• 0

200M innovatiegeld voor het oprapen

Het Europees parlement verhuist iedere maand van Brussel naar Straatsburg en terug. Dat kost jaarlijks 200 miljoen euro. En veel tijd en ergernis, en milieuvervuiling. Als ze gewoon in Brussel blijven zitten, besparen ze 200 miljoen, geld dat dan naar innovatie kan gaan.

 

It costs European taxpayers approximately 200 million euros a year to move the Parliament between Brussels/Belgium and Strasbourg/France. As a citizen of the European Union, I want the European Parliament to be located only in Brussels.

 

Eens? Teken hier

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat best wel hard, komen er 60 per sec. bij.

 

We support the initiative!

 

Nils De Witte, Nederland

P.S. Wagenmakers, Netherlands

H.J. Wijk, The Netherlands

Jacobien Hulshof, Nederland

Elte J. De Vries, Netherlands

J. De Koning, The Netherlands

Buurtvereniging Overveen, Nederland

Gerrit Jan Gerritsma, Nederland

Franc Groselj, Slovenija

Christiaan Pen, Netherlands

 

Nu maar hopen dat ze het geld niet alleen aan "kennis" uitgeven, maar ook aan ondernemerschap.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als ik zo kijk zijn het vooral Nederlanders en Belgen die hebben getekend, alsof het de rest van de EU geen geld besparing op kan leveren. Daarnaast zou het geld inderdaad beter in bedrijven gestoken kunnen worden (eventueel bijv. rentelose leningen die sneller verstrekt worden dan de subsidie's tegenwoordig).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Ja, zo lust ik er nog wel eentje. Er gaat ongeeveer 50.000 MILJOEN euris per jaar op aan landbouwsubsidie. Dat is ongeveer de helft van de EU begroting, wat de meest inefficiente bedrijfstak in Europa is, wordt gestoken. Zolang iedereen maar lekker braaf geloofd in het ondemocratische Europa blijven we goed geld naar slecht geld gooien.

 

50.000 MILJOEN Euris per jaar belastinggeld kun je volgens mij beter besteden aan een goed industriebeleid. Er zijn geloof ik maar weinig mensen in Europa die daadwerkelijk een visie hebben over hoe Europa er over een jaar of tien uit zou moeten zien.

 

Richard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, zo lust ik er nog wel eentje. Er gaat ongeeveer 50.000 MILJOEN euris per jaar op aan landbouwsubsidie.

 

Dat is ook heel gek. Persoonlijk vind ik dat alle landbouwsubsidie kan worden afgeschaft, scheelt geld en is goed voor de derde wereld. Maar het feit dat je elders ook geld kunt besparen is geen reden om die 200M niet te willen besparen? Het argument "daarginds kun je nog meer besparen" wordt altijd gebruikt als reden om dan maar helemaal niets te doen.

Vroeger ging je demonstreren voor de vrijlating van Nelson Mandela. "Ja, maar in Chili zitten ook veel mensen politiek gevangen" zeiden dan de mensen die nooit iets deden voor mensen in Z Afrika of Chili of waar dan ook.

 

Link naar reactie
  • 0

OK, Christine. daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Aan de andere kant, als je iets doet, doe het dan ook echt goed. Er wordt al veel te veel gekaasschaaft bij de overheid. Flink hakken in "beleidsmakers", de ene helft naar ambtenaren die diensten uitvoeren, zoals bijvoorbeeld meer leraren en politie. De andere helft pompen in het bedrijfsleven.

 

Ik geloof niet dat zo'n handtekeningenlijstje echt veel indruk maakt op de vertegenwoordigers waarop jullie gestemd hebben.

 

Groet

 

Richard

 

Link naar reactie
  • 0

Het argument "daarginds kun je nog meer besparen" wordt altijd gebruikt als reden om dan maar helemaal niets te doen.

 

Tja, maar het probleem daarmee is vooral dat 'niets doen'. Als je op een lekke boot staat met 10 gaten erin, begin je ook te dichten bij het grootste.

 

Bovendien, 200 miljoen in europees verband spreekt denk ik niet zo tot de verbeelding, het is nog geen euro per ingezetene. Ook geen reden om het alsnog niet te gaan besparen, maar wel een reden er geen haast mee te maken.

 

50 miljard aan landbouwsubsidie schrappen schiet dat een stuk meer op... en dat terwijl het eten in de supermarkt er echt niet duurder van zal worden :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.