• 0

Hoe maak ik een beursstand interessant?

Hoi,

 

Ik ben al dagen aan het bedenken wat wij kunnen doen op een beurs. We gaan een stand van 4 bij 8 huren maar weten eigenlijk niet wat we moeten doen.

 

We zitten in de ICT en om nou gewoon wat PC's neer te zetten vind ik wel heel simpel. Wat kan je doen om de stand leuk en aantrekkelijk te maken?

 

De beurs is verder algemeen bedrijven uit alle sectoren.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe kun je nou een stand huren als je geen flauw benul hebt wat je op die stand eigenlijk wil laten zien? ???

 

Ik neem aan dat er een doel achter zit waarom jullie je op die beurs willen presenteren? Daarbij neem ik aan dat er vanuit dat doel doelstellingen voor de beursdeelname zijn? (contacten leggen, verkopen, laten zien wat we kunnen)

 

Vanuit die doelstellingen kun je dan toch een stand inrichten?

 

Ik denk dat je eerst moet zien uit te vogelen wat je precies wilt met die stand en wat je budget toe laat.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Zet er een kom met goudvissen neer ....

 

bordje erbij ....

Willem Duys komt zo .....

 

Leg hier vast uuw visitekaartje neer .....

 

 

Ietsjes meer info is wellicht wel wenselijk natuurlijk ....

 

Roep eens iets over de producten die je verkoopt (ICT is natuurlijk wel heel breed ....) Wie/wat is je doelgroep ....

Wat wil je bereiken met je aanwezigheid op de beurs ???

 

Wil je alleen moe in je benen worden of heb je doelen die je wil bereiken ????

 

 

Ik hoor het graag ... in ieder geval veel succes ..

 

Groeten Ard

 

Link naar reactie
  • 0

Kan genoeg laten zien maar of dit nou zo aantrekkelijk is en mensen naar je stand lokt ....... Pc 's neerzetten, ppp erop etc. Erug leuk, nee ik zoek iets wat lang bij mensen blijft hangen, iets leuks iets pakkends. Maarja verzin eens wat....

 

poffertjes bakken misschien :P.

 

Miscchien een mini lasergame, welkom in de ICT combat jungle, wij wijzen je de weg.

 

 

Wij begeven ons in het MKB segment, met ECHT pro actief beheer etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook een tweedeling kunnen maken in je stand ....

 

links een situatie zoals het niet moet .... een spaghetti van pc's kabels ellende routers wifi ouwe printertjes patchkastjes, hubjes....wellicht nog een oude vrouw in een schommelstoel die van utpkabel een trui aan het breien is ....

 

en rechts jullie solution .....

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik wil op beurzen m'n mail nog wel eens willen checken, kijken op welk tijdstip m'n trein gaat of waar de files staan. In de laatste twee gevallen wil ik weg van de beurs en ben ik niet zo'n boeiend onderwerp om aan te spreken ;) Maar gewoon even kunnen Internetten kan al een lokkertje zijn. Als je in de beheerhoek zit en je laat ook nog even zien dat die computer die ik net gebruikt heb in 3 minuten weer volledige schoon en klaar is voor de volgende gebruiker dan ben ik (wellicht) nog onder de indruk ook.

Link naar reactie
  • 0

Poffertjes bakken is wel origineel !!!!

 

Dan wordt er in ieder geval over je bedrijf gesproken .... en iedereen kan ruiken waar je stand is ....

 

Doet me denken aan de Innobizz beurs. Stond er niet met een stand maar ging voor mezelf en wat bekenden ijsjes halen (was vreselijk warm) Had er een paar over dus die heb ik aan willekeurige voorbijgangers uitgedeeld. Erg enthousiaste reacties en binnen een paar minuten kwamen mensen me vragen of ik nog meer had. Inspelen op de 'nood' van mensen of het nou verkoeling of Internet toegang is werkt blijkbaar wel.

Link naar reactie
  • 0

Als het de beurs is die ik vermoed:

In ieder geval boven de mossellucht uitkomen die altijd hele hordes nono's trekt bij de Contacta te Goes.

Buurten bij de andere standhouders, levert de beste contacten op.

Sta je op het Zeeuws vlaamse paviljoen? dan zouden ze gezamelijk eens iets pakkends kunnen doen; tot nu toe beperkte zich dit tot een happy hour, om de mossels weg te spoelen.

 

Patrick (die op die beurs een keer mocht meeliften)

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je er met de zuilen staat? Zou ik daar een (eenvoudig) spel opzetten.

Zie je steeds meer op beurzen, laat bezoekers tegen elkaar spelen en gebruik een beamer voor extra projectie zodat andere bezoekers mee kunnen kijken. Zomaar ideetje, succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar gewoon even kunnen Internetten kan al een lokkertje zijn. Als je in de beheerhoek zit en je laat ook nog even zien dat die computer die ik net gebruikt heb in 3 minuten weer volledige schoon en klaar is voor de volgende gebruiker dan ben ik (wellicht) nog onder de indruk ook.

 

Keb even geklokt het is 37 sec en dan is het systeem wer schoon. Maar er vanuit gaan dat het vooral niet ICTérs zijn die in je stand komen begrijpen die het niet wat je er mee wilt bereiken.

 

Affijn wij staan er niet met die zuilen, dit is meer een neven activiteit. Het zwaartepunt komt meer op het pro-actief beheer te liggen.

 

We huren een ADMAN in die in de beurs gaat rondlopen. Verder gaan we een CISCO netwerk opbouwen maar dat is meer voor het zicht.

 

We blijven even brainstormen......

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nee wij kiezen voor afstand bestuurde z@plins met een reclame tekst erop.

Vliegt door de beurshal, affijn we komen er wel.

 

Tot zover.

 

1. poffertjes bakken

2. Ict laser combat jungle

3. Zuilen

4. Goudvissen

5. Iets met mosselen

6. Een tekstkar van 1 bij 2 meter

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Okay: een beursstand:

 

1. Bouw een presentatie die op een originele manier duidelijk maakt wat je doet. Niet op een afstand van 30 cm alleen (beeldscherm) maar ook op een paar meter (projectie, grootbeeld, desnoods tekstborden).

 

2. Maak je stand 'open'. Dus geen barrieres bouwen, geen zittende verkopers die passanten wegkijken, wel actieve mensen en liefst een paar laagdrempelige lokkertjes/meenemertjes.

 

3. Doe iets origineels. Geen toneelstukjes (daar kijken mensen naar, maar ze lopen er niet doorheen), maar wel in decorbouw of met props.

 

4. Trek mensen binnen. Voedsel is vrijwel altijd goed, al loop je het risico dat je meer eters dan prospects trekt. Ik heb op beurzen ondermeer warme chocomel, erwtensoep, ijs (inderdaad), smoothies* en popcorn laten uitdelen. Dat laatste in omgekeerde (papieren) bolhoeden met de bedrijfsnaam erop. Liepen er allemaal mensen met zo'n bolhoed door de zaal. Denk wel aan lokale beursregels en hygiene...

 

* service smoethies!!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Jef,

 

zorg dat je voorafgaand aan de beurs duidelijk hebt omschreven wat je doelen zijn. Dat zal uiteraard meer handel zijn, maar contacten scoren kan ook een belangrijke zijn.

 

Bedenk bij voorkeur op basis van de doelstelling en je product/dienst een aansluitende actie. Bijvoorbeeld "win een iedere dag een PSP" oid. en maak daar een de nodige herrie omheen. Posters op de stand, flyers uitdelen (niet alleen bij de stand, maar stuur een paar leuke meiden de beurs op, of bij de ingang, mag waarschijnlkijk niet maar gaat bijna altijd goed)

 

De mensen komen op de actie af! Je hoeft dan niet enorme toeren uit te halen op de stand en bent ook minder afkankelijk van de plek die de organisatie je toebedeeld.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Jef,

 

De vraag die ik nog niet beantwoord zie is wie je nu eigenlijk wat wil bereiken. Het uitgangspunt van de beurs kan divers zijn, bijvoorbeeld:

* naamsbekenheid

* klantenwerving

* prospect namen binnenhalen

* product showen

* ...

 

Als je de beurs evalueert achteraf wanneer is deze dan succesvol geweest?

* Als je 10 klanten er bij hebt?

* Als je namen van 100 prospects hebt?

* .....

 

Alle acties die je doet zouden er op gericht moeten zijn om deze doelstelling te halen. Hoe spreek je die mensen aan die je prospect of klant zijn?

 

De eenvoudigste manier om veel bezoekers te bereiken is een biertap met oranje bier :) en 'hup holland hup' caps uit te delen. Je bereikt iedereen op de beurs maar houdt er weinig aan over denk ik.

 

Een manier om je prospects te vinden zou de volgende kunnen zijn: geef demo's op een groot scherm. Laat 2 of 3 man kijken naar je publiek en die mensen aanspreken die bovengemiddeld geintereseerd zijn. De tweede of derde vraag moet er op gericht zijn om te weten of hij een potentiele klant is.

 

Laat eens horen wat je hebt gekozen en hoe de beurs verliep.

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
  • 0

1. Adman? Weet een hele mooie echte robot ooit ontworpen om Philips te vertegenwoordigen op een beurs (zonder philips kenmerken overigens)

2. Wij hebben ooit twee Robosapien in de stand gehad (twee want ze reageren ook op elkaar, hoeft dus niet bestuurd voor actie). Erg leuk spelen en dat wil toch iedereen bovendien kon je ze ook nog winnen als je de beste scoren in onze medische quiz voor dummies, te vervangen door een quiz over jouw bedrijf, haalde (wij ontwerpen, schrijven en implementeren software voor het onderwijs, met name toetsing) hetgeen een extra impuls geeft kennis te maken met jullie, het produkt of jullie dienst.

Link naar reactie
  • 0

- zandbak in de stand (om tot nieuwe ICT/ IT vormen te komen)

- stand vol met zitzakken - beetje lounge muziek op de achtergrond

lekker drankje erbij - massages door professionele masseurs/masseuses (hebben de bezoekers ongetwijfeld behoefte aan)

- dartbord ophangen - meer dan 60 punten gescoord - dan mag je een gesprek met de verkoper hebben

 

hang thema's op waar je het met de klant over wilt hebben

 

1 grote slogan ophangen : hier kunt u terecht met wat u zoekt maar vandaag nog niet op de beurs gevonden heeft!

 

meer ideeen nodig: [edit mod]spamblocker [/edit]Helaas website is nog niet

actief - wordt keihard aangewerkt

Link naar reactie
  • 0

Een kom met snoepjes, mochten er kinderen zijn dan trekken zij hun ouders naar je stand.

 

Een lichtkrant met een lopende tekst, lichtkranten zijn tegenwoordig niet duur.

 

Een powerpoint presentatie om visueel aandacht te trekken

 

Ik raad je ook aan om volledig op de hoogte te zijn van je producten en diensten alsmede de prijzen. Staat onprofessioneel als je je eigen producten en diensten niet weer.

MKB Gaat Online ontwerpt en ontwikkelt betaalbare websites, zowel voor het MKB als particulieren. www.mkbgaatonline.nl

Link naar reactie
  • 0

neem een hoekstand, zodat mensen er makkelijker in lopen, het beste is een stand waar je van drie of vier kanten in kunt lopen. Ga zelf niet in je stand staan, maar in het gangpad ervoor met wat folders en spreek de voorbijgangers aan. Ga zeker niet op de rand van je stand staan als een barriere om de stand in te lopen.

 

Iedereen denkt dat een stand heel keurig moet zijn. Wij stonden op ICT en Zorg met drie andere vendors in dezelfde kleine stand, en de stand stond vol computers, er hingen draden, er lagen stapels flyers, en het was een gezellige rommel. Onze stand stond steeds vol mensen, terwijl de zeer dure en nette stands aan de overkant geheel leeg bleven.

 

Link naar reactie
  • 0

Bovenstaande zullen je helpen aan een stand waar de mens inderdaad op afkomt,dus=blijkbaar interessant.

 

De vraag blijft: waarom een beursstand?(ik heb alles vluchtig gelezen, dus misschien is dit een nodeloze post...)

 

Mijn inziens is een beurs in de IT/ICT interessant als je gaat voor C2B en beleving/dienstverlening (als beleving)/ eventueel op B2B en beleving, maar anders niet.

Directcommunicatie heeft in grote mate de voorkeur! Zeker met een goede DB krijg je de juiste mensen te pakken...

 

Maar goed, zoals ik al zei: Ik weet niet welk product je verkoopt...Op mijn ienemienie communicatie-achtergrond hoop ik graag te horen mbt het hoe en wat en natuurlijk de eventuele ervaringen op de beurs...

Link naar reactie
  • 0

Leuk draadje dit,

 

Ik ben vandaag op het idee gekomen om voor een beurs in november waar wij op staan een cadeau weg te geven aan om en nabij iedere 50e bezoeker.

 

Op de entree kaarten staat een nummer, wij gaan in onze kamer een lijst hangen waarop in willekeurige volgorde een entreenummer (bv nummer 1, nummer 52 etc.) gekoppeld wordt aan de prijs (een cadeau van 16 euro). Op die manier moet iedereen die de beurs bezoekt onze kamer binnen komen, en zien dus onze producten en presentatie. Ik heb meteen 5 jaar alleenrecht geclaimd, dus de komende 5 jaar zit ik wel snor :D

 

Verder wordt dit uiteraard in alle persberichten rondom de beurs bekend gemaakt, mooie en goedkope reclame, en uiteraard veel meer mensen die je producten zien.

 

Zo'n idee is mischien voor meerdere mensen toepasbaar!

 

Gr. Rogier

www.ca-electronics.com

Link naar reactie
  • 0

Waar ik zelf heel goede ervaring mee heb gemaakt is het opzetten van een TV scherm op een torentje en het draaien van een DVD met pakkende muziek. Echter moet de informatie die op de DVD dito pakkend zijn, anders heb je er hartstikke weinig aan.

Mensen blijven even staan, kijken, en dan heb je je moment om op hun af te stappen en een gesprek aan te gaan.

Link naar reactie
  • 0

@Christine, heeft de ICT en Zorg ook de verwachte leads opgeleverd?

Of beter, ben je tevreden over de resultaten van de beurs?

Zelf heb ik namelijk het geloof in beurzen een beetje verloren.

De beurs heeft leads opgeleverd, maar daar is tot nu toe weinig bruikbaars uit gekomen. Wel heb ik een aantal bestaande prospects daar ontmoet en dat was wel heel nuttig.

Ik ben met je eens dat beurzen weinig opleveren, tenzij in specifieke gevallen waar je iets heel hips presenteert. Beurzen zijn goed voor het bestendigen van klantrelaties met managers van grotere organisaties.

 

Wel speelt het effect dat je om serieus genomen te worden in een markt, soms op een beurs moet staan. Je wilt niet dat al je concurrenten op een beurs staan en dat klanten zich afvragen waarom jij er niet bent.

 

Wij doen alleen zeer specifieke doelgroepen (zorg b.v.) en vakgerichte beurzen (info security, waar we dit jaar gaan staan) en RSA Conference (waar we volgend jaar staan).

 

Meer algemene beurzen doen we via resellers. Goedkoper, handiger, effectiever.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.