• 0

hout importeren naar Nederland

dag allemaal,

Er staan voor mij artikelen met hout klaar in China voor verzending, maar mijn leverancier denkt dat er papieren bij moeten, bv 'certificate of fumigation', maar daar kan hij nu niet aan komen. Weet iemand toevallig of dat soort papieren verplicht zijn?

 

Ik heb gezocht op internet, het document moet bewijzen dat de hout goed genoeg is gereinigd. In Amerika is het al verplicht, maar over Nederland heb ik niets kunnen vinden. Ik heb alleen gevonden over bloemen en planten, maar niet over hout. Maar ja, kan best dat het toch verplicht is....

 

Ik kan sowieso dinsdag bellen naar de douane, maar omdat het nogal haast heeft hoop ik dat iemand van hier het toevallig weet....Alvast heel erg bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi,

 

Wij importeren oa bambooparket en bamboo chopsticks dus hebben er ook mee te maken.

 

Ja, zonder dat certificate komt zelfs een scooter in een houten krat niet door de douane ivm insekten/ziektes. Gevolg kan zijn minstens vertraging met inklaren, maar ook extra kosten voor opslag door douane.

 

Vraag is wat voor hout het betreft, houten onderdelen, al dan niet bewerkt.

Als je leverancier vaker exporteert moet dit onderdeel zijn van hun exportprocedure.

 

 

 

 

 

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de moeite, moet ik dus toch maar wat documenten regelen.... mijn leverancier was er al bang voor, maar kon niet zo snel aan 'certificate of fumigation' komen en vroeg of ik een alternatief wist. nu ik weet dat er wat geregeld moet worden, weet ik iig dat het niet dit weekend nog opgestuurd kan worden, en bel ik dinsdag wel naar de douane. ach het houdt je weer bezig he. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

weet niet of dit nog actueel is, maar als er een fumigation certificate bij de goederen moet, moeten ze ook daadwerkelijk gefumigeerd worden. Zo niet, dan krijg je dat certificaat ook niet (wordt trouwens afgegeven door de plaatselijk Entry & Exit Inspection & Quarantine Bureaus).

 

Dit valt voor jou niet te regelen, dat moet de exporteur in China doen

 

succes

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de info. :) weet wel dat leverancier het moet regelen, maar hij wist niet welke papieren nodig zijn voor Nederland. Ik had gebeld naar de douane en het bleek toch niet nodig te zijn in mijn geval, maar vervolgens bleek het in China wel verplicht te zijn. Het geldt dus iig nog niet voor alle houten artikelen in Nederland, dat je papieren moet hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.