• 0

Taxeren domeinnamen

Hi folks,

 

Ik wil 2 domeinnamen verkopen, echter zou ik graag een indruk krijgen of het de moeite waard is. Zouden de namen op de e.o.a. manier getaxeerd kunnen worden?

 

Ik geloof dat mijn domeinnamen een commerciële waarde vertegenwoordigen aangezien de term "nieuwindoos" regelmatig gebruikt wordt bij het verkopen van goederen. Het schept een zeker vertrouwen naar de koper en men weet gelijk waar men aan toe is.

 

Suggesties zijn van harte welkom!

 

Domeinnamen zijn:

www.nieuwindoos.nl

www.nieuwindoos.be

 

Bij voorbaat dank!

 

Groeten van,

Greg

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Het schept een zeker vertrouwen naar de koper
Mwah, ik krijg altijd het gevoel dat het dan afkomstig is van "de vrachtwagen", dus of dat nu echt een goed vertrouwen schept. Het zou een mooie site zijn voor speciale aanbiedingen. Er is toch ook zo'n site dat elke dag een speciale aanbieding heeft en slechts 1 product per dag verkoopt.

 

Ik heb altijd wat moeite met de verkoop van losse domeinen, ze betekenen vaak niets zonder een concept dat erachter steekt. Alleen de echt generieke namen zijn wat waard, of de namen die toevallig gelijk zijn aan de bedrijfsnaam van iemand die net veel geld heeft gestoken in zijn huisstijl en marketing :P

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Alles valt of staat zoals Welleke aangeeft met het concept wat er achter zit / komt te zitten.

 

Stel, ik heb een goed idee en daar past die naam bij, dan zal de waarde voor mij een stuk(je) hoger zijn.

 

Je zou kunnen proberen op marktplaats en domeinmarktplaats een advertentie te zetten, de mensen te laten bieden en als er geen acceptabel bod bij zit hou je namen gewoon. Desnoods zet je erbij bieden vanaf € .... (bijv. de regfee + evt overschrijfkosten)

Link naar reactie
  • 0

Greg,

 

De handel in domeinnamen is een business op zich. Kijk bijv. eens op de Sedo.com of Afternic.com

Een domeinnaam waar geen reeds ontwikkelde website met redelijke aantallen unieke bezoekers per dag/maand aan vastzit, is over het algemeen alleen veel geld waard als het een generiek woord is dat heel vaak door mensen als zoekwoord bij zoekmachines wordt ingetypt.

'Nieuw in doos' is volgens de Overture key word selector in de maand april 2006 nul keer als zoekterm ingetypt.

 

Op grond hiervan mag je, naar mijn bescheiden mening, blij zijn als je iemand vindt die jouw visie op de mogelijke ontwikkeling van een website met deze domeinnamen deelt en je € 100 voor beide namen biedt. Maak je geen illusies dat je er veel meer voor kunt krijgen.

 

Succes.

ID

 

 

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor jullie reacties tot zo ver. Hier kan ik wat mee! Mocht ik t alsnog voor mekaar krijgen er meer dan 100 E'tjes voor te krijgen, dan zijn jullie de eersten die het van me zullen horen ;-)

 

Groet, Greg

Link naar reactie
  • 0

Deze domeinen zijn alleen wat noemenswaardigs waard voor iemand die net deze naam heeft bedacht voor zijn site/bedrijf en persé geen alternatief wenst. De kans daarop schat ik ruwweg op nul.

 

Wil je voor deze namen iets noemenswaardigs voor hebben, dan zul je het geduld en investeringsbereidheid hebben voor een jaartje of 10-50 schat ik. Met de kans dat er nooit zo iemand komt en je registratiekosten weggegooid zijn. Als ondernemer zeg ik dat dit geen rendabele investering is.

 

Als ik deze naam had bedacht en hij bleek bezet en alleen over te nemen voor 500 euro, dan nam ik bijvoorbeeld nieuwindedoos.nl of nieuwuitdedoos.nl

 

Dit is ongetwijfeld niet wat je wilt horen, maar het is niet anders.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.