• 0

Showroom-verkoop vehuizen naar Thuis-verkoop

Hallo forummers,

 

Na een aantal ideeen de revu te laten passeren, komt er 1 idee regelmatig terug. Alleen twijfel ik een beetje op haalbaarheid, vertrouwen.

 

Het idee is als volgt, als voorbeeld gordijnen of houten vloeren. Deze producten worden vaak verkocht door een uitgebreide presentatie in een showroom. Vaak zie je de mensen dan twijfelen of het materiaal wel de juiste kleurnuances of structuur heeft, enz. Kortom, of het wel past bij hun inrichting. Vaak gaat het dan om investeringsbedragen van meer dan 3.000-4000 euro voor een particulier, dus voor de meeste mensen een forse investering.

 

Nu is mijn idee om die showroom te vervangen door een zeer uitgebreide monstercollectie voor verkoop bij de particulier thuis.

 

Vroegah ging het volgens mij zo met tapijt en gordijnen. Zou dit idee nog of weer werken?

 

USP's:

direct plaatsen/vergelijken met het interieur/ruimte

persoonlijk

scherpe prijzen door een veel lagere overhead

 

Welke ideeen of tips hebben jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, ik kan hetzelfde pakket aanbieden. Terwijl ik een groter pakket wil kunnen presenteren. De prijsstelling zal concurrend (moeten?) zijn. Daarnaast is het een vrij transparante markt waar prijzen makkelijk te vergelijken zijn.

Link naar reactie
  • 0

je gaat voorbij aan de beleving van het winkelen (mensen houden er nu eenmaal van om de meubelboulevard af te lopen) en de wens om veel te vergelijken. Een lagere overhead is ook niet aan de orde: je kunt nooit zoveel mensen bezoeken als er in een winkel komen. Je hebt weliswaar geen kosten van een winkel, maar je kunt ook maar max. 5 tot 10 mensen per dag bezoeken, en dan weet je nog niet eens of die al bereid zijn tot een aankoop. Mensen in een winkel zijn of lekker aan het funshoppen (en willen geen aandacht van verkopers) of hebben al een grote aankoopbereidheid.

 

Ik denk dat het niet werkt, stofzuigers worden immers ook niet meer aan de deur verkocht.

Link naar reactie
  • 0

Toch nog weer even op F5 gedrukt en eigenlijk heeft nonex net precies hetzelfde gezegd als wat ik wou gaan vertellen.

 

Ik kijk even naar mijn eigen situatie:

 

Ik ga graag voor een product waar jij het nu over hebt, meerdere winkels bijlangs en spreek daarbij niet zo snel een verkoper aan --> wil zelf even rustig kijken.

 

Kom ik bij een stofeerder, dan kreeg ik tot nu toe altijd de stof die mij wel geschikt leek mee naar huis om het even op mijn eigen rails te hangen/op de vloer te leggen.

 

Kom ik bij de leenbakker(om maar even een goedkopere winkel te noemen) dan kan ik altijd een stukje gordijn meenemen tegen betaling van(uit mijn hoofd) 25 euro borg(wat ik heel reeel vind). Voor vloerbedekking neem ik vaak een stuk gordijn van huis mee om te kijken of het erbij past, of ik laat een 5 - 10 cm afsnijden om thuis te kijken.

 

Dus echt vernieuwend ben je niet bezig. Persoonlijk contact is voor sommigen misschien belangrijk, maar zolang het maar geregeld wordt vind ik het prima, de kleur zoek ik zelf wel uit.

 

Toch wil ik het idee niet helemaal de grond in drukken, want ik heb wel eerder een bus gezien vol met staaltjes vloerbedekking, gordijnen etc.

 

Maar het idee van een lange overhead is leuk, maar dan moet je het eerder op het internet gooien(mijn mening). Laat mensen op internet een beetje vooronderzoek op jouw site doen en dat je dan met de bus langs komt.

 

Doordat je letterlijk persoonlijk advies geeft(jij zit aan de mensen vast zolang ze tussen jouw stoffen aan het neuzen zijn) ben je veel tijd kwijt aan potentiele klanten(die uiteindelijk het bij de buurman kopen).

 

Ik heb het zelf vaak genoeg meegemaakt, je stopt je tijd en energie erin en uiteindelijk gaan ze naar de buurman.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het niet werkt, stofzuigers worden immers ook niet meer aan de deur verkocht.

 

Toch wel, zie Kirby. Bovendien gaat onze Thuistapijt-man niet venten, neem ik aan. Maar alleen op bezoek bij mensen die interesse kenbaar gemaakt hebben. Lijkt me goed te combineren met een website. Bovendien kun je uit andermans voorraad verkopen. En hij hoeft niet op prijs te concurreren, want hij biedt meer gemak. Valt best wat voor te zeggen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ga absoluut niet venten!

 

Ik kan mij wel vinden in de argumenten, echter ik denk wel dat er mogelijkheden liggen.

 

Tapijt en gordijnen zijn kunstmatige producten, dus zeer veel variteiten. Hetgene wat ik in gedachten heb zijn natuurstenen vloeren, dus veel nuances. Iets wat moet klikken met het interieur, mijn inziens.

 

Het idee is om een aanhangwagen te verbouwen, waarin ik monster van 0,5m2 vloer uit kan pakken. In totaal 100 verschillende soorten.

 

Voordeel voor mij: ik kan dit in de avonduren/weekend naast mijn eigen baan opzetten. Uiteraard maar in een beperkt gebied.

 

De combinatie met internet was inderdaad ook mijn idee.

 

Aanhangwagen is tevens mijn rijdend en makkelijk plaatsbaar reclamamedium. Op zaterdag kan ik dit bijvoorbeeld strategisch positioneren.

 

Bang voor de buurman ben ik ook niet, aangezien ik het met een uiterst scherpe prijs zal aanbieden. Bovendien ben ik een sympathieke vent die je best wel wat gunt. :P

 

misschien maakt het zo mijn idee wat concreter.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.