• 0

Folder over nieuwsbrief...

Omdat ik mijn klanten wil bereiken met 'n e-mailnieuwsbrief, ben ik op het moment folders aan het maken die komst van de nieuwsbrief aankondigen. In de folder nodig ik mensen uit om zich via mijn website in te schrijven voor de nieuwsbrief.

 

Er komen twee verschillende folders, één voor de klanten in de buurt waar ik mijn winkel hàd en een andere voor de buurt waar ik nu met mijn winkel zit.

De eerste folder is al klaar (voor de "oude" buurt) , maar met de tekst voor de tweede folder -voor de nieuwe buurt- heb ik wat moeite.

 

Voor de oude buurt kan ik makkelijk de nodige voordelen van het abonnement op de e-mailnieuwsbrief opsommen: De klanten krijgen in die buurt geen folder meer in de brievenbus, maar met de e-mailnieuwsbrief kunnen ze toch nog steeds op de hoogte blijven van nieuws, aanbiedingen, tips enz.

Die voordelen zijn dus duidelijk genoeg voor de oude klanten.

 

Maar nu de tekst voor de folder in de nieuwe buurt...!

Ik blijf in deze buurt ook gewoon doorgaan met de papieren folders, dus ik kan de bovenstaande argumenten niet klakkeloos overnemen in de 2e folder. Maar omdat folders in de brievenbus vaak simpelweg over het hoofd gezien/weggegooid worden, wil ik ook absoluut hier de e-mailnieuwsbrief onder de aandacht brengen.

 

De kop van de folder is:

Waarom een e-mailnieuwsbrief?

Maar op de één of andere manier kan ik maar geen goede eerste zin (en/of argument) bedenken die "erin hakt".

Bij folder nr. 1 ging het schrijven van de tekst moeiteloos, maar bij nr. 2 komt er niets uit mijn vingers. Ik heb last van een writers' block!

 

Kan iemand mij aan een ideetje helpen? Al is het maar een klein beginnetje...

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat mij betreft niet .... is zeer interessante info voor veel starters .... hebben ze een idee wat je moet doen om tientallen/honderden reacties te krijgen .... en ook het feit dat er enige tijd overheen gaat is een leerzaam gegeven.

 

De vertraging in het folderen heeft niets met de zakelijke kant van het geheel te maken, ik weet ook nog absoluut niet wanneer het folderen weer kan aanvangen. Het heeft meerdere oorzaken.

 

Toch maar eventjes wat vertellen, anders komt het wellicht 'n beetje merkwaardig/raadselachtig over.

Ik belde mijn gebruikelijke folderman, die normaal gesproken ook de verspreiding doet. Wat bleek nu... hij was met vakantie gegaan zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Balen natuurlijk!

 

Vervolgens ben ik naar een andere drukker gegaan, iemand die al eerder drukwerk voor mij verzorgd had, maar die niet voor verspreiding kon zorgen.

Dan maar weer eens ouderwets zelf lopen met dochter en echtgenoot dus!

Daar aangekomen kreeg ik te horen... dat de drukker twee dagen daarvoor overleden was!

 

Uiteindelijk heb ik de folders wel kunnen laten drukken en zijn we zelf gaan folderen.

Vandaag is mijn schoonvader in het ziekenhuis opgenomen, hij moet morgen een zeer zware operatie ondergaan.

 

Het zijn dus de "facts of life" :-\, die het allemaal niet zo soepeltjes laten verlopen...

Link naar reactie
  • 0

 

Hopelijk kun je helemaal aan het einde de resultaten afzetten teggen al die inspanningen: opmaken, drukken, bezorgen, enz. Dan is het interessant om te zien hoeveel procent van al die folders nou een reactie oproept:

 

* email-adres doorgeven

* op bezoek komen e/o bestelling plaatsen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

poeh dat is schrikken zeg, al dat pech. sterkte ermee...

fijn iig dat je nieuwe aanmeldingen heb. :)

wat ik wilde posten, winkelketen h&m heeft ook sinds kort nieuwsbrief, als je je aanmeldde kreeg je eenmalig 25% korting. ik trapte er meteen in, net als vele vrienden die het naar elkaar doormailde. ;) dus ik denk dat cadeau toch best wel helpt....misschien zoveel korting te duur, maar dan is een cadeau of waardebon ook wel een idee, dat werkt voor mij vaak goedkoper uit (10,- korting is voor mij duurder dan 10,- waardebon ;) ).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.