• 0

nieuw of oud verhaal??

Hallo ondernemers!

Een eigen toko opzetten is niet meer zo makkelijk als een aantal jaar geleden, lijkt het me. Toch is dat wat ik van plan ben. ZZP'er of Freelancer lijkt me de beste start. Secretariaatservice (opzetten met name) voor de kleine en startende ondernemer die zich met zijn of haar vak wil bezighouden en niet met kantoorgeneuzel, maar ondertussen wel veel tijd kwijt is aan die papierrommel. Moet nog een beetje marktonderzoek doen. Maar op het forum kom ik een hoop haken en ogen tegen, met name in het geval dat het niet van de grond komt. Iemand nog goede tips?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Strandjutter, allereerst hartelijk welkom op het forum. Mijn tip: denk eerst eens zelf na, en kom dan met concrete vragen. Daar heb je echt veel meer aan dan om 'tips' te vragen. Bedenk wat je gaat doen, hoe je dat gaat doen (ik raad aan met een goed verhaal, gericht op de waarde die je aan starters/ondernemers te bieden hebt, in je omgeving te gaan netwerken), en bekijk dán pas heel concreet wat je nog niet weet. Als Google of belastingdienst.nl je vervolgens niet kan helpen is Higherlevel.nl dé plek om je vragen te stellen.

Link naar reactie
  • 0

Op een soortgelijke vraag heb ik eerder geantwoord:

 

Begin met een basic ondernemersplan en bouw dat uit.

 

- Wie ben ik?

- Wat kan ik?

- Wat heb ik nodig?

 

Daarna maak je weer nieuwe vragen en zo kom je tot een totaalplaatje.

 

Zo krijg je inzicht in de (on)mogelijkheden.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk kan ik her en der een hoop vragen stellen. Maar daar ging het mij niet om. Ik weet wat ik wil, hoe ik het wil en dat ik er nog lang niet ben. Ik maak geen reclame, ik schets een uitgangspunt, belangrijk voor mijn vraag. Het gaat er mij om dat blijkbaar freelancers inhuren voor een ondernemer een risico met zich meebrengt bij de belastingdienst. Op het forum is al mailend een ondernemer door de BD praktisch failliet verklaard. Hij ging er vanuit dat het inhuren van freelancers goed was gegaan. Maar wat ging er dan fout en hoe voorkom je dat dit ondernemers afschrikt als ik opdrachtgevers ga zoeken. Oftewel: wat is de overlevingskans als freelancer in ondernemend Nederland? En hoe verhoudt zich dit ten opzichte van de ZZP-er?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.