Help!! Ik wil zelfstandig ondernemer worden

Aanbevolen berichten

Gast Verwijderd account

Beste HLers,

 

Ik hoop dat ik niet dom over kom met mijn vraag en dat jullie me kunnen helpen. Mijn probleem is namelijk dat ik zo ontzettend graag zelfstandig ondernemer wil worden, maar ik heb geen idee wat ik zou moeten doen. Ik kraak mijn hersenen op zoek naar goede ideeen die bij mij passen en elke dag word ik wakker en hoop ik dat vandaag het kwartje valt en ik aan de slag kan. Tot nu toe nog geen succes. :P Klinkt dit bekend bij sommige? Hoe hebben jullie dit opgelost?

 

Groetjes,

 

Oumnaas

Link naar reactie

Je bent opzoek naar een idee? Wat doe je voor werk? Welke branches ben je bekend in? Wat zijn je hobbies? Waar erger je je aan? Hoe zou een perfecte wereld er voor jouw uit zien? Wat kan je? Wat wil je kunnen? etc. etc.

 

Allemaal vragen die je jezelf kan stellen voor inspiratie. En uiteindelijk gewoon een keer het diepe in springen. Probeer het klein en kijk dan of het je bevalt.

 

Het leuke van ondernemer zijn is dat je eigenlijk alles kan gaan doen wat je wilt. Je moet het alleen uiteindelijk wel gewoon doen. :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Hallo,

 

Bedankt voor de reacties. De vragen die Zrski stelt, zijn inderdaad hele goede vragen om dichter bij jezelf te komen. Sommige heb ik mezelf al gesteld en andere niet. Ik zou mensen graag willen motiveren/activeren om het beste uit zichzelf te halen, hun capaciteiten volledig te benutten en hun doelen te bereiken. Ik heb een hekel aan onambitieuze mensen die een beetje rondslenteren op deze aardbol.

Ik heb wel het idee dat ik stapje voor stapje dichter bij mijn doel kom. Wat een angstig gevoel is dat.

En wat mij zo trekt aan ondernemerschap. Volgens mij hetzelfde als anderen oa zelfstandigheid, veelzijdigheid, flexibiliteit. Vooral de uitdaging om van niets iets te maken en dat dan heel groot te laten worden.

 

Maar heeft niemand hier verder last van gehad. Wist iedereen al wat te doen? Of moesten meer mensen aan soulsearching doen om vandaar uit te beginnen?

 

Link naar reactie

Ik zou mensen graag willen motiveren/activeren om het beste uit zichzelf te halen, hun capaciteiten volledig te benutten en hun doelen te bereiken. Ik heb een hekel aan onambitieuze mensen die een beetje rondslenteren op deze aardbol.

 

En wat mij zo trekt aan ondernemerschap. Volgens mij hetzelfde als anderen oa zelfstandigheid, veelzijdigheid, flexibiliteit. Vooral de uitdaging om van niets iets te maken en dat dan heel groot te laten worden.

 

Of moesten meer mensen aan soulsearching doen om vandaar uit te beginnen?

 

 

Als ik bovenstaande stukjes lees denk ik dat je eerst maar eens bij jezelf te rade moet gaan. Je reactie is nogal in tegenspraak met wat je zelf schrijft.

 

Overigens ken ik een een onambiteuze man die maar wat ronslentert, en én passant de mooiste reisverhalen schrijft omdat hij geen zin had een beetje ambiteus te gaan zitten doen in Nederland.

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ja ik weet dat het lijkt alsof ik mezelf tegenspreek. Ik vind overigens wel dat ik ambitieus ben, ik ben alleen niet doelgericht. Ik heb geen focus. Dat moet ik dus voor elkaar zien te krijgen. Maar mensen verbaal motiveren en overtuigen kan ik wel. Maar ja, en dan??

En over jouw kennis, hij doet in ieder geval iets waar die goed in is en heeft zijn hart gevolgd. Wat ik bedoel met onabitieuze mensen zijn zij die niet vooruit willen komen, die gewoon niks doen. Jaren achter elkaar. Sommige mensen krijg je zo moeilijk in beweging. Die zijn zo negatief en zien nergens het nut van in.

Link naar reactie

Ik zou mensen graag willen motiveren/activeren om het beste uit zichzelf te halen, hun capaciteiten volledig te benutten en hun doelen te bereiken. Ik heb een hekel aan onambitieuze mensen die een beetje rondslenteren op deze aardbol.

 

Wat ik bedoel met onabitieuze mensen zijn zij die niet vooruit willen komen, die gewoon niks doen. Jaren achter elkaar. Sommige mensen krijg je zo moeilijk in beweging. Die zijn zo negatief en zien nergens het nut van in.

 

Ik ben toch bang dat motiveren niet iets is wat bij jouw in de genen zit als je zo over mensen denkt terwijl je hun achtergrond niet kent.

Natuurlijk is er een percentage luiaarts, toch zitten hier ook mensen tussen die een aantal teleurstellingen achterelkaar hebben moeten verwerken en daardoor hun ambitie hebben gelaten voor wat het is.

Met een klein vonkje kun je bij deze mensen het vuur weer aanwakkeren.

 

Mensen die gewoon niks doen zijn zeldzaam.

Link naar reactie

 

Zie ook de one-liner van de dag: (op home, rechtsbovenaan):

 

'ik droom niet alleen, ik doe ook.... van Zrski (Dennis Hettema)'.

 

Ik vind overigens wel dat ik ambitieus ben, ik ben alleen niet doelgericht. Ik heb geen focus. Dat moet ik dus voor elkaar zien te krijgen. Maar mensen verbaal motiveren en overtuigen kan ik wel. Maar ja, en dan??

 

 

Het is heel leuk wat je zelf vind, maar als anderen het ook vinden heeft het pas waarde.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Juist, helemaal mee eens. Ik heb een hekel aan de staat waarin mensen verkeren, niet aan de mensen zelf. Misschien heb ik het niet zo goed verwoord. Ik wil dan dat vonkje overbrengen waar jij het over hebt.

En de mensen die volgens jou zeldzaam zijn, die zijn er echt genoeg. Sommige lijken zo ongepassioneerd. Niet iedereen is hetzelfde. Er zijn waarschijnlijk mensen die gewoon zo zijn en daar heel tevreden mee zijn. Maar er zullen ook wel mensen zijn die gewoon niet beter weten. Als ze geprikkeld worden ontdekken ze misschien nieuwe kanten in zichzelf.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Dit doet me denken aan Emiel Ratelband. Wel een leuk woord, inspirator. Maar ik wel dat helemaal niet. Tuurlijk zal zoiets wel onderdeel worden van wat het ook zal zijn wat ik ga doen.

Er zijn mensen die toevallig ondernemer zijn geworden. De omstandigheden dienen zich ineens aan doordat je een zaak kan overnemen of doordat je promotie wil en dat niet krijgt en daar geen genoegen mee neemt en dan maar voor jezelf begint. Dit zijn maar enkele voorbeelden waarover ik ook op dit forum weleens heb gelezen. verder heb je mensen die wel willen, maar op een of andere manier voelen dat de tijd nog niet rijp is of het juiste idee nog niet hebben.Wat moet je dan doen. Afwachten of kan je ook concrete stappen ondernemen om dat creatieve proces te versnellen? Of ben ik gewoon oeilijk aan het doen :-\

Link naar reactie

Begin eens met het opzetten van een soort ondernemingsplan, gewoon heel basic.

 

- Wie ben ik?

- Wat kan ik?

- Wat heb ik nodig?

 

Zodra je deze vragen beantwoord hebt maak je de volgende vragen enzovoorts tot je een werkbaar ondernemingsplan hebt.

 

Zo kom je stap voor stap meer tot inzicht en houdt de mogelijkheid om ervan af te zien als je op het verkeerde spoor blijkt te zitten terwijl je door je vorderingen wellicht steeds enthousiaster kan worden. Het werkt dus twee kanten op.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
maar ik heb geen idee wat ik zou moeten doen

 

Maar je hebt het vervolgens alleen maar over het motiveren van mensen. Dus volgens mij weet je wel wat je wilt. Ik heb alleen het idee dat je niet weet waar je moet beginnen.

 

Dat lijkt me heel wat anders.

Link naar reactie

Oumnaas,

 

het is denk ik niet zo moeilijk .... het is simpelweg nog niet jou moment .... dus gewoon even in de wachtkamer blijven zitten ....door afstand te nemen, krijg je een ander perspectief en kom je soms sneller bij je doel ... je hersens kraken zal niet snel leiden tot een succesvolle start .... veel te geforceerd ....

 

Mocht je je motiverende kwaliteiten willen testen .... ga een jeugdclub trainen of leiden .... kun je op een veilige manier stage lopen ...

 

Veel succes en groeten Ard

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Bedankt voor de reacties. Hier kom ik echt een heel eind mee. Ik zal inderdaad een soort van plannetje moeten maken zoals hier staat beschreven en dat dan weer weg leggen. Elke keer als me weer iets te binnen schiet zal ik het weer opschrijven. En als me niks te binnen schiet dan gewoon af en toe in kijken en dan zo inspiratie op doen. Maar wat voor mij het belangrijkste is denk ik dat ik het uiteindelijk wel moet waar maken. Iets willen maar de stap niet durven zetten, ja, daar kom ik niet ver mee.

 

Groetjes,

 

Oumnaas

 

Link naar reactie

Niet lullig bedoeld, maar de titel van dit topic lijkt wel met zichzelf in conflict.

 

Help!! Ik wil zelfstandig ondernemer worden

 

Je wilt zelfstandig ondernemer worden, maar het begint met Help!! ;).

 

Maar wat ik je kan aanraden is om (zoals wel meer mensen zeggen hier) dingen voor jezelf op een rijtje te zetten. Je sterke punten, je connecties, je motieven enz. Zet het allemaal eens op papier.

 

En zoals je zelf zegt, gewoon doen.

 

Misschien is het ook verstandig om een B plan te hebben. Wat áls het mislukt of niet loopt zoals je verwacht etc.

 

Veel succes. Ondernemen is 'zwaar' maar heeft ook echt zijn mooie kanten die het het dan weer echt de moeite waard maken. ;)

Link naar reactie

Hoi Oumnaas,

Ik ben ook mezelf aan het bewegen naar het zelfstandig ondernemerschap. Puur omdat ik datgene dat ik goed kan, niet bij een werkgever schijn te kunnen vinden. Dus dan ga ik het maar zelfstandig doen. Mijn probleem zit hem meer in de opstart, daar ben ik niet zo'n held in. Maar ik probeer het toch en ik neem er de tijd voor.

 

Misschien moet je jezelf als eerste klant zien...motiveer jezelf en ga zoeken wat het nou is waar je dan goed in bent. Motiveren is een groot woord en kan breed uitgelegd worden. Wat wil je dan motiveren, bedrijven, directieniveau, management niveau of de vastgeroeste kleine man die bang is om z'n zekerheid van inkomen op te geven maar eigenlijk wat anders wil. Wil je een mens laten zien wat hij in zich heeft en wat hij kan of wil je bedrijven gaan coachen. Zoek eerst bij jezelf de motivatie!

 

Strandjutter

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Motiveren is een groot woord en kan breed uitgelegd worden. Wat wil je dan motiveren, bedrijven, directieniveau, management niveau of de vastgeroeste kleine man die bang is om z'n zekerheid van inkomen op te geven maar eigenlijk wat anders wil. Wil je een mens laten zien wat hij in zich heeft en wat hij kan of wil je bedrijven gaan coachen.

 

Ik wil inderdaad mensen laten inzien wat ze in zich hebben. Geen bedrijven of managers. Niet in eerste instantie tenminste. Ik zou dan beginnen bij mensen die een uitkering hebben en nieuwkomers.

 

Ik heb een ideetje wat ik aan de gemeente wil voorleggen. Ze stoppen zoveel geld in het geven van taallessen. Voor nieuwkomers kan ik begrijpen, maar ze bieden dit soort taallessen ook aan oudkomers. Mijn idee is om ipv taallessen een training op te zetten van een paar dagen waarin wordt bekenen hoe ze de Nederlandse taal kunnen bllijven gebruiken in het dagelijks leven. Somminge allochtonen komen nauwelijks in contact met autochtonen. Allochtonen collega's, allochtonen winkeliers. Je kan zoveel taallessen krijgen, maar als je na een jaar op school te hebben gezeten niks meer doet met de taal, dan vergeet je die natuurlijk. En terwijl ik die training geef, probeer ik ze ook te motiveren om het beste uit zichzelf te halen en obstakels te overwinnen. The sky is the limit ;D

 

Wat vinden jullie trouwens van het idee?

Link naar reactie

Je moet niet aan ons vragen wat we van het idee vinden, maar aan de/je gemeente.

 

(Ik zou me alleen wel even verdiepen in het hoe en waarom van die taallessen. Ik weet er niet genoeg vanaf, maar kan me voorstellen dat men niet zomaar op gemeentelijk niveau mag beslissen de taallessen in te wisselen voor anderssoortige lessen. Als dat niet mag, dan kun je al niets met je idee.)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik heb een keer gesproken met iemand van de afdeling inburgering over zoiets. Hij was wel geinteresseerd in het idee. Nu moet ik het dus verder uitwerken en presenteren aan hoofd Sociale Zaken. Komt goed. De gemeente mag hier tot op zekere hoogte beslissingen over nemen. En uiteindelijk is het resultaat ook heel belangrijk. Als je merkt dat een methode geen goede resultaten geeft, dan moet je kijken waar het aan ligt en daar iets aan doen. Dat is normaal gesproken niet de sterkste kant van de gemeente. Maar nu hoeven ze zelf vrij weinig te doen. Als iemand anders met ideeen komt, hoeven ze zelf alleen nog maar akkoord te gaan (of niet). Ik ben benieuwd.

 

Ik vroeg naar de mening over dit idee in de hoop dat ik misschien van iemand tips zou krijgen. Kan toch geen kwaad? :)

Link naar reactie

???He, Oumnaas, dit volg ik even niet. Eerst weet je niet waar je moet zoeken en dan ineens kom je hiermee op de proppen. Dat idee moet er dus al hebben 'gelegen', ergens in een van jouw lades. Ik vind het tricky hoor. Allochtonen zijn niet altijd gemakkelijk te trainen, hangt er trouwens sterk vanaf hoelang ze al in Nederland rondlopen en wat hun achtergrond/cultuur is. Ik heb het meegemaakt dat een Turkse man, woont hier nu al aardig wat jaartjes, gedwongen werd nu eindelijk toch eens fatsoenlijk Ned. te leren, want zijn baan stond op de tocht. Je krijgt het niet voor elkaar. Die cultuur is zo anders en je moet maar zien dat je erdoorheen prikt. Overigens liep hij weg met mij en ik zorgde zo goed voor hem... maar ondertussen kwam ik geen stap verder met hem, want puntje bij paaltje deed hij toch wat hem het beste uitkwam. En daarna maar excuses maken en ja, ja, ik begrijpen. Begrijp me goed, ik bedoel dit absoluut niet "rechts", want ik mocht hem heel graag en ook de andere allochtone collega's. Maar om terug te komen op jouw idee, dat zou ik toch eens in je omgeving proberen te testen, misschien met iemand die aan jouw gestelde profiel voldoet?

 

Ben benieuwd of dit nu echt is waar je al die tijd naar gezocht hebt.

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Op zich prima dat je iets zelfstandig wilt gaan ondernemen.

Spammer de spam spam

 

GRaag de informatie hier delen i.p.v. proberen mensen naar je eigen (MLM) site te lokken.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik wist niet dat ik dat niet mocht doen.

Dit is echter geen verkoop site maar een informatieve website die mensen de wegwijst. Meer niet.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.