• 0

Literatuur over boekhouden

Ik moet beginnen met de boekhouding van mijn bedrijf. Het betreft een kleine VOF met een redelijk eenvoudige financiele situatie.

 

Ik wil de boekhouding helemaal zelf doen, maar ik zoek hierover nog goede literatuur. Ik zoek één of twee boeken die mij volledig uitleggen hoe ik te werk moet gaan. De boeken moeten informatie geven over boekhouding in het algemeen, maar ook over boekhouding voor het MKB.

 

Ik heb al het volgende gevonden:

 

Basisstudie in het boekhouden door E. Rijswijk & van Summeren

Studieboek van Wolters, veelgebruikt, want staat veel op Marktplaats. Het is een HBO/ WO boek, dus lijkt mij niet toegespitst op MKB

 

Boekhouden geboekstaafd deel 1, 2 en 3

"Deel 1 behandeld de algemene beginselen van het boekhouden, deel 2 de bedrijfsadministratie en deel 3 de verschillende facetten van de financiële administratie" - Helaas hebben we het hier over 4kg papier, ik wil op korte termijn beginnen met de boekhouding.

 

Boekhouden voor iedereen door Buitenhuis

"In deze - aan de euro aangepaste - herziene druk biedt de auteur praktische handvatten om zelf een deel van uw financiële en administratieve werk te doen en u een meer gelijkwaardige gesprekspartner voor uw accountant te laten worden." - Misschien te beknopt met 180 pagina's?

 

Iemand ervaring met deze boeken, of goede ervaringen met andere boeken? Ik heb geen zin om me door een slecht boek te worstelen waar ik uiteindelijk niks aan heb.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zal eens voor je kijken. Wij hebben een super boek (imo) gehad tijdens dit studiejaar. Helaas (denk ik in je situatie) wel engelstalig maar misschien is er een Nederlandse vertaling van. Het is echt zo'n klassieker waarin je gewoon simpelweg alles leert op een begrijpelijke manier.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal eens voor je kijken. Wij hebben een super boek (imo) gehad tijdens dit studiejaar. Helaas (denk ik in je situatie) wel engelstalig maar misschien is er een Nederlandse vertaling van. Het is echt zo'n klassieker waarin je gewoon simpelweg alles leert op een begrijpelijke manier.

Engelstalig is absoluut geen probleem. Ik ben nieuwsgierig over welk boek je het hebt.

 

Ik ben op het moment "Boekhouden geboekstaafd" aan het doorwerken. Daarin wordt alles erg eenvoudig uitgelegd, ik kan nu bijna aan mijn boekhouding beginnen.

 

Ik denk dat ik als softwarepakket Turbocash ga gebruiken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.