• 0

BTW op e-mail en sms

Dinsdag, 30 mei 2006 - De Europese Unie overweegt om btw in te voeren over e-mail- en sms-berichten. Een commissie van het Europees Parlement buigt zich momenteel over dit plan. Volgens de Franse europarlementariër Alain Lamassoure, die het plan lanceerde, kan de belasting een nieuwe inkomstenbron voor de Europese Unie vormen.

 

Hoewel het beoogde belastingtarief voor e-mail erg laag is (0,00001 cent), kan het de Unie veel opleveren. Dagelijks worden namelijk miljarden e-mails verzonden. Dat betekent echter ook dat het grotere ondernemingen het nodige kan kosten. Het belastingtarief voor sms’jes moet hoger komen te liggen: anderhalve cent per bericht. Lamassoure denkt dat de e-mail en sms-belasting gemakkelijk te innen zal zijn. (Bron: Nu.nl)

 

Belachelijk: e-mail is een dienst waarvoor je betaald via je internetverbinding. Daar wordt al btw over geheven. Ik betaal toch ook geen afzonderlijke btw over de electriciteit in een penlite?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap de ophef niet hoor. Dit bericht is verschenen op Reuters, CNN en de rest van de wereldpers, maar blijkbaar ben ik de enige ter wereld die het heeft narekend??

 

http://www.ebase.nl/nieuws/algemeennieuws/Vraagtekens.rond.Europese.e.mailbelasting/1243

 

"Wereldwijd worden dagelijks 60 miljard e-mails verstuurd. Wanneer aangenomen wordt dat een kwart daarvan wordt verstuurd in Europa, zou het voorstel van Lamassoure neerkomen op een totaal van 1500 euro aan belastinginkomsten per dag."

 

Geen tikfout, geen rekenfout: 1500 euro per dag levert dit voorstel op. Daar kunnen ze in Brussel nog geen eens de bitterballen op de vrjdagmiddagborrel van betalen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Jaja.. de papierhappers hebben geloof ik de lente wel in de kop :)

 

Vraag me sowieso af of ze zich hebben afgevraagd -hoe- je precies moet bepalen wie hoeveel mailtjes heeft verstuurd... of tellen we webmail clients en dergelijke sowieso maar niet mee?

 

Als het er door komt: Opbregst: 1500 per dag, administratiekosten, 1.500.000, per dag ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.