• 0

idee voor online verkopen (markplaatst, ebay)

Hoi ,

 

In Amerika zijn een aantal mensen erg groot geworden door 2e hands spullen van mensen te verzamelen en voor hun te verkopen op internet.

 

over het verkochte bedrag word dan commissie berekend.

 

Het idee is dat mensen geen zin en tijd hebben om dit behoorlijk zelf te doen en dus uit besteden.

 

Ook in nederland zijn hier reeds een aantal initiatieven voor ( wepayou.nl).

 

Het lijkt me een behoorlijke niche markt of loop ik zover achter dat het al weer uitgekauwd is!?

 

Deze bedrijven bieden ook allerlei soorten van samenwerking aan, maar waarom zou je zoiets niet alleen kunnen doen?

 

locatie openen, bord er boven en inzamelen en verkopen maar....lijkt simpel en leuk!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit bestaat toch al lang in Nederland? Drop-off.nl is er zelfs al aan over de kop gegaan trouwens.

 

Als je dit wilt doen moet je een leuke plaats zoeken, zorgen dat je daar bekend staat als betrouwbaar en sympathiek, en er een leuk klein bedrijfje van maken. Het is niet echt innovatief en je zult er niet enorm veel geld mee verdienen (niet dat dat hoeft uiteraard), maar je zult er best je boterham mee kunnen verdienen als je het goed aanpakt.

Link naar reactie
  • 0

Je bent niet echt vroeg met het idee...

Marktplaats is er groot mee geworden. Maar vergis je niet, je hebt om in te zamelen en producten te beoordelen een aardige organisatie nodig (vrachtwagens, veel personeel). En de spullen die je binnenhaalt zullen per artikel nooit veel marge opleveren. Locatie openen, bord erboven o.k.. Maar dan? Het is toch even iets anders dan online ondernemen. In Deventer zit de 'moeder' van marktplaats, http://www.hetgoed.nl/. Als ik zie wat daar aan arbeid moet worden verricht...

 

Misschien zie ik het niet goed, maar met mijn beperkte blik lijkt het me een onbegonnen zaak. Letterlijk, hoop ik dan...

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Aanvulling op bovenstaande post.

 

Vaak ontstaan dit soort initatieven vanuit een "echte" bedrijfssituatie. De basisstructuur, zowel logistiek als administratief ligt er dan al. Evenals een basisinkomen. Vanuit die kennis en middelen wordt dan een online bedrijfstak opgezet.

 

Soortgelijke initiatieven die starten met alleen een online winkel hebben nauwelijks bestaansrecht kunnen aantonen.

Link naar reactie
  • 0

Distributie, daar draait het om in de detailhandel en in webshops. Wie komen er in je winkel. Je kan wel een winkel openen, maar als er niemand langs komt, verkoop je niks.

 

Spreuders.nl zet ook shops op, zie http://www.speurders.nl/nieuws/geengedoe_store.html

 

Het is op zich niet moeilijk. Effectieve marketing is de sleutel tot succes

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik denk inderdaad dat dit een leuk idee is. Ik snap anyway precies wat je bedoeld. Ik heb het laatst gezien in een film.

 

Het idee erachter is dat veel mensen geen kaas gegeten hebben van het marketen van hun eigen online marktplaats advertenties. Ze maken veel spelfouten, komen niet betrouwbaar over etc. Hierdoor verkopen ze hun spullen niet. Oplossing is inderdaad dat ze hun spullen naar een soort van Marktplaats winkel kunnen brengen waar het verkocht wordt voor ze, zodat ze nergens omkijken naar hebben. In Amerika zijn er erg veel van deze ebay shops.

 

Ik geloof dat in Nederland een paar maanden geleden de eerste geopend is, dus schiet op!

 

Succes,

 

Marc

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.