• 0

Eerste keer Inkomstenbelasting invullen

Dag mensen,

 

Ik ben nieuw hier en heb onlangs besloten een webshop te starten. Om alles volgens te regels te doen en om te kunnen afnemen bij een leverancier ben ik bij de kvk en de belastingdienst langsgeweest.

 

Ik ben reeds in het bezit van een kvk nummer, maar liep tijdens het invullen van het "startende ondernemings" formulier, van de belastingdienst, tegen het volgende aan;

 

"Maak een schatting van de winst of het verlies van de onderning in een heel jaar." en "Maak een schatting van uw omzet in een heel jaar."

 

In het ergste geval helemaal geen klanten en dus alleen verlies. (tot nu toe geinvesteerde geld)

 

Omdat ik dus startende ben heb ik dus geen idee hoeveel dit zal zijn.

 

Wat vul ik hier in?,

of moet ik het zelfs leeg laten?

Is het erg wanneer het geschatte bedrag van het uiteindelijk bedrag afwijkt?

 

Alvast Bedankt voor jullie reacties

 

P.S. heb verschillende sites bezocht en oa hier heel veel gezocht maar geen duidelijk antwoord gekregen op mijn vraag.

 

 

You Gotta Spend Money to Make Money

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het maakt niet uit of het uiteindelijke bedrag afwijkt, dat kan eenvoudig aangepast worden zoals nonex.nl al aangeeft. Het gaat erom dat je een realistische schatting geeft. Indien het twijfelachtig is of je winst gaat halen zet hem dan op 0, maar schat wel realitisch je omzet in. Die is neem ik aan niet 0, dus maak een schatting/prognose/verwachting, en vul dat getal hier in.

Link naar reactie
  • 0

Ik ging er voetstoots vanuit dat het hier de schatting betrof, die kom je zowel tegen bij het formulier 'opgaaf startende onderneming' als in het lopend boekjaar. Bij de inkomstenbelastingaangifte zal het een ander verhaal zijn. Als je niet veel boekhoudkundige kennis hebt, adviseer ik om je te orienteren op een goede maar niet te dure boekhouder (je hebt geen accountant nodig), dat bespaard je een hoop bloed, zweet en tranen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.