• 0

Deelgenomen in VOF zonder mijn eigen goedkeuring?

Hallo ik ben nance en werk al 10 jaar voor mijn moeder in de cafe. zei werk daar ook. Nu vroeg ze vorig jaar of we een vof wilden beginnen ik zei dat zou ik wel willen. verder is er nooit wat gezegt. Nu hebben we ruzie en wil ik ergens anders gaan werken. en ik ben er nu achter gekomen dat ik die vof al een jaar heb zonder dat er enige afspraken gemaak zijn geworden. Ik zei wel dat ik dat zou willen maar wist niet dat ik al een vof was. nu ben ik pas bevallen en wil ergens anders gaan werken en minder uren. kan dat allemaal zo maar en hoe kom ik er van af? spreken doen we weinig met elkaar omdat we steeds ruzie krijgen.

 

[titel aangepast en enkele puntjes bijgeplaatst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn moeder zeg dat ik een vof ben bij de belasting? dus alleen bij de belasting?

 

Dat kan niet. Een VoF moet geregistreerd staan bij de kamer van koophandel. Daar is ABSOLUUT jouw handtekening voor nodig. Als jij je handtekening niet gezet hebt, en je bent wél bij de belastingdienst opgegeven als vennoot, dat is er sprake van valsheid in geschrifte. Fraude dus. Ik zou degene die je heeft opgegeven bij de belasting, maar gauw vertellen dat ze dat ongedaan moet maken, omdat je ander aangifte doet.

 

Je kan ook zelf bellen met de belastingdienst en zeggen dat je gehoort hebt dat je bekend bent onder de VoF, maar dat je daar niet bij hoort.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nee. Een VOF is een samenwerkingsverband tussen twee of meer eenmanszaken. Deze moeten dus ten eerste bij de belastingdienst als zodanig ingeschreven staan (met handtekening), en ten tweede moet de VOF, wederom met handtekeningen, bij de kamer van koophandel ingeschreven staan.

 

Dus, als jij geen eenmanszaak bent, en nergens voor getekend hebt, zit je onmogelijk in een VOF - in ieder geval niet op een legale manier. Als je moeder je handtekening vervalst heeft, dan heeft zij een serieus probleem, en niet jij.

 

De vraag is dus of je ooit ergens je handtekening onder hebt gezet...

 

edit: Nils typt dus iets sneller dan ik ;)

Link naar reactie
  • 0

Nee ik heb nergens mijn handtekening gezet

 

Dan zit je goed. Wel veel herry maken! Ook bij de belastingdienst moet je naam uit het dossier. Daar moet je moeder voor zorgen (als zij je heeft ingeschreven). Als dat niet werkt kan je er zelf voor zorgen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de kamer van koophandel gebled en daar staat ze nog als eenmanszaak, zei zeg gewoon jij ben mondeling akoord gegaan .Op mijn jaar opgaaf staat ook vof die heb ik opgevraag maar mijn naam staat er niet op maar die van mijn moeder

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals, een mondelinge toezegging is niet voldoende. Als je niet getekend hebt bij de KvK, ben je geen vennoot, punt uit. Gewoon alles laten terugdraaien. Ook bij de belastingdienst. Laat er geen gras over groeien.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Je moet je sowieso legitimeren bij de KvK om een eenmanszaak te starten. Ik neem aan dat dit ook zo is bij een VOF aangezien je daar ook hoofdelijk aansprakelijk bent...

 

Probeer een beetje normaal Nederlands te schrijven ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Nu vroeg ze vorig jaar of we een vof wilden beginnen ik zei dat zou ik wel willen. verder is er nooit wat gezegt. Nu hebben we ruzie en wil ik ergens anders gaan werken. en ik ben er nu achter gekomen dat ik die vof al een jaar heb zonder dat er enige afspraken gemaak zijn geworden. Ik zei wel dat ik dat zou willen maar wist niet dat ik al een vof was.

 

[titel aangepast en enkele puntjes bijgeplaatst - mod]

 

Hallo Nance,

 

een heel apart verhaal wat je schetst. Als je ermee wil ophouden dan zul je daar toch wel uit kunnen komen met je moeder cq de oma van jouw kind. Zonde om over wat centen binnen de familie gezeur te krijgen. Wellicht een idee om een "onpartijdige" andere persoon ern aar te laten kijken en het op te lossen, bijvoorbeeld de boekhouder. Het beste is om dit in goede harmonie op te lossen. Zal iedereen het meest bij gebaat zijn.

 

Wat wel belangrijk is (vandaar het citaat) ... een van de belangrijkste voorwaarden voor een overeenkomst is het hebben van een wilsovereenstemming, uit jouw woorden te halen is die aanwezig. Natuurlijk is e.e.a. administratief (nog) niet netjes afgehandeld maar de wil tot een vof was aanwezig. Daarnaast zijn er nog de feitelijke omstandigheden die meespelen. Wiens naam staat er op de gebruiksvergunning, wie plaatste inkoopbestellingen, onderhandelde met vertegenwoordigers over voorwaarden, regelde andere zaken zoals verzekeringen .... Hoe is je eigen belastingaangifte gedaan ??? Is er sprake van winst uit onderneming op de aangifte???

 

Als iemand echt bloed wil zien kunnen dit soort zaken spelen .....maar in geval van jullie bloedband mag ik toch hopen tot het zo ver niet komt.

 

Koop een bos bloemen en ga een gesprek aan bij een bak koffie ...

 

Veel succes !!! Groeten van Ard

Link naar reactie
  • 0
Je moet je sowieso legitimeren bij de KvK om een eenmanszaak te starten. Ik neem aan dat dit ook zo is bij een VOF aangezien je daar ook hoofdelijk aansprakelijk bent...

 

Dat klopt, voor een VOF gelden dezelfde regels.

Link naar reactie
  • 0

Nance,

 

even voor de volledigheid.

 

Hoe werd jij betaald voor je werk in het cafe???

 

Eigenlijk zijn er maar 2 mogelijkheden (officeel):

1. je bent als werknemer in dienst, ontvangt dus loon ....er zou dan ook sprake moeten zijn van afdracht van premies, loonbelasting e.d.

2. je bent ondernemer en doet een prive-opname ....

 

Ik ben dus benieuwd naar de feitelijke gang van zaken.

 

Groeten van Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik heb altyd het geld gekregen in mijn handen (250EURO PER WEEK)

Ik ben er nu achter gekomen dat ze een aantal premies ook niet over mij heeft betaald (ziekenfons) En daarom krijg ik al meer als een jaar geen belasting voordeel meer terug . (248 euro)Omdat er schuld open stond ik heb nu een briefje gekregen en daar staat op dat de vof ontbonden is vanaf 1juni maar ik heb vorige week gebeld en daar stond ik nog als vof op bij de belasting. Nu zei mijn moeder dat ze nog de papieren aan het invullen was en moest opsteuren. Weet iemand of ik nu nog een belasting aanslag kan verwachten? Ik heb een briefje daar staat op dat de vof ontbonden is en dat ik iedere week 250 euro heb gekregen vanuit de kas dus ik kan wel aantonen dat ik ook nooit meer heb gekregen?

Link naar reactie
  • 0

Das niet zo mooi.

Want dan heeft je moeder helaas een groot probleem, en als dit al 10 jaar zo duurt, jij een hele hoop geld tegoed.

 

Nog even een vraagje: voor hoeveel uren werk je/ sta je op de loonlijst?

 

Maar zorg dat je dit op korte termijn regeld, want anders kom jezelf nog goed in de problemen!

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Het enige waar ik bang voor ben is dat ik dadelijk een of andere aanslag krijg is dat terecht? (belasting) ik heb wel op papier staan dat de vof ontbonden is vanaf 1juni met haar handtekening eronder .

 

p.s ik sta voor 38 uur op papier

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.