moet ik meer haar op mijn tanden krijgen?

Aanbevolen berichten

al schrijvende aan mijn ondernemingsplan moet ik toch echt even het volgende kwijt....

 

wat mij opvalt is dat het met de service gerichtheid van de verschillende bedrijven droevig gesteld is. vraag is... ligt dit misschien aan mij dat ik het niet goed aanpak?

 

ik heb nu met 3 partijen gesproken voor het maken van een offerte voor 1 van de belangrijkste onderdelen van mijn ondernemingsplan.

 

bedrijf 1) beloofde de offerte binnen 2 dagen te mailen. na ruim een week nog niets en na een belletje bleek een systeem eruit te liggen waardoor ze niet konde mailen (?). na ontvangst van de offerte bleek de (belangrijkste) helft te ontbreken. die waren ze vergeten :o

 

bedrijf 2) beloofde in 2 dagen de offerte te sturen. na een week geen offerte en na een belletje bleek de 'offertemaker' van niets te weten en de man met wie ik alles besproken had ( de directeur) was er niet. na het weekend kreeg ik een telefoontje van de directeur dat hij helaas alles kwijt was en of ik het nog even kon vertellen waar het ook weer om ging... :P

 

Bedrijf 3) zei helemaal niets wanneer ik de offerte tegemoed kon zien ( stom van mij want ook nu had ik er om moeten vragen). na een week even een mailtje gestuurd wanneer ik de offerte tegemoed kon zien. wel een leesbevestiging gekregen maar verder geen reactie.

 

Ligt dit nu aan mij? word ik niet serieus genomen of moet ik meer haar op mijn vrouwelijke tanden krijgen??

of zijn bedrijven zo welvarend dat ze geen nieuwe klanten nodig hebben?

 

graag jullie reacties, tips en ervaringen.

 

groeten,

 

pauline

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie

Ik denk regelmatig, ze zullen wel teveel klanten hebben. Het grappige was dat ik dat de afgelopen jaren nog sterker had, in een periode waarin het in veel branches niet goed ging. Het lijkt wel als zwaarder het gaat in een bedrijf dat er dan minder tijd is voor de klant of potentiële klant. Er wordt niet of te laat gereageerd op aanvragen en klachten. Leveringen komen te laat zonder bericht. Producten worden zonder overleg aangepast....

 

Aan de andere kant moet ik ook erkennen dat de meeste klanten niet duidelijk genoeg zijn met wat ze willen. Als er meer spoed nodig is voor een aanvraag ben ik als klant soms ook niet duidelijk genoeg met de verwachte condities. En als verkoper vraag ik er soms niet diep genoeg op na.

 

Verder denk ik ook dat onze verwachtingen over de snelheid van communicatie zijn veranderd. Bij communicatie via een website of email verwacht je binnen 24 of maximaal 48 uur een reactie. Of dit altijd wel realistisch is?

 

Dus aan de ene kant heb ik dezelfde ervaring en zie kansen voor kleine bedrijven om hier goed op in te springen. Hiermee val je op.

Aan de andere kant moet ik mijzelf er toe zetten om het zelf ook goed te doen, en meestal betekent dit gewoon 'Zeggen wat je doet, en doen wat je zegt.' Niet moeilijk toch?

ErnoHannink helpt zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen

http://www.ernohannink.nl

http://www.enthousiasmeren.nl

Laat de klant naar jou

komen

Hyves voor freelancers

Link naar reactie

had ongeveer t zelfde probleem met iemand van dit forum

hij zou voor mij opzetje maken voor vof contract, ja, zou morgen klaar zijn

ja, volgende week

 

wat ie ook zei, ik moest er 80 keer achteraan mailen

 

ben ook vrouw idd

lijkt wel of ze je dan gelijk minder serieus nemen...:S

en dat terwijl die persoon zelf heeft aangeboden om te helpen :S

laat dan gewoon weten dat je geen tijd hebt etc, ipv mooie beloftes

of reele beloftes

stel dan in jouw geval geen 2 dagen voor als je van te voren al weet dat t niet gaat lukken :S

Link naar reactie
graag jullie reacties, tips en ervaringen.

 

Reaktie: dat is belachelijk. Als je toezegt iets te doen moet je het ook doen, anders ben je niet geloofwaardig.

 

Tip: een mailtje sturen waarbij je het verzoek voor een offerte weer intrekt omdat de manier waarop men met je verzoek omgaat niet veelbelovend is t.a.v. de toekomstige samenwerking. Als ze daar correct op reageren kun je het alsnog overwegen, anders wil je denk ik sowieso niet met ze in zee gaan.

 

Ervaringen met dit soort zaken heb ik gelukkig weinig. Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik heel simpel "OK, je wilt ijn geld dus niet" denken. Als ik in hun situatie zou zitten zou ik, als ik het niet zou redden, in ieder geval even hebben laten weten dat de offerte even op zich zal laten wachten, in de hoop dat je dat geen probleem vindt.

 

Met andere woorden - niet over je heen laten lopen, en gewoon voor jezelf opkomen. Als zij de klus blijkbaar niet willen is er altijd wel iemand anders die het wel wil.

 

Succes!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.