• 0

waar vind ik een webkalender?

Gekoppeld aan een website voor een specifieke doelgroep wil ik een webkalender opzetten. Doel is alle bezoekers/leden een overzicht te geven van alle events in opeenvolgende jaren, en een selectie van bezoekers/leden zelf events en bijbehorende info-pagina's te laten toevoegen en beheren. De webkalender moet ingevoegd kunnen worden in de bestaande opmaakstramienen en reclamevrij zijn.

 

Ik heb al een paar freeware/open source calenders gevonden, zoals deze van BraveNet, maar misschien heeft iemand betere tips. Of zelfs ervaring met bouwen/integreren van zulke webservices.

 

Is dat trouwens wel een webservice?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kent Google calendar al neem ik aan. Lijkt me ideaal voor dit soort dingen als entry / beheer tool. Vervolgens een script gebruiken voor het ophalen van het totaal overzicht in iCall (of variant) en renderen naar HTML in het stramien van de site.

 

Geen idee hoe ver MS/Outlook hiermee is maar op m'n Mac en Unix machines kan ik dit soort agendas netjes integreren in m'n eigen agenda. Geen website meer nodig om de agenda te zien en dus ook niet het risico een leuk event te missen.

Link naar reactie
  • 0

De webkalender moet ingevoegd kunnen worden in de bestaande opmaakstramienen en reclamevrij zijn.

 

Google is op zich prima, maar ik kan 'm waarschijnlijk niet in mijn eigen opmaak opnemen. Dan kan ik dus ook geen banners toevoegen, en ondergraaf ik mijn revenue-model. Dat is de hele opzet. Een service opzetten voor een interessante doelgroep en een paar centjes verdienen aan de banners eromheen.

 

Tenzij ik dus een script toevoeg. Ik zal het eens bestuderen... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zei ook niet dat je Google zou kunnen gebruiken om de uiteindelijke kalender te laten zien maar om deze te gebruiken als invoer / aggregeer tool.

 

Ik beheer een bepaalde kalendar voor je, voer deze netjes in bij Google (of iedere willekeurig ander pakket dat iCal exporteert of liever publiceert) Jij ontvangt de URL van kalendars plakt ze aan elkaar in jouw Google kalender. Vervolgens exporteer je die weer in iCal waar je met behulp van een eenvoudig scriptje een kalendar in eigen opmaak mee maakt wat je op je eigen site zet.

 

Moet trouwens iCal zijn en niet iCall zoals in m'n eerste post. Zie ook wikipedia over iCal(endar) En zoek eens naar iCal2html of "ical 2 html"

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of deze kalender aan al je eisen voldoet, maar volgens mij wel.

 

# A schedule management system for a single person

# A schedule management system for a group of people, allowing one or more assistants to manage the calendar of another user

# An events schedule that anyone can view, allowing visitors to submit new events

# A calendar server that can be viewed with iCal-compliant calendar applications like Mozilla Sunbird, Apple iCal or GNOME Evolution or RSS-enabled applications like Firefox, Thunderbird, RSSOwl, or FeedDemon, or BlogExpress.

Link naar reactie
  • 0

De webkalender moet ingevoegd kunnen worden in de bestaande opmaakstramienen en reclamevrij zijn.

 

Google is op zich prima, maar ik kan 'm waarschijnlijk niet in mijn eigen opmaak opnemen. Dan kan ik dus ook geen banners toevoegen, en ondergraaf ik mijn revenue-model. Dat is de hele opzet. Een service opzetten voor een interessante doelgroep en een paar centjes verdienen aan de banners eromheen.

 

Tenzij ik dus een script toevoeg. Ik zal het eens bestuderen... ;)

 

Elke kalender van Google Calendar kun je via een eenvoudig script via iCal/RSS in welke layout je ook wilt tonen op je eigen site. Als je een voorbeeld wilt hebben dan kan ik je wel verder helpen.

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.