Waar moet ons logo allemaal op?

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Ik heb net een VOF gestart met een vriend en wij brengen brandwerende materialen zoals coating.

 

We hebben vrijdag bij KVK de naam laten vastleggen en we hebben ook een domeinnaam op het internet laten vastleggen. tot zover is alles ok, maar:

 

maar nou zitten wij met een aantal vragen.

 

wat rest ons nou nog meer:

 

we hebben een logo zelf getekend en dit moet dus gephotoshopt worden voor op onze internet site en kaartjes. Ik heb die prijzen gezien van sommige bedrijven en dit is peperduur.

 

oproepen plaatsen in "vraag en aanbod"

 

Dit logo moet natuurlijk vastgelegd worden, maar hoe duur is dat en waar moet ik dan zijn?

 

Dit logo willen we dan op bedrijfpapier laten drukken en op kaartjes, maar zijn er nog andere dingen die belangrijk zijn , die wij misschien niet weten?

 

Wij schrijven ons in op bouwprojecten, dus het is niet zo dat wij flyers hoeven te hebben of veel reclame zoals andere bedrijven. We willen simpel beginnen.

 

hardstikke bedankt alvast voor enige reacties.

 

groeten Richard

titel aangescherpt

Link naar reactie

Ik heb net een VOF gestart met een vriend en wij brengen brandwerende materialen zoals coating.

 

Hallo Richard,

 

was jij dezelfde die naamsuggesties vroeg voor een bedrijfje dat brandwerende coatings aanbrengt? De reacties daarop staan in de verzameldraad over merknamen.

 

Drukkers hebben soms ook een dtp-afdeling die je kan helpen bij het afwerken van een logo. Echte grafisch ontwerpers zijn uiteraard beter. En die zijn lang niet allemaal peperduur. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Logotje laten fotosjoppen door "vrienden" kost een paar tientjes.

 

Voor het deponeren van je logo moet je bij het "benelux merkenbureau" zijn. Kosten:

Merkregistratie Benelux (www.shieldmark.nl)

1 Merkregistratie Benelux (10 jaar bescherming)

in max. 3 klassen € 695,-

elke klasse boven de 3de € 135,-

 

Je logo staat op je site, kaartjes, briefpapier en vervolgpapier (zonder adres)

 

Verder heb je niet veel nodig. Een leuke flyer zou kunnen. Kost inclusief ontwerp een euro of 500.

 

Merkregistratie is vrij kostbaar. Je logo valt automatisch onder de auteurswet, zonder dat je er voor hoeft te betalen. Dus zou ik registratie achterwege laten als ik jou was.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

hey bedankt voor de berichten.

 

 

@ TwaLevel

 

Jah bedankt, ik heb dat berichtje namelijk niet terug kunnen vinden en dacht dat het posten mislukt was.

 

 

Ok klinkt goed.

 

Dat logo deponeren zie ik dus niet zitten :)

maar als ik auteursrechten heb op dat logo en iemand gebruikt in de toekomst mijn logo. Hoe kan ik dan bewijzen dat die van mij is?

 

 

Ik ga hem laten fotosjoppen , dan de site, kaartjes, briefpapier en vervolgpapier gaan denk ik niet meer kosten dan 200 euro schat ik :D

 

wederom weer bedankt jongens ;)

Link naar reactie

Jah bedankt, ik heb dat berichtje namelijk niet terug kunnen vinden en dacht dat het posten mislukt was.

 

Oeps, dat lijkt me een algemeen euvel wat zich voordoet wanneer de moderators een bericht onderbrengen in een bestaande draad. Dan raakt de poster zijn bericht 'kwijt'. Ik zal voortaan een berichtje sturen. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Let erop dat je geen Photoshop-bestand van je logo wilt hebben (Photoshop is namelijk doorgaans pixels), maar dat je het logo in vectoren wilt. Het voordeel van vectoren is namelijk dat je je logo eindeloos kunt vergroten, iets dat met een pixellogo al gauw niet mogelijk is.

 

Dus vraag om het logo in adobe illustrator: *.ai en *.pdf, in cmyk, en om tiff jpg, gif en png in rgb in verschillende resoluties. Dan kun je even vooruit.

Link naar reactie

Voordat je dit alles in gang zet bedenk even of je je logo in full color of met één of meerdere steunkleuren wilt laten drukken.

 

(full color = rasteren zodat elke kleur benaderd wordt)

(steunkleur = meestal zwart + 2 of 3 andere vooraf te bepalen kleuren)

 

Als je een logo hebt met een beperkt aantal kleuren raad ik je aan het logo zo te laten ontwerpen dat deze met steunkleuren gedrukt kan worden. Het drukken met steunkleuren is goedkoper dan full color (en vaak ook fraaier) bij elke vervolgorder voor de drukker heb je daar plezier van.

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie

Mischien een beetje flauw antwoord:

 

Ik zou me daar niet zo druk over maken. Zorg dat je de rekeningen voor het ontwerpen en de ontwerpschetsen netjes gedateerd bewaard, dan kan je in juridische procedures aantonen wanneer je je logo ontworpen hebt.

 

De vraag is echter hoe belangrijk het logo is om geld te verdienen?

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie

daar heb je gelijk in Ron. Het logo is voor ons niet superbelangrijk. Ik kan me voorstellen dat het voor andere bedrijven heel belangrijk is.

 

 

Ik heb al iemand benaderd die een beetje handig is met tekenprogramma's. hij wil wel proberen een leuk logo te maken.

 

we houden het lekker simpel. ;)

 

bedankt allemaal......er zijn nog bergen te verzetten, dus ik ga aan de slag :D

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.