• 0

Hoe ga je om met politieke belangen...

De laatste tijd word ik geconfronteerd met politieke belangen, die ik niet zo goed kan duiden, waardoor ik het gevoel heb 'tegengewerkt' te worden bij de invoering van een internetdienst.

 

Nu is het grappige, dat ik niet 'tegengewerkt' wordt door concurrenten (voor zover die er al zouden zijn), maar door enkele belangrijke vertegenwoordigende organen in de markt waar ik de dienst wegzet. Zo word ik compleet genegeerd (herhaaldelijk gebeld, gemaild, ) door de overkoepelende organisatie in de markt, terwijl de gratis dienst voor 100% aansluit bij het nieuw gevormde beleid van die organisatie (in het kader van de vooruitgang) EN hoog scoort bij de leden in diezelfde markt (die het orgaan zou moeten vertegenwoordigen). Zelfs een link plaatsen op de website van de branchevereniging is teveel gevraagd, ondanks mijn herhaalde verzoeken.

 

Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, waar ik een beetje mee blijf zitten is het gevoel: 'jongens, ik bied een gratis oplossing voor een groot probleem van jullie leden, maar als jullie niet willen, DAN NIET.'

 

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik die organisaties mee krijg? De succesvolle cijfers van de dienst spreken voor zich, de dienst is gratis voor de gebruikers en voor de organisatie en daarbij sluit de dienst voor 100% aan bij het beleid van de organisatie. Veel mooier dan dat kan ik het niet maken...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mjah, dat is misschien wel het beste.. misschien frustreert het me dat ik de motieven niet zie (of niet begrijp).

 

Ga op hun stoel zitten, en probeer te begrijpen wat er allemaal op ze af komt. Meer op jouw dienst, jij begrijpt wat het allemaal kan en doet, hullie begrijpen dat niet, mensen hebben nu eenmaal geen fantasie.

Beste oplossing is om deze mensen "toevallig"ergens te ontmoeten en dan je dienst te pluggen. Misschien dat het "gratis"in dit geval ook onzekerheid creert. Probeer een afspraak te maken om ze in concreto te laten zien wat jouw product hun kan bieden. Wees ook niet verbaast als ze op de achtergrond (al) iets soortgelijks aan het ontwikkelen zijn.

Misschien kun je ervoor zorgen dat de dienst ook een beetje van hullie wordt. Verder is het natuurlijk de open deur dat je eerder contact had moeten zoeken met deze clubs, je kunt ze er dan ook meer bij betrekken. Je hebt dan ook meer kans dat je niet iets voor niks ontwikkeld hebt.

Link naar reactie
  • 0

 

Ga op hun stoel zitten, en probeer te begrijpen wat er allemaal op ze af komt. Meer op jouw dienst, jij begrijpt wat het allemaal kan en doet, hullie begrijpen dat niet, mensen hebben nu eenmaal geen fantasie.

Beste oplossing is om deze mensen "toevallig"ergens te ontmoeten en dan je dienst te pluggen. Misschien dat het "gratis"in dit geval ook onzekerheid creert. Probeer een afspraak te maken om ze in concreto te laten zien wat jouw product hun kan bieden.

 

En dat heb ik dus al gedaan. Ik heb op het hoogste niveau een presentatie gegeven aan degenen die daarover gaan. Die waren erg enthousiast en zouden ZEKER contact met me opnemen. Dat is nooit gebeurd en ik ben er tot op heden niet in geslaagd opnieuw contact met ze te krijgen. Tot op het punt waarop ik nu sta, waarbij ik zeg: graag of niet.

 

Wees ook niet verbaast als ze op de achtergrond (al) iets soortgelijks aan het ontwikkelen zijn.

Misschien kun je ervoor zorgen dat de dienst ook een beetje van hullie wordt. Verder is het natuurlijk de open deur dat je eerder contact had moeten zoeken met deze clubs, je kunt ze er dan ook meer bij betrekken. Je hebt dan ook meer kans dat je niet iets voor niks ontwikkeld hebt.

 

1. Ik weet dat ze op de achtergrond niet iets soortgelijks aan het ontwikkelen zijn.

2. Ik heb eigenlijk van alles aangeboden om het ook 'hun' dienst te maken. Van het punt dat ik (wederom gratis) de dienst omzet in de huisstijl van de organisatie, zodat het lijkt alsof het een dienst van de organisatie betreft, tot het punt dat ze hebben mogen aangeven wat ze in de dienst wilden terugzien, zodat ik dat erin zou verwerken.

3. Ik heb al in een heel vroeg stadium contact gehad met deze boys. Toen waren ze erg enthousiast en nu geven ze niet thuis. Dat snap ik niet. Verder geeft deze organisatie niet het bestaansrecht van mijn dienst, dat doen de gebruikers (gelukkig). Wat ik niet snap is de discrepantie die is ontstaan tussen het 1e contactmoment en nu, zeker als ik kijk naar de tevredenheid van de gebruikers. Het enige wat ik eigenlijk van die organisatie wil, is dat ze de dienst ondersteunt (en daarmee indirect promoot).

Link naar reactie
  • 0

In NLP land bestaat een interessant uitgangspunt wat betreft menselijk gedrag: every behaviour has a positive intent. Oftewel, iedereen bedoelt het goed, ook al zijn de consequenties vervelend.

 

Bv: iemand die scheldt (vervelend), kan misschien zijn frustratie will uiten (legitiem). Een inbreker (stout) heeft een positieve intentie, bv. om brood op de plank te krijgen (menselijk, toch?).

 

Probeer dus uit te vogelen wat hun positieive intentie is achter het gedrag dat jou niet aanstaat. Is het om zichzelf te beschermen tegen een te volle agenda? Is het omdat ze willen dat hun leden goede diensten krijgen (en ze niet geloven in jouw dienst)? Misschien zelfs dat ze alleen aan vriendjes diensten willen geven (positieve intentie: help je naasten).

 

Het klinkt misschien raar, maar speel er eens meer. Dit kan je niet alleen helpen om meer begrip te krijgen voor hun (in jouw ogen vreemde, onlogische) gedrag, maar geeft je ook praktische openingen. Als je weet wat ze drijft, kan je daar naar handelen.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

waar ik heen wil is dat een dienst die gratis is en formeel beleid ondersteunt nog steeds een grote bedreiging kan betekenen voor het bestuur. immers, er is geen controle, men geeft macht uit handen.

 

als jij jouw enige belang ondersteuning (en indirect promotie) noemt en dat in een emailtje zet, dan verbaast mij dat. tenzij je een charitatieve instelling bent is jouw doel om geld te verdienen en dat hoor je te bespreken.

Link naar reactie
  • 0

Ok, op die fiets. Toch heb ik dat geprobeerd te ondervangen door ze de kans te geven inhoudelijk iets toe te voegen/weg te laten. Die kans en mijn pogingen tot verdere communicatie zijn verder genegeerd (zeg dan op z'n minst: 'sorry, we hebben geen tijd/zin/etc')

 

als jij jouw enige belang ondersteuning (en indirect promotie) noemt en dat in een emailtje zet, dan verbaast mij dat. tenzij je een charitatieve instelling bent is jouw doel om geld te verdienen en dat hoor je te bespreken.

 

Tja, da's een kwestie van het businessmodel, lijkt me. Als ik een dienst gratis aanbiedt aan gebruikers (die, en dat heb ik ook gezegd, gratis is EN blijft), betekent dat niet dat ik geen geld kan verdienen met bijvoorbeeld advertenties. En voor advertenties heb ik meer gebruikers nodig. Meer gebruikers krijg ik door steun van die club (daarbij komt dat die steun voor mij betekent dat ik minder investeringen hoef te doen op het gebied van marketing). Bovendien maakt steun van de club mijn leven makkelijker mbt (toekomstige) concurrenten.

Link naar reactie
  • 0

Mensen doen iets als ze er zelf voordeel bij hebben, en mensen doen iets niet als ze er bang voor zijn. Ik kan me goed voorstellen dat een gevestigde organisatie heel bang is voor veranderingen omdat dat hun positie kan aantasten (die angst hoef helemaal niet terecht te zijn). De overkoepelende organisatie heeft weinig te winnen, en veel te verliezen. Dat hun leden misschien wel veel te winnen hebben, is blijkbaar niet hun zaak.

Zoek dus naar iets waardoor die mensen er zelf voordeel bij hebben. Je kunt je dienst verkopen ipv gratis geven, en die koepelorganisatie 10% van de opbrengst geven in ruil voor een advertentie op hun site.

Link naar reactie
  • 0

Zoek dus naar iets waardoor die mensen er zelf voordeel bij hebben. Je kunt je dienst verkopen ipv gratis geven, en die koepelorganisatie 10% van de opbrengst geven in ruil voor een advertentie op hun site.

 

Ik vermoed dat de koepel het prettiger zou hebben gevonden wanneer ze hadden moeten betalen, want dan zouden ze het gevoel gehad hebben de macht te hebben om de stekker eruit te kunnen trekken wanneer het hen niet zou bevallen. :-\ ;D

Bert mijn website>

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.