• 0

Kosten voor telefonische verkoop en directmail

Hallo,

 

Alweer mijn tweede vraag voor vandaag :-X Ik ben bezig met een businessplan en ga het komende jaar 3300 bedrijven proactief benaderen. Eerst wil ik bedrijven een direct mail sturen en vervolgens bellen. Weet u toevallig met wat voor kosten ik dan rekening moet houden?

 

De mail bestaat uit A-4 formaat met een kleurprint en een gewone brief, binnen de regio. De mail per post zit ik te denken aan kosten van ongeveer 1 euro per brief en bellen vind ik al een stuk lastiger om te schatten. 3 minuten gemiddeld per telefoontje?

 

Groeten,

 

Andreas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

3 minuten gemiddeld per telefoontje lijkt me niet reëel. Je kunt ook beter berekenen hoeveel bedrijven je per uur kunt ‘afwerken’. Met afwerken bedoel ik hoeveel mensen je daadwerkelijk te spreken krijgt.

 

Je hebt namelijk te maken met mensen die je pas na een aantal maal bellen aan de lijn krijgt. Of je wordt eerst een paar maal doorverbonden. Dat kost allemaal tijd. Mijn ervaring is dat als je iemand na 5 maal bellen nog steeds niet aan de lijn hebt gehad dat zo iemand ‘niet bereikbaar’ is. Nog vaker nabellen is dan niet meer zinvol.

 

Maar je wilt ook ongetwijfeld bijhouden wat de reacties zijn op je telefoontjes. Zo kun je gaandeweg je verhaal aanscherpen en bijhouden wat veel voorkomende tegen-argumenten zijn. Dat bijhouden en administreren kost ook tijd.

 

Afhankelijk van de te bereiken contactpersoon is het grofweg haalbaar om tussen de 4 en 10 bedrijven per uur ‘af te werken’. Een directeur krijg je veel moeilijker aan de lijn dan de magazijnmeester….

 

Als je besluit om zelf te gaan bellen en je bent alleen, verstuur je mailing dan niet in 1 keer. Het meeste effect krijg je als je een aantal dagen na het versturen gaat nabellen. Verstuur er dan elke week 100, en bel die eerst na voordat je de volgende 100 verstuurt.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou me eerst focussen op het tot stand komen van je geplande actie. Schakel een expert in om na te denken over je brief en leaflet (die je dus moet laten drukken, bij zo'n hoge oplage). De inhoud van je boodschap en de gekozen vorm zijn essentieel voor succes.

Bezuinig daar dus niet op. Hetzelfde geldt denk ik voor het belscript, alhoewel ik van laatste geen verstand heb.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Hey Bedankt! Dit is zeker nuttige info. Misschien inderdaad een goed idee om eerst eens per 100 stuk de mailing te versturen. Ik had trouwens van de week contact met TPG post, om eens te vragen wat het kost. Ik kreeg de volgende info:

 

800 adressen doelgroep   totaal pakket

800 enveloppen       “

800 postzegels       “      

800 vel papier + inkt       “         

800 glanzend 180 g A-4 kleur enkelz. “      

Totaal         € 1100,- (TPG post)

 

Ze regelen dan alles je hoeft het alleen aan te leveren, qou logo etc. De vraag is of dat ook per 100 kan. Is dat een goede manier of kan het nog veel goedkoper? Ik zit ook nog te overwegen om in plaats hiervan 800 e-mailadressen aan te schaffen, weet iemand of die ergens te verkrijgen zijn? Het gaat wel om e-mail adressen van marketing managers of ondernemers uit een bepaalde doelgroep met een minimaal aantal werknemers. Ik weet dat de KvK alleen postadressen verstrekt.

 

Groeten,

 

Andreas

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.