• 0

ben gevraagd een marktonderzoek uit te voeren

hallo,

 

ik ben een net afgestudeerde hbo'r en ben gevraagd om een marktonderzoek uit te voeren voor een itbedrijfje (20 man personeel). Dit onderzoek zal ongeveer 2,5 maand van mijn tijd in beslag nemen. Het onderzoek zal bestaan uit gedeeltelijk kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Volgende week heb ik een gesprek met het bedrijf, maar ik heb geen idee wat ik voor zo'n onderzoek mag vragen?? is het bovendien verstandiger een uurloon te vragen of een bedrag voor het complete rapport??

 

alvast hartelijk dank voor alle antwoorden

 

groetjes Erwin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat zou je bij een ander vakantiebaantje gaan verdienen? Dat zou je door 180 uur kunnen delen danweet je het bruto uurtarief. Ik ken een net-afgestudeerde hbo-er die voor 2000 bruto per maand aan de slag gaat (vakantiebaantje). Als je het uurloon vraagt kun je er rekeningmee houden dat iemand vrij precies wil weten wat je uitvoert,en of je wel hard werkt.Werk is iets anders dan stages en als je eenmaal veel geld kost, gaan mensen anders naar je kijken (ze verwachten meer en hebben er geen boodschap aan dat jij net bent afgestudeerd). Als je op offertebasis werkt dan spreek je gewoon een vaste prijs af voor het oplosssen van zijn probleem. Als je er dan langer over doet, verdien je niets meer, maar hoef je je ook geen zorgen te maken dat iemand ontzetend op je vingers loopt te kijken.

Link naar reactie
  • 0

bedankt justus voor je snelle reactie,

 

 

een van de mogelijkheden is inderdaad een ander vakantiebaantje als voorbeeld te gebruiken voor dit werk. Ik dacht alleen zelf meer aan een vergelijking met een professioneel marktonderzoeksbureau en daar dan een percentage van nemen. Ik ben me er ten zeerste van bewust dat mijn rapport niet het niveau zal krijgen als een rapport van een professioneel marktonderzoekbureau en daarom zal ik de prijs hier aan moeten passen. Maar heeft iemand een idee wat een professionele marktonderzoeker per uur kost??

 

groetjes erwin

Link naar reactie
  • 0

Een marktonderzoeker kost je minimaal €60 tot veel per uur. Meestal afhankelijk van de aard van de opdracht en de kwaliteit van de vent.

 

In jou geval zou het aardig zijn om €15-20/uur te vragen, dat is een koopje voor het bedrijf. En levert jou €2700 tot €3600 omzet per maand op. Niet slecht voor een beetje vakantiebaan ( 2,5 maand = € 9000 ).

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
  • 0

[ off topic ]

Denk er ook even over na hoe je relatie met je opdrachtgever wordt. Heb je een BV, ben je zelfstandige (met VAR-WUO) of is het misschien handiger om voor die periode op de payroll van je opdrachtgever te staan?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.