• 0

Detachering in Duitsland

Hallo,

 

ik heb een vraag met betrekking tot detachering en de noodzakelijke contracten hiervoor. Ik heb een bedrijf in Nederland en een klant in Duitsland. De klant heeft me gevraagd mensen te zoeken met Symbian expertise voor inhuur. Ik heb een kandidaat gevonden uit Duitsland. Deze kandidaat heeft een eigen eenmanszaak in Duitsland. Ik heb overeenstemming met mijn klant over de inhuur over de periode juni - november. De constructie is als volgt: Mijn bedrijf (NL) factureert de klant (DE) bedrag X per uur. De kandidaat (DE) factureert mijn bedrijf (NL) bedrag Y per uur. Ik moet nu 2 contracten opstellen.

 

1. Service dienstverlening contract met mijn klant (DE).

2. Inhuurcontract met mijn kandidaat (DE).

 

Bestaan er modelcontracten hiervoor ? Zal de Nederlandse Belastingdienst pogen loonheffing te verkrijgen over deze kandidaat ? Of de Duitse Belastingdienst. Wat is de regelgeving ? Waar vindt ik meer informatie ? Deze zaken moet contractueel worden uitgesloten (wat zeker mogelijk is naar mijn mening omdat alle partijen een eigen bedrijf hebben en dus gewoon dienstverlening per uur kunnen factureren).

 

met vriendelijke groeten,

 

Rene

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou eens contact op kunnen nemen met de belastingdienst Heerlen, afdeling buitenlandzaken. V.w.b. de overeenkomsten is het verstandig om een deskundige te raadplegen gezien het internationale karakter. Het gebruik van modellen geniet zeker niet de voorkeur en als ze al te vinden zijn, zul je ze in ieder geval goed moeten laten bekijken.

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Je zou advocatenkantoor Strick www.strick.de in Emmerich eens kunnen bellen. Ze hebben zeer veel ervaring met Duits-Nederlands en Nederlands-Duits contracten. De meeste advocaten hier zijn Duits en spreken zeer goed Nederlands.

ErnoHannink helpt zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen

http://www.ernohannink.nl

http://www.enthousiasmeren.nl

Laat de klant naar jou

komen

Hyves voor freelancers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.