• 0

Herroepingsrecht

Hallo mensen,

 

Ik heb een vraag wat betreft het herroepingsrecht bij webshops.

 

Een klant kan het gekochte artikel alsnog binnen 7 dagen zonder enige reden retourneren, kosten voor zijn rekening, geld weer terug, mits onbeschadigd, in originele verpakking etc.

 

Wat moet er nu onder het laatste precies worden verstaan?

Moet het pakket precies in die staat zijn zoals verzonden door de webwinkel, dus absoluut niet geopend zijn geweest? Want ik kan me voorstellen dat sommige consumenten van dit recht misbruik kunnen maken door het product 7 dagen te gebruiken en daarna zeggen, nu lekker maar terug, na het netjes verpakt te hebben? Graag hierop een antwoord, want ik wil dit naast mijn AVW nog eens duidelijk uitleggen op mijn site.

 

En wat betreft het terugbetalen van het bedrag (geld) zou je als alternatief in je AVW kunnen opnemen dat “bij retournering binnen 7 dagen u geen geld terug krijgt maar een tegoedbon”?

 

Graag enig opheldering

Mvg

Joey

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, dat gedeelte weet ik al, maar wat moet je nu precies verstaan onder niet geopend etc.? geheel ongebruikt, dus letterlijk opvatten zoals het er staat?

 

of mag de consument het toch openen, uittesten en weer terug sturen?

 

regels kun je op verschillende manieren intepreteren, vandaar dat ik het toch exact wil weten.

 

Bvd.

Link naar reactie
  • 0

Misschien niet een concreet antwoord maar wel heel leerzaam: http://tweakers.net/shopsurvey Daar staan heel veel goede reacties van gebruikers. Je kan precies zien wat ze van de afwikkeling vinden wat voor je vraagstuk wellicht leerzaam is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.