• 0

Eerlijk en netjes zaken doen??

Hoi,

 

Samen met een vriend heb ik een beveiligingsbedrijf die op geheel eigen wijze alarmsystemen aan de man brengt, oftewel het creëren van angstige momenten ‘live’ bij mensen thuis, waarmee wij onze klanten aanzetten tot het aanschaffen van onze producten. Deze kille manier van zaken doen heeft ons tot nu toe erg goed overeind gehouden, echter zijn wij op zoek naar andere manieren om onze producten te verkopen.

 

We krijgen geregeld klanten die achteraf niet tevreden zijn met hun aankoop. Niet zozeer vanwege de kwaliteit, maar eerder de wijze waarop ze het hebben aanschaf. Het betreft voor 99% een impuls aankoop die wordt gedaan a 2500 euro en men beseft vaak achteraf pas dat het om toch aardig wat centjes gaat. Aangezien wij de colportagewet hanteren pakt dit geregeld ongunstig uit. Om dit op te vangen zorgen wij er voor dat, nadat de koop is afgerond, wij de installatie zo snel mogelijk bij de klant uitvoeren (soms de volgende dag al) om ze te stimuleren achteraf niet te annuleren. Het installeren neemt zo’n 4 uur tijd in beslag en daardoor (al die moeite) voelt men zich soms eerder opgelaten om dan alsnog te annuleren.

 

Zoals jullie begrijpen wordt hier een zwaar psychologisch spel gespeeld met de klant. Het gevoel dat wij op dit moment hebben, na nu 5 jaar bezig te zijn, dat is dat we onszelf enkel aan het verrijken zijn en vaak een ontevreden klant achterlaten. Dit willen we graag anders zien, echter lijkt de manier waarop we het nu doen de enige methode. Dit vanwege de sector waar we in zitten. Mensen denken pas aan hun veiligheid nadat zich iets ernstigs heeft voorgedaan. Wij proberen die emotie te creeren als we bij ze thuis de verkoop aan het doen zijn.

 

We zijn dus nu op zoek naar een methode om onze producten op een eerlijkere en meer open manier aan onze klanten aan te bieden. Het product zelf is van topkwaliteit. Het wordt ingekocht bij een erkend bedrijf en daar mankeert echt niets aan. We hebben veel installaties gedaan en krijgen zeer weinig klachten wat betreft functionaliteit.

 

Persoonlijke veiligheid heeft de aandacht bij velen en daarom geloven wij dat er heel wat mogelijk is in deze branche.

 

Graag ontvang ik jullie advies/suggesties/meningen.

 

Bedankt alvast,

Greg

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou je eens uit willen leggen wat je dan precies doet bij zo'n actie? Klinkt wel vernieuwend!

 

Wat betreft die annuleringen: Dat is gewoon het risico van je methode. Je kan ook mensen uitnodigen naar jullie toe te komen of de rest schriftelijk afhandelen. Alleen denk ik dat je huidige methode simpelweg effectiever is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Werkwijze:

 

We introduceren ons bij onze doelgroep door middel van het houden van enquêtes. Dit gebeurt deur aan deur. Daarbij wordt een aantal algemene vragen gesteld die betrekking hebben op veiligheid. (e.g. of ze weleens een inbraak hebben meegemaakt, of ze weleens brand hebben meegemaakt, hoe ze tegenover alarmsystemen staan, etc…) De enquête duurt ongev. 2 minuten. Daarna vragen we om een naam en telefoonnummer.

Een dag of 2 later wordt de doelgroep gebeld en worden er vrijblijvende bezoekafspraken gemaakt. Er wordt bij het telefonisch maken van de afspraak nog helemaal niets gerept over alarmsystemen. Dit omdat de kans dan erg klein wordt dat er een afspraak uit voortvloeit.

 

Eenmaal bij de klant binnen begint het spel:

 

-Er wordt 10 minuutjes over “koetjes en kalfjes” gesproken, complimentje hier/complimentje daar (mooi huis, mooie bank, etc..) en ondertussen pijlen hoe de gezinssituatie in elkaar steekt. Kinderen en veiligheid ligt vrij gevoelig bij de ouders, dus als ze kids hebben, dan maken we daar gebruik van tijdens de verkooppresentatie.

-Het bedrijf wordt voorgesteld (wie zijn we en wat doen we)

-Aan de hand van een flipchart (presentatiemap) lopen we door een 20tal pagina’s heen om ze te laten beseffen dat men dagelijks wordt geconfronteerd met de gevolgen van misdaad en brand in onze samenleving. Ook wordt ze duidelijk gemaakt dat veel mensen onderschatten wat de veiligheidsrisico’s voor familie en bezittingen zijn totdat zij er persoonlijk mee worden geconfronteerd.

-De zwakke punten in de woning worden onder de loep genomen. (duwtje tegen de voordeur, raampjes, etc…)

 

Als dit allemaal is gebeurd en wij merken dat er aardig wat onrust is gecreëerd, dan laten we een oplossing zien. 9 van de 10 keer willen ze die altijd zien. Het product wordt dan met heel veel enthousiasme gepresenteerd. Ze mogen het alarm zelf even laten afgaan, wat vaak lachwekkende momenten oplevert en dan gaan we over tot de verkoop.

 

Op het moment dat er wordt gekozen om het product aan te schaffen, dan is te merken dat ze er ook echt achter staan. Het probleem is echter, wanneer de buurman of oom Bob de volgende dag toevallig even op bezoek komt. Oom Bob staat er natuurlijk heel anders in en vindt het allemaal veel te duur. Grote kans dat ze dan alsnog van gedachten veranderen de verkoop annuleren.

 

Ook werken we met leads = in ruil voor een presentje vragen om telefoonnummers van vrienden en kennissen zodat we ook daar langs kunnen.

 

Link naar reactie
  • 0

ik ken ook beveiligingsbedrijven met hetzelfde soort producten en verkoopmethoden, die hun product als abonnement aanbieden, in casu 3 jaar 75 euro per maand. Zelfde opbrengst.

Het aardige is dat 90% van de klanten na 3 jaar vergeet op te zeggen en er weer 3 jaar aan vast zit.

 

Meer gespreide opbrengsten, meer omzet en minder "ontevreden" klanten.

 

Wellicht kan je hier iets mee.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Tja, jullie bellen op onder het mom een onderzoek te doen. Daarna ga je langs met een vragenlijst. En als het dobbertje duikt, dan sla je toe. Of dat allemaal mag, weet ik niet. Maar ik kan me voorstellen dat de colportagewet juist bedoeld is om dit soort toestanden een beetje af te remmen.

 

Je zou je ook eens kunnen verdiepen in de misdaadcijfers. Ik neem aan dat die ergens geregistreerd worden (inbraak, brand, etc) en dat het mogelijk moet zijn om aan de hand van postcodes heel snel de buurt in te gaan. Geef de mensen wat gratis preventie-advies, en maak duidelijk waar ze de vakman nodig hebben.

 

Misschien kun je zo zelfs onder de colportagewet uitkomen... 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het product zelf is van topkwaliteit. Het wordt ingekocht bij een erkend bedrijf en daar mankeert echt niets aan. We hebben veel installaties gedaan en krijgen zeer weinig klachten wat betreft functionaliteit.

 

Wellicht is het 'probleem' om dit anders te verkopen toch wel structureel. Je verkoopt een product van goede kwaliteit, maar (blijkbaar) regelmatig aan mensen die het eigenlijk niet nodig hebben.

 

Mogelijkheden om het anders te doen... verkopen aan klanten die het dure, maar goede, product wel nodig hebben - en/of een voordeliger product zoeken voor de klant die welliswaar beveiliging wil, maar er geen 2500 voor over heeft.

 

ik ken ook beveiligingsbedrijven met hetzelfde soort producten en verkoopmethoden, die hun product als abonnement aanbieden, in casu 3 jaar 75 euro per maand. Zelfde opbrengst.

 

Persoonlijk heb ik een grote hekel aan dit soort constructies... je ziet ze ook veel bij gsm's (tuurlijk, gratis telefoon en lcd tv, abonnement wel 2 jaar lang 100 euro per maand).

 

Ook hier zit trouwens wel een risico aan: mensen die veel zaken op deze manier aanschaffen raken snel in de schulden, en daarmee vanzelf een keer in de schuldsanering - dan is je geld ook weg.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties!

 

De optie om aan particulieren onze producten aan te bieden op basis van gespreid betalen in de vorm van een abonnementsvorm a bijv. 75 euro per maand hebben wij zeer goed overwogen. Het brengt echter een te groot risico met zich. Daarmee doel ik op wanbetalers. Er zullen gegarandeerd kopers zijn die hun verplichtingen niet na komen. Dat zien we nu geregeld gebeuren bij de serviceovereenkomsten die we er naast verkopen. Het servicecontract krijgen de kopers in abonnementsvorm en 1/3 laat het vaak afweten. Brengt een hoop rompslomp met zich mee. Een groot deel van je kostbare tijd zit 'm dan in het achter de 'nietbetalende' klant aanzitten.

 

Nu werken we samen met een financieringsmaatschappij. De klant leent het geld bij de financierder. Wij krijgen gelijk ons geld en de klant doet verder zaken met de financierder. Daar zitten wij dus verder niet meer tussen. Het bedrag voor het servicecontract is daarnaast dus nog het enige wat de klant jaarlijks rechtsreeks aan ons over dient te maken.

 

Of een goedkoper systeem aabieden de oplossing zou zijn, dat betwijfel ik. 1500 euro bijvoorbeeld is dan wel een veel kleiner bedrag dan 2500 euro, maar het blijft voor een particulier toch ook altijd nog een hoop geld om in 1x op tafel te leggen. De ervaring leert dat klanten ons product niet kopen omdat ze het per sé willen, maar omdat we ze verrassen. En zeg nou eerlijk, veiligheid kent geen prijs toch?! ;-)

 

Ik snap wat je bedoelt met de niet al te nette manier van zaken doen. Vandaar onze zoektocht naar alternatieve methoden. Het moet echter tuurlijk allemaal wel rendabel blijven

 

Nogmaals bedankt!

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou 's kunnen uitproberen wat er gebeurt als je na het sluiten van de koop zegt "maar ik wil niet dat u een impuls-aankoop doet, ik laat de folder en het contract hier achter, en ik kom over drie dagen terug voor de handtekening". Stel dat eenderde dan de koop niet sluit, en tweederde wel en die krijgen er ook geen spijt van, heb je dan nog een goede business?

 

De kans dat de buurman negatief commentaar geeft als de koop nog niet is gesloten is minder groot. En als ze op jouw initiatief drie dagen bedenktijd hebben, dan komen ze er daarna ook niet meer op terug, denk ik zo. En als ze zich in die drie dagen wel bedenken, ach, dan was het toch een klant geweest waar je achteraf veel gedoe mee krijgt.

 

Link naar reactie
  • 0

GRJ, je zegt dat je eerst een deur-aan-deur enquete afneemt en daarna telefonisch een afspraak maakt om langs te komen. Ook zeg je dat er aan de telefoon niet gerept wordt over alarmsystemen. Maar wat is de officiele reden dan wel? "even bijkletsen?"

 

Overigens, puur persoonlijk: ik zou je mijn huis uit trappen als je mij en mijn gezin bang probeert te maken, nog wel in mijn eigen huis. Ik ben allergisch voor dit soort negatieve verkooptechnieken. Net als babyspullen: "je wilt toch alleen het beste voor je kinderen?" Dus wordt er geinsinueerd dat je een slecht ouder bent als je het niet doet.

 

Het is een cynische manier van zakendoen, dus goed dat je probeert een andere manier te vinden. Hoe doen jullie concurrenten dat? Een idee van mijn kant:

 

Maak een video waarin jullie klanten vertellen hoe ze zich voelen nadat jullie de apparatuur hebben geinstalleerd. In plaats van dat ze zeggen dat ze shit scared zijn geweest, zullen ze zeggen dat ze zich beter en veiliger voelen. Dit is tenministe een positieve benadering.

 

Nog beter, vindt klanten bij wie een inbraak is verijdeld door jullie apparatuur en laat daat die mensen eens wat over vertellen. Krijg je toch een partij opluchting op je scherm te zien.

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0
Overigens, puur persoonlijk: ik zou je mijn huis uit trappen als je mij en mijn gezin bang probeert te maken

 

Yup, en niet zo'n beetje ook. Ik vind het eerlijk gezegd een schandalige manier om te spullen aan de man te brengen, en ik denk dat je blij mag zijn dat er nog niemand aangifte heeft gedaan.

 

De reden waarom deze manier van verkopen uiteindelijk niet werkt is omdat je niet verkoopt op basis van de kwaliteiten van je produkt, maar op basis van een kunstmatig geinduceerde emotionele opwelling. Je verkoopt in het begin misschien wel een x aantal systemen, maar je reputatie zal in no time naar de knoppen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Yup, en niet zo'n beetje ook. Ik vind het eerlijk gezegd een schandalige manier om te spullen aan de man te brengen, en ik denk dat je blij mag zijn dat er nog niemand aangifte heeft gedaan.

 

Naja, ik neem aan dat de klanten wel eerst toestemming geven om zon angstmoment te simuleren of iets dergelijks?

 

Als je zonder vooraankondiging even een inbraak naspeelt zou ik banger zijn voor kogelgaten dan voor eventuele aangiftes - je weet tenslotte nooit bij wie je dan precies naar binnen bust!

Link naar reactie
  • 0

Angst lijkt mij de primaire psychologische drijfveer bij de aanschaf van een beveiligingsproduct. Op angst zijn hele industrieen gebouwd. Degene die dus het best inspeelt op die angst zal het meest verkopen want we kopen nu eenmaal geen beveiligingsinstallatie omdat dat zo gezellig staat in het wandmeubel.

 

Ik vind het eerlijk gezegd een potsierlijke stelling die jullie poneren. Als je problemen hebt met het inspelen op deze gevoelens om je product te slijten moet je misschien wat anders gaan doen. Zolang je opereert binnen de grenzen van de wet en betamelijkheid en je levert ook nog eens een deugdelijk product en service lijkt me er niet zoveel aan de hand. Het lijkt me eerder dat jullie twijfelen aan je eigen normen en waardenbesef; ook interessant, maar meer voer voor een psycholoog dan voor dit forum.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in m'n loonslaaf-periode eventjes bij de beveiligingsafdeling van het bedrijf gewerkt. Probleem met deze dienst vond ik de relatief lange tijd dat men bezig is met het bekabelen van de sensoren/actuatoren.

Me dunkt dat een goed powerline-gebaseerd beveiligingssysteem wat de doe-het-zelvers kunnen aansluiten en dat door een gecertificeerd bedrijf wordt gekeurd een aardige manier is om die kostenfactor te reduceren.

Waarschijnlijk gaat er toch veel gebeuren in die markt want ik vermoed dat grote spelers op de markt verschijnen die tesamen met het remote uitlezen van de utiliteitsmeters ook "even" het oma-alarm en de beveiliging van het pand meenemen.

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Overigens, puur persoonlijk: ik zou je mijn huis uit trappen als je mij en mijn gezin bang probeert te maken

 

Yup, en niet zo'n beetje ook. Ik vind het eerlijk gezegd een schandalige manier om te spullen aan de man te brengen, en ik denk dat je blij mag zijn dat er nog niemand aangifte heeft gedaan.

 

 

Helemaal mee eens.... brrr zo zou ik het nooit willen doen. De suggestie om een contract achter te laten vind ik heel goed. Je krijgt misschien minder omzet maar waarschijnlijk betere mond tot mond reclame.

 

Pauline

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie
  • 0
Ik vind het eerlijk gezegd een potsierlijke stelling die jullie poneren.

 

Nee, niet echt. Lees de oorspronkelijke post nog eens door:

 

Deze kille manier van zaken doen heeft ons tot nu toe erg goed overeind gehouden...

 

We krijgen geregeld klanten die achteraf niet tevreden zijn met hun aankoop. Niet zozeer vanwege de kwaliteit, maar eerder de wijze waarop ze het hebben aanschaf.

 

Zoals jullie begrijpen wordt hier een zwaar psychologisch spel gespeeld met de klant.

 

...is dat we onszelf enkel aan het verrijken zijn en vaak een ontevreden klant achterlaten.

 

Het lijkt me eerder dat jullie twijfelen aan je eigen normen en waardenbesef

 

Die moet je denk ik even uitleggen...

Link naar reactie
  • 0

Het aardige is dat 90% van de klanten na 3 jaar vergeet op te zeggen en er weer 3 jaar aan vast zit.

 

Volgens mij kan de verlenging wel met 3 jaar maar kan de klant dan gewoon ieder jaar opzeggen. Ofwel, eigenlijk is de verlenging na de eerste periode, maximaal 1 jaar.

ErnoHannink helpt zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen

http://www.ernohannink.nl

http://www.enthousiasmeren.nl

Laat de klant naar jou

komen

Hyves voor freelancers

Link naar reactie
  • 0

Waarom verkoop je geen goede producten voor een fatsoenlijke prijs, met een duidelijke website met een hoop informatie en een goede service?

 

Wij hebben ook eens zo iemand over de vloer gehad en ik kon hem het huis wel uitslaan. Wat een onzin werd er verkocht. Ongelooflijk. Daarintegen willen we in huis wel een alarm hebben maar moet je voorzichtig zijn met welk bedrijf je hiervoor inschakeld .. Of heeft iemand een tip?

Link naar reactie
  • 0

Leuk een zelfopgestarte post over moraal.

 

In de periode dat ik zelf actief was in directe verkoop heb ik hierover geleerd dat principes in ieder geval altijd geld kosten.

 

Dus op het moment dat je je huidige verkoopmethode zult aanpassen zul je op korte termijn altijd minder resultaat boeken.

 

Vervolgens is de vraag hoe je op lange termijn meer resultaten kunt boeken met een dienst/product zoals jullie het voeren.

 

Een dienst die ook veel gebruik maakt van het koopmotief angst, verzekeringen, worden min of meer ook vaak op deze wijze verkocht.

 

En wie adviseert zijn buurman om toch ook vooral die fijne uitvaartverzekering af te sluiten bij bedrijf X, want dat was zo'n goed advies wat gegeven werd...... in de praktijk zie je toch dat er van alles uit de kast gehaald wordt om het product/dienst aan de man gebracht te krijgen. Het zijn dus blijkbaar een beetje de regels van het spel.

 

Persoonlijk is het mijn handel niet. De persoonlijke directe verkoop richting consumenten is niet "my cup-of-tea", kern van de zaak is dat je een kennisvoorsprong direct omzet in geld, je maakt dus gebruik van een ongelijke situatie en dat spreekt mijzelf niet aan.

 

Maar als je de centjes nodig hebt ... allemaal een kwestie van Maslow ....je gaat pas vragen stellen over moraal wanneer je geen honger meer hebt ....

 

Probeer je methode eens bij bedrijven .....dan verkeer je meer in een gelijkwaardige positie ... wellicht slaap je dan lekkerder 's nachts ....en dan heb je zelf ook een systeempje nodig dat waakt over jouw veiligheid ......

 

(Doe een ander niet,wat u niet wil dat u geschiedt ......)

 

Ik vind het heel mooi dat je kritisch bent over je eigen functioneren. Acuut stoppen hiermee moet je dus niet doen, dan is je boterham weg, maar wellicht is het toch aardig om het wat bij te stellen.

 

Veel succes.

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Hi folks,

 

Ik was de afgelopen dagen niet in de gelegenheid om te reageren. Erg goed om te zien dat er zo actief gereageerd wordt!

 

De meningen over onze manier van zaken doen zijn erg verdeeld. De één vindt het goed en de ander kan het absoluut niet waarderen.

 

Een aantal van jullie heeft goede ideeën aangedragen hoe we het beter kunnen doen. Bedankt daarvoor! Daarvan spreekt het idee om ons op bedrijven te gaan richten ipv de particuliere markt mij het meest aan.

 

Alarmsystemen verkopen aan particulieren blijft een pittige klus. Woningbeveiliging heeft nou eenmaal niet de hoogste prioriteit bij de meeste mensen. Het is een behoorlijke investering en men kiest er pas voor als het noodzakelijk is. (verplichting of na inbraak) Het systeem voor een lagere prijs aanbieden zal daarom, naar mijn idee, de omzet niet doen toenemen.

 

De gewetenskwestie blijft wel spelen. Je brengt gemiddeld toch zo'n 2 uur met zo'n klant door tijdens zo'n presentatie. Soms wel langer. Daar zitten vaak ook zeer aardige mensen tussen. Soms zijn dit mensen die het zich eigenlijk niet kunnen permiteren en waarvan je eigenlijk al weet dat ze financieel in de problemen komen op de langere termijn. Dat geeft je dan echt een "dubbel" gevoel. Relativeren helpt dan weleens. De vergelijking met verkopen van verzekeringen is daar een goed voorbeeld van.

 

Groeten,

Greg

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Greg,

 

veel over morele kwesties deze post. Maar wat ik nog niet heb gezien zijn andere wegen om je product/dienst aan de man of vrouw te brengen. Bijvoorbeeld door je niet zozeer op particulieren maar op woningcorporaties te richten (samen met hun een mooie aanbieding maken). Of door een mailingactie in een nieuwbouwwijk waardoor je misschien geïnteresseerden kunt vinden. Je kunt bij dat laatste twee tests laten lopen:

a. een positieve boodschap waarbij je ingaat op het veiligheidsgevoel

b. een negatieve boodschap waarbij je ingaat op angst

 

Misschien weinig respons (dat weet je van tevoren nooit), maar in ieder geval wel zonder mensen acuut voor het blok te zetten.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Hele ondoordacht maar misschien toch leuke opzet: splits: Zet een 2e bedrijf op waarmee je de producten netjes verkoopt. Dus compleet andere naam etcetera.

 

Redenatie:

1. Je huidige manier werkt voor een bepaalde doelgroep.

2. Je kunt niet veranderen zonder strakke concessies te doen.

3. Je spreekt dan een grotere doelgroep aan.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dat niet iedereen gecharmeerd is van onze verkoopmethode is nogmaals begrijpelijk.

 

Jullie aangedragen ideeën nemen we zeker mee in onze nieuwe plannen van aanpak. Hoe we de zaken anders zullen doen is op dit moment nog niet duidelijk. Dat verwachting is dat dit zich de komende perdiode zal gaan ontwikkelen.

 

Mochten jullie nog nieuwe suggesties hebben, dan zijn deze van harte welkom.

 

Merci!

Greg

Link naar reactie
  • 0

Hi djluc, jouw idee om ernaast een 2e bedrijf op te zetten vind ik goed. Ik blijf echter wel van mening dat we hiermee op de particuliere markt weinig succesvol zullen zijn.

 

Het idee om particulieren te benaderen door middel van bijvoorbeeld een mailingactie hebben we eerder wel overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan. Dit omdat we de overtuiging hebben dat het geen impact zal hebben. De kranten en het journaal zijn daar een goed voorbeeld van. Dagelijks krijgen de mensen de nodige portie drama voorgeschoteld. Een betere promotie kun je je eigenlijk niet wensen zou je denken. Toch besluit het grootste gros geen geld uit te geven aan beveiliging. Rookmelders bijvoorbeeld, die kosten een paar tientjes. Bewezen is dat ze mensen hebben gererd bij een brand en toch vind je véél woningen die ze niet hebben.

 

Ik denk daarom serieus dat, willen we ons beter voelen bij datgene wat we doen en geld blijven verdienen, we ons op bedrijven moeten gaan richten. Hiervoor zouden we dan bijvoorbeeld een 2e bedrijf kunnen opzetten.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit beveiligingsinstallaties verkocht.

 

Maakte dan gebruik van bestanden van toen "Omnidata"nu is dat volgens mij Cendris meen ik. Zo'n enquete waar consumenten opgeven waar ze interesse in hebben. Eén van de vragen was. Bent u van plan uw huis te gaan beveiligen binnen nu en 6 maanden? Dat bestand stuurde we een mailing met als voorstel een gratis hang en sluitwerk advies. Niet meer niet minder. Ik meen dat de respons van de mailing op 20% lag. Daar kwamen dan weer bezoeken uit na telefonische opvolging, offertes voor hang en sluitwerk en elektronische beveiligingen.

 

Hier was zeker geen hard selling bij, verkoop tijd duurde zo'n 30 dagen volgens mij.

 

Of die vragenlijst er nog is en of dat nog steeds zou werken, weet ik niet. Ik zou zo'n lijst in ieder geval nooit invullen :-) Maar er zijn er bij:-)

 

Verder, enthousiaste vriendelijke monteurs, goed werk afleveren, meer doen dan verwacht en pas dan vragen of ze nog iemand weten die wel zo'n systeem wil.

 

Perry

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.