• 0

TPG verhoogt de prijzen

TPG heeft de tarieven voor het verzenden van pakketten aangepast.

Volgens hun om het voor de klant eenvoudiger te maken. Volgens mij om de sharehouldervalue op te krikken.

How stupid does TPG think I am ?

 

TPG pakkettarief van 5,50 verdwijnt

 

Uitgegeven: 1 juni 2006 16:55

Laatst gewijzigd: 1 juni 2006 17:07

AMSTERDAM - Vanaf donderdag 1 juni is het niet meer mogelijk een pakketje te verzenden voor 5,50. TPG heeft de gewichtsklasse 0-5 kg voor pakketten geschrapt, waardoor men automatisch in de categorie 0-10 kg van 6,20 terecht komt. Ook enkele andere tarieven zijn gewijzigd.

 

De gewichtsklassen 10-20 kg en 20-30 kg zijn samengevoegd, zodat er in totaal nog maar twee verschillende gewichtsklassen zijn. Volgens een woordvoerder van TPG zijn de wijzigingen doorgevoerd om het de klant eenvoudiger te maken.

 

Overigens is de klant niet per se duurder uit door de wijzigingen. Wie vanaf donderdag een pakketje van boven de 5 kg naar het postkantoor brengt, betaalt volgens TPG altijd minder dan voorheen.

 

Wie nog pakketzegels van 5,50 in huis heeft hoeft niets te vrezen. Die zijn volgens de woordvoerder ook nog na 1 juni te gebruiken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

juist, hier kwam ik vandaag ook achter. nu mag ik voor lullige pakketjes die nog geen kilo wegen weer 70 cent meer gaan betalen. Bah. En als je 9,90 kilo aardappelen verzendt ben je evenveel kwijt. Ik voel me echt Calimero.

 

 

Trouwens: heb je met een frankeermachine ook korting op pakketten? Of alleen brievenbuspost?

Link naar reactie
  • 0

Met een frankeermachine heb je geen korting op pakketten.

 

Je kan ook maar tot maximaal 10kg frankeren.

 

Brieven binnen nederland verstuur je met een frankeermachine voor 0.38 cent. (1 cent korting dus)

Link naar reactie
  • 0

Aardige reacties allemaal, maar we zijn teveel verwent, er komt heel wat voor kijken, voordat je pakket bij de ge adresseerde komt.

 

Eigenlijk moeten de tarieven nog hoger zijn, ik denk als TPG het goed doet ,moet een zending van 5,50 naar 8,50 enwel excl. btw.

 

Alles wordt duurder, kijk maar eens naar de diesel prijzen,lonen enz, distributie wordt veelal uitbesteedt, deze chauffeurs rijden voor het minimum bedrag, heel weinig dus..

Ze rijden in een postcode gebied met dik 120 adressen de deur uit, hard werken.

 

Veelal particuliere adressen, klant niet thuis, kaartje achterlaten, veel administratieve rompslomp.

Maar iedereen weet, dat distributie prijzen worden uitgeknepen.

 

Veel concurrentie, grote bedrijven fuseren, grote omzet, weinig winst.

Mensen klaag niet zo, iedereen wil aan het eind van de maand een gevuld loonzakje.

vgr.

Sietse

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.