• 0

Profile Targeting

HL-ers,

 

ik ben een profile-targeting systeem aan het ontwerpen voor mijn internetprojecten. Wat ik ga doen is een advertentie-server opzetten, die mijn eigen sites (veel mensen met profielen) gaat voorzien van gerichte advertenties.

 

Nu vraag ik mij af wat kenmerken zijn (ook met het oog op toekomstige sites die ik ga maken) waarop ik moet gaan targeten (wat vinden de marketeers handig?) en welke meerwaarde dit precies kan brengen (geen waste, dus 150% van de normale bannerprijs, of zit ik er dan erg naast?)

 

Ik zit zelf te denken aan:

 

* Geslacht

* Leeftijdscategorie

* Postcodegebied (iemand hier een goed overzicht van?)

* interesse (dit haal ik uit de website waarop de gebruiker zich inschrijft)

 

Maar er zijn er ongetwijfeld meer..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nou met die eigenschappen zou ik het niet echt een "no-waste" systeem durven noemen.

 

Kijk eens naar de advertenties binnen Gmail. Daar gaat het meer over de content die bekeken wordt en allerlei relaties die die content met elkaar kan hebben.

 

Hoe dan ook, om het systeem dat jij op wilt zetten goed op te zetten moet je behoorlijk wat onderzoek doen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik noem het ook geen no-waste systeem, absoluut niet, maar zeg alleen dat profile targeting leidt tot minder/geen waste. Zover ben ik nog lang niet, dat klopt, vandaar ook deze post :) Waar ik naartoe wil is een custom advertentiesysteem maken, dat geschikt is voor 'de pizzabakker op de hoek' tot de 'landelijke speler' op het gebied van een bepaalde hobby.

 

Volgens mij is het voorbeeld van gmail ook niet helemaal wat ik bedoel. Zoals je zegt: daar checken ze de content van mails en op basis daarvan bepalen ze het profiel van een user. Dat moet wel mogelijk zijn natuurlijk. Ik wil en kan dat niet doen, vanwege de aard van mijn site (weinig fulltext informatie). Wat ik wel wil, is zoveel mogelijk nuttige informatie uit het profiel bij registratie halen. De vraag is dan ook meer: welke elementen van een profiel zijn het meest waardevol voor adverteerders en hoe kan ik dat het beste waarderen (qua pricing)?

Link naar reactie
  • 0

Op zich een mooi concept en iets wat we zelf ook aan het ontwikkelen zijn. Het is interessanter voor adverteerders en gebruiksvriendelijker voor de leden.

 

De pricing van 150% klinkt niet echt gek maar ik zou het wellicht doen:

 

-basisprijs

 

targeting op basis van

 

-geslacht +15%

-leeftijd +15%

-postcode/regio +15%

-interesse + 15%

 

Dat zijn overigens wel de meest belangrijke targetingpunten maar wellicht nog op basis van auto/geen auto of opleiding. Verder schiet mij zo ook niets te binnen.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Wat wil je precies voor postcodegebied overzicht?

 

Zij hebben heel wat producten:

http://www.postcode.nl/

 

Ziehier voor cebucogebieden (gratis):

http://www.cebuco.nl/website/page.asp?menuid=12

 

Voor selectiekenmerken die in DM verkocht worden & hoe zij de prijs opbouwen zie bijvoorbeeld.

http://www.cendris.nl/cendris.nl/public/pdf/SSP-factsheet-aug05.pdf

Vergeet zeker interesse in financiele producten / online of postorder koopgedrag en geven aan goede doelen niet.

 

Elke vraag uit deze vragenlijst is een selectiemogelijkheid van bovenstaand voorbeeld:

http://www.cendris.nl/cendris.nl/public/pdf/SSP%20vragenlijst%202005-2006.pdf

 

Hoe het online met bannering werkt... I don't know, maar misschien heb je wel wat aan bovenstaand.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.