• 0

Interessant voor B2B markt en on line marktplaatsen

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hoe kunnen bedrijven profiteren van online veilingen en b-to-b exchanges? En wat komt er allemaal kijken bij het implementeren van e-business?

 

How Firms Can Design And Profit From Online Auctions and Exchanges. Door Ajit Kambil en Eric van Heck. Harvard Business School Press. ISBN 1-57851-658-7. Prijs: 28 euro.

 

Lees het artikel uit Emmerce waar ik deze boekrecensie heb uitgehaald >>>

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Interessant artikel, niet heel spectaculair maar maakt me wel nieuwsgierig naar het boek.

Nog nieuwsgieriger ben ik naar de 'voorlopers' in deze markt, hoe ze er nu voorstaan en wat hun nieuwste initiatieven zijn.

Kent iemand de spelers in deze markt?

Het maakt me benieuwd... de factor mens met de factor virtuele marktplaats... wat maakt het tot een succes?

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op het hoogtepunt van de dot.com hype zijn wij ook betrokken geweest bij de ontwikkeling van een online marktplaats. Een enorm project toentertijd, met toezeggingen op directieniveau van een aantal grote potentiële gebruikers. Omdat daarna de internetverwachtingen in elkaar storten en andere zaken de aandacht vroegen was het niet langer mogelijk het project te lanceren. Nu hoorde ik toevallig twee weken geleden dat het project voor 90% zekerheid alsnog doorgaat, omdat er in de tussentijd geen noemenswaardige concurrenten zijn opgestaan, en de interesse van de markt is blijven bestaan. Het hele project gaat nu herzien en aangepast worden aan de huidige situatie, er komt een nieuwe partner bij, en dan gaat het hele project hopelijk alsnog de lucht in! :)

 

Annedien, welke spelers in welke markt bedoel je? Van Covisint tot Chemconnect en van Start-End tot CareShare zit er nogal een verschil in, van doelgroepen en werkwijze tot positie en omvang.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.