• 0

Bedrijfsregels

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is niet nodig. Je schrijft gewoon op hoe je het wil hebben. De procedure bij ziekmelding is vastgesteld door de uitvoeringsorganisatie en een geheimhoudingsverklaring en concurrentiebeding zou ik opnemen in de arbeidsovereenkomst. Werktijden en pauzes kan je opnemen in je bedrijfsregelement. Ben je van plan de werknemers er een te laten tekenen?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik wil wat belangrijke regels omtrent afmelding, vrij melden, externe afspraken en huishoudelijke zaken op papier hebben.

 

Op die manier kan ik mensen er altijd op aanspreken om op discussies etc. te vermijden.

 

Kortom een klein handboek met regels omtrent: afmelding, externe afspraken, geheimhouding en huishoudelijke zaken (misschien weet iemand er meer).

Link naar reactie
  • 0

Ik wil wat belangrijke regels omtrent afmelding, vrij melden, externe afspraken en huishoudelijke zaken op papier hebben.

 

Op die manier kan ik mensen er altijd op aanspreken om op discussies etc. te vermijden.

 

Kortom een klein handboek met regels omtrent: afmelding, externe afspraken, geheimhouding en huishoudelijke zaken (misschien weet iemand er meer).

 

Gewoon opschrijven in je eigen woorden. Je bepaalt de regels zelf. Er zijn geen vormvereisten, dus je kunt gewoon je eigen woorden gebruiken. Dat is vaak beter dan onbegrijpelijke juridische taal. Vergeet niet op te schrijven wat de sansties zijn als bepaalde regels niet worden nageleefd. Regels zonder sacties zijn niet veel waard.

 

Verwijs naar het regelement in de arbeidsovereenkomst en verstrek een exemplaar aan alle (nieuwe) werknemers. Als je de regels voor bestaande werknemers ook bindend wil laten verklaren, moet je ze een brief sturen met die strekking of ze laten tekenen (als ze dat willen)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

De procedure bij ziekmelding is vastgesteld door de uitvoeringsorganisatie

 

Is ziekmelding trouwens verplicht? Ik moet als werkgever toch voor de kosten opdraaien, dus waarom de rompslomp als iemand toch niet langer dan een paar dagen ziek is?

 

Hoe weet je zeker dat je werknemer maar een paar dagen ziek is ?

De wet verbetering poortwachter legt een hele reeks verplichtingen bij de werkgever neer. Overigens ook bij de werknemer. Als je je niet aan deze (reïntregratie)verplichtingen houdt, dan kun je in het ergste geval verplicht worden een jaar extra je zieke personeelslid doorbetalen dus 3 jaar i.p.v. maximaal 2 jaar.Plus dat werknemer je vervolgens bij ontslag nog eens een keer via de kantonrechter aansprakelijk kan stellen cq een ontslagvergoeding kan eisen.

 

 

Gr, Niek

.

Link naar reactie
  • 0

Neem dan gelijk regels op over telefoon en internetgebruik. Hier ontstaat nogal eens discussie over wanneer blijkt dat in werktijd (buitensporig) veel privé gebeld en/of gesurft wordt. Juridisch dekt een werkgever zich beter in als hij de huisregels hieromtrent, alsmede de sancties, vooraf kenbaar maakt.

https://vaststellingsovereenkomst.info - informatie over ontslag met een vaststellingsovereenkomst;

www.mijnsociaalplan.nl - informatie over sociaal plan bij reorganisatie

Link naar reactie
  • 0

Neem dan gelijk regels op over telefoon en internetgebruik. Hier ontstaat nogal eens discussie over wanneer blijkt dat in werktijd (buitensporig) veel privé gebeld en/of gesurft wordt. Juridisch dekt een werkgever zich beter in als hij de huisregels hieromtrent, alsmede de sancties, vooraf kenbaar maakt.

 

Dit is correct, maar verdient wel nuancering. De werkgever is ter zake gebonden aan regels van de Wet bescherming persoonsgegevens. Hij mag niet zonder meer werknemers controleren op telefoon en internetgebruik. De werkgever dient in zekere mate aan zelfregulering te doen. Enkel gedragsregels leveren geen verschoning op voor de werkgever om maar ongelimiteerd werknemers te controleren.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.