• 0

Opzetten manager voor muzikanten

Hallo,

 

Ik ben muzikant en natuurlijk een groot liefhebber van muziek. Vandaar dat ik muzikanten internationaal en nationaal wil gaan managen.

De muzikanten varieren van Jazz,soul, Bleus, R&B Pop en rock.

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik wil weten! de muzikanten waar ik mee ga werken varieren van Jazz, soul, blues, pop rock en R&B. Deze artiesten wil ik internationaal en nationaal gaan managen. Ik dacht eraan om hiermee free-lance te beginnen, en me ook zo te registreren bij kvk?? elke artiest heeft natuurlijk zijn haar markt, en er moet een budget zijn voor elke artiest, hier ben ik nog niet helemaal over uit. Ik ben nog met investeerders aan het onderhandelen. Nu weet ik dat je eerst moet investeren, want er zal voor sommige artiesten nummers geschreven moeten worden etc. etc. sommig artiesten hebben al hun nummers die moeten alleen goed gepromoot worden. Ik heb contact gehad met een bureau finance en die kunnen met alles helpen. Monique

Link naar reactie
  • 0

Hoi Monique,

 

Even over dat "bureau finance" die je overal mee kunnen helpen. Voordat je iets met dit bureau tekent zou ik je willen aanraden om de topics OPLICHTERS en Eerst even lezen: Hoe kom ik aan een investeerder te lezen.

 

Overigens het vak wat je wilt gaan uitoefenen wat mij betreft een "lifestyle" business (= hard werken veel geld verdienen, weinig werken weinig verdienen) en daarmee niet-financierbaar door derden (want veel te afhankelijk van één persoon). Zou je willen aanraden om je eerste klant proberen te krijgen en daarmee aan de slag te gaan.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

Nu heb je nog steeds geen concrete vraag gesteld... ;D

 

Volgens mij moet je eens gaan beginnen met het maken van een business-plan. Dan beantwoord je zelf al vele vragen en wordt je geforceerd om je spannende plannen concreet te maken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Nu weet ik dat je eerst moet investeren, want er zal voor sommige artiesten nummers geschreven moeten worden etc. etc. sommig artiesten hebben al hun nummers die moeten alleen goed gepromoot worden. Ik heb contact gehad met een bureau finance en die kunnen met alles helpen. Monique

 

Djluc je moet wel goed lezen ;D !!! Monique schrijft dat ze een bureau heeft die met alles kunnen helpen !!!

 

Dat komt dus helemaal goed .......

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Beste HLers,

 

Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik ben nog vrij jong en heb net als Mona een grote hobby en dat is muziek. Nu zie ik meer en meer muzikanten die erg veel potentie hebben zonder management en/of financiele hulp die geen eens een goeie cd kunnen betalen (studiotijd is duur these days).

 

Is het nou bijvoorbeeld mogelijk mijzelf in te schrijven bij de Kvk en gewoon een artiestenbureau te beginnen? Zodat ik de belangen van een aantal artiesten behartig (zorg voor promotie / een cd / optredens) en hiervan een percentage pakken? Zo ja; dan zijn de artiesten geen probleem. Maar wat zijn de percentages die je kunt rekenen? Wat is normaal? Zijn er voorbeeldcontracten verkrijgbaar?

 

Bij voorbaat dank,

 

Marc

Link naar reactie
  • 0

ik heb in een ver en grijs verleden een tijdje bij een managementburo stage gelopen.

Ze hadden 1 zeer gekende groep en 1 zeer bekende zangeres onder contract waarvoor de optredens en aanvragen vanzelf binnenkwamen en daarnaast hadden ze 1 artiest die net gelanceerd werd (hij was de reden van mijn stage want ik heb mijn afstudeerthesis rond hem gemaakt) en hadden ze nog wat klein grut onder contract.

 

Stort je in deze tijden van illegale downloads en kopieergekte vooral niet in schulden om zelf een plaatopname te gaan financieren voor iemand... platenfirma's geven zelf bitter weinig contracten omdat het zo moeilijk is winst te maken...Elk managementburo werkt natuurlijk anders maar in principe zit het wereldje zo in elkaar dat de platenfirma je een contract aanbiedt en de kosten voor de productie en promotie van de CD op zich neemt. Het managementkantoor verzorgt de agenda, contracten en promotie van de artiest.

Concreet zal de manager dus met de platenfirma onderhandelen over het platencontract, met de organisator van een optreden over dat contract. Verder regelt de manager ook samen met de platenfirma de aanwezigheid van de artiest op tv en in 'de boekjes'. Hij zoekt ook sponsors (kledij, materiaal etc) en regelt die contracten en gages.

 

De kosten die gemaakt worden om de artiest te promoten (affiches voor optredens, foto's voor handtekeningkaartjes etc) worden afhankelijk van het contract tss manager en artiest deels betaald door beide partijen of integraal door 1 van beide partijen (in de praktijk eigenlijk meestal door de sponsor). Voor het % dat de manager krijgt is hij of een medewerker in principe ook aanwezig op elk publiek optreden van de artiest, zij het nu een tv opname, een interview of een concert.

 

In ruil voor dit alles neemt de manager een bepaald % op elke euro die de artiest verdient. Hier zijn niet echt standaard % voor want alles hangt af van de kennis en power van beide partijen. Maw als je een artiest bent die echt niet aan de bak geraakt en een zeer bekende manager kan voor jou allerlei dingen forceren dan is het evident dat het % hoger zal zijn dan in het omgekeerde geval. Ik zou voor mijn busplan uitgaan van 10%.

 

 

groetjes

b

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.