van een e-mail nieuwsbrief.

Inmiddels is de website aangepast aan de nieuwe locatie en kan iedereen zich (gratis!) via onze site abonneren op de e-mailnieuwsbrief.

 

Op die manier bent u niet alleen steeds als eerste op de hoogte van onze aanbiedingen, er is zelfs méér…! Want behalve de aanbiedingen, treft u in de nieuwsbrief ook nuttige informatie en leuke praktische tips aan.

 

Het abonneren gaat heel eenvoudig via onze website: www.ladybird-site.nl

Op de homepage ziet u dan aan de linkerkant een button (geel) die u kunt aanklikken voor het aanmelden, de rest wijst zich vanzelf.

 

Wij wensen u veel plezier met onze nieuwe e-mailnieuwsbrief… waar u direct al een aantrekkelijke aanbieding op zult aantreffen!

 

Die aanbieding is dan een gratis nagellak die men cadeau krijgt bij besteding van minimaal 10 euro in de winkel. Dat men een gratis nagellak krijgt wordt duidelijk nadat men zich voor de nieuwsbrief heeft ingeschreven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je maakt een tragische vergissing. Jij bent de hele dag met je eigen bedrijfje bezig, en nu denk je dat dat ook voor anderen geldt. Die hebben echter wel wat beters te doen. Je hebt misschien een aantal trouwe klanten die je folders met interesse volgen, maar voor de meeste geldt dat het vrijwel direct naar het oud papier gaat. Je hebt dus een fractie van seconden om hun interesse te wekken. Dat doe je niet met een verhaal over je email nieuwsbrief en je bezorgplannen. Hoe jij jouw Lady Bird runt, is totaal niet interessant voor je klanten. Daar moet je hen niet mee lastig vallen. Ik kan in de hele tekst niks vinden over je winkel en wat je verkoopt. Je gaat er blijkbaar van uit dat iedereen dat al lang weet. Dat stond immers al in andere folders. Maar die lezen mensen nauwelijks.

 

Je zal dus beter je best moeten doen om interessant te zijn voor je lezers.

 

Talk pizza!!!!

 

En nou hou ik erover op. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waarom staat er dan niet in je foldertekst dat er iets te krijgen valt? Ik bedoel dus: zet er in dat je iets gratis krijgt. Duidelijk lokken, er zijn altijd wel aanbiedingen.

 

De lokker is in dit geval "het nieuwsgierig maken" naar de tips en nuttige informatie in de nieuwsbrief + het vooruitzicht een leuke aanbieding.

Als ik nu al in deze brief/folder zet dat er een gratis nagellak gegeven wordt bij 'n besteding van 10 euro, dan haalt dat al direct een deel van "het nieuwsgierige" uit de eventuele aanmelders.

 

Het werkt over het algemeen heel goed om mensen nieuwsgierig te maken naar iets, vooral als het ze niets kost om er achter te komen wat het is!

 

Overigens: ;D Mijn vraag ging eigenlijk niet over deze 1e folder (voor de oude buurt) maar over ideetjes voor de 2e folder die in de nieuwe buurt terecht moet komen.

Omdat ik in de 2e folder het argument van: "U krijgt geen folders meer in de brievenbus dus...", uiteraard niet kan gebruiken, zoek ik naar extra argument om de mensen in de nieuwe buurt te interesseren in de nieuwsbrief.

En die vallen niet gelijk voor een gratis nagellak (wijk met bovengemiddelde inkomens) die vallen meer voor de gevoels-extra's. Daarom ben ik met de 2e folder meer aangewezen op argumenten die de klanten het gevoel geven belangrijk te zijn.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Daar moet je hen niet mee lastig vallen. Ik kan in de hele tekst niks vinden over je winkel en wat je verkoopt.

 

En nou hou ik erover op. ;)

 

Op de nieuwsbrief-aankondiging/folder staat een foto van enkele Boeddha beelden + de tekst: Cosmetica & Cadeaushop, bij het logo van de bedrijfsnaam, dat geeft in ieder geval al een vrij aardige indruk van het assortiment.

 

Enne, ;D in ieder geval bedankt voor het lezen van mijn berichtjes hierover.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vanavond moet de tekst voor 2e folder (waar het hier uiteindelijk over ging) geheel klaar zijn, daarom kan dit onderwerp afgesloten worden.

Liever niet, ben benieuwd naar het resultaat!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Vanavond moet de tekst voor 2e folder (waar het hier uiteindelijk over ging) geheel klaar zijn, daarom kan dit onderwerp afgesloten worden.

Liever niet, ben benieuwd naar het resultaat!

 

Oké, ik zal nog op dit onderwerp terugkomen na de verspreiding van de folders.

De folders zijn maandag (22 mei) klaar en de verspreiding zal in de dagen daarna gedaan worden. Het zal dus nog wel minstens één week duren voordat ik er iets over kan vertellen.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat ik wat laat ben (de folder is al weg), maar misschien dat dit een idee is voor een folder waarin de 'winst' voor de ontvanger centraal staat (volgende folder dan maar....):

 

e-mail nieuwsbrief met maandelijkse aanbiedingen

Gratis mooie nagels met LadyBird!

Mooie nagels, Ladybird zorgt ervoor. En daarbij blijft het niet: als inwoner van Kraayenstein kunt u nu zelfs gratis uw nagels verzorgen. Hoe? Heel eenvoudig, door een abonnement te nemen op onze nieuwe e-mail nieuwsbrief!

 

Wij hebben in uw wijk tot nu toe maandelijks een folder huis-aan-huis laten bezorgen. Maar hoewel we iedere folderbezorger zijn of haar zakgeld best gunnen, geven we het eigenlijk veel liever aan u.

 

Van nu kan dat, omdat we geen folders meer verspreiden, maar een e-mail nieuwsbrief verzenden. Met maandelijks nog meer aanbiedingen dan u gewend bent!

 

Abonneer u vandaag en ontvang uw gratis nagellak

Via onze website www.ladybird-site.nl kunt u zich gratis op onze nieuwe e-mail nieuwsbrief abonneren. Doet u dat vóór 30 juni 2006, dan ontvangt u als nieuwe abonnee bij besteding van 10 euro in onze winkel een fantastische nagellak. Gratis!

 

En natuurlijk kunt u profiteren van onze maandelijkse aanbiedingen, gratis tips lezen waardoor u zich nog mooier zult voelen en als eerste op de hoogte zijn van nieuwe producten. Mooie nagels? Bij Ladybird krijgt u ze gratis: www.ladybird-site.nl.

 

 

P.S.: Deze aanbieding geldt alleen als u een (gratis) abonnement neemt op onze e-mail nieuwsbrief. Doe het vandaag nog, want deze unieke actie loopt slechts tot 30 juni 2006!

 

 

(snap niet hoe ik lettertypes kan vergroten hier, maar ach.. zo zal het ook wel duidelijk zijn hoop ik....)

 

Succes in ieder geval!

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat ik wat laat ben (de folder is al weg), maar misschien dat dit een idee is voor een folder waarin de 'winst' voor de ontvanger centraal staat (volgende folder dan maar....)

 

(snap niet hoe ik lettertypes kan vergroten hier, maar ach.. zo zal het ook wel duidelijk zijn hoop ik....)

 

Succes in ieder geval!

 

Voor één van de volgende folders kan ik wel wat (aangepaste) ideetjes voor de tekst overnemen, bedankt voor het meedenken. Ik heb je er een reusje voor gegeven.

 

Het lukt mij overigens ook niet om de tekst te vergroten, misschien kan iemand anders dat even verduidelijken?

Link naar reactie
  • 0

Liever niet, ben benieuwd naar het resultaat!

 

 

Het folderen loopt door omstandigheden vertraging op, het kan wel enkele weken duren eer het weer verder kan gaan.

De oude buurt is inmiddels vrijwel geheel van folders voorzien, de nieuwe buurt vrijwel nog niet.

Tot nu toe zijn er 37 aanmeldingen binnen gekomen op de folders.

 

Ik zal het hier maar bij laten, anders wordt het 'n soort van: "Never ending Story".

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft niet .... is zeer interessante info voor veel starters .... hebben ze een idee wat je moet doen om tientallen/honderden reacties te krijgen .... en ook het feit dat er enige tijd overheen gaat is een leerzaam gegeven.

 

Dus zeker informatief om de voortgang te melden.

 

Namens de geinteresseerde lezers ...bedankt.

 

groeten Ard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.