• 0

huur van een winkelpand

Hallo,

 

Nieuw op dit forum, hield het al een tijdje in de gaten, maar kon niks vinden over hetgeen ik nu wil weten....hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

Ik ben van plan volgend jaar een eigen winkel te starten, nu ben ik al gaan kijken voor een winkelpand, en heb er een op het oog.

De huur ervan bedraagt 1600 euro ex btw.

de grootte (weet niet of dat van belang is) van het pand is 75 m2.

 

Nu heb ik na zitten denken, welke kosten hier nog bij zullen komen?

gas/water/licht....maar verder kom ik even niet.

wat zijn nou kosten waar je zeker rekening mee moet houden?

 

Ik wil dit even weten, zodat ik kan bepalen of ik misschien in een duurder pand kan gaan zitten.

Ik ben namelijk 19 jaar, en heb al over heel veel aspecten nagedacht, maar hier loop ik even vast, nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen! :)

 

Daarnaast wil ik graag weten, of er onderhandeld kan worden met de makelaar....dit vraag ik omdat de makelaar van het pand (heel toevallig) mijn oom is. Ik heb niet heel goed contact met hem, en heb hem er nog niet over aangesproken, maar wil even weten of er wat ' onderhandeld' kan worden, zeker omdat het mijn oom is :P

 

lang verhaal...hoop dat jullie even tijd hebben!

Bedankt!!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is dan € 1904,- incl. BTW per maand.

Is de plaats en/of het winkelcentrum waar het winkelpand zit deze prijs waard? Dat is een behóórlijke huurprijs voor een starter, wat wil je gaan verkopen?

 

De kosten van gas, licht en water hangen van meerdere dingen af. Heb je veel energie nodig voor de bedrijfsvoering, zijn er bijvoorbeeld energieverslindende apparaten die je moet gebruiken of iets dergelijks. Is het pand op een koude tochtige locatie gelegen of misschien in een winkelpassage (véél minder koud!), dat scheelt allemaal.

 

Verder heb je natuurlijk ook kosten voor het pinnen en/of chippen, het ophalen van bedrijfsafval, verpakkingskosten, verzekeringskosten, OZB-belasting, zorgverzekering, bijdrage winkeliersvereniging, reclamekosten enz, enz...

 

Onderhandelen kun je altijd proberen natuurlijk. Is het een "kaal" pand, dan wil de eigenaar misschien meebetalen aan de inrichtingskosten. Dat wil vooral nogal eens werken als een pand al wat langer te huur staat.

En als het pand al wat langer leegstaat kun je ook onderhandelen over een huurvrije periode van misschien wel enkele maanden.

Bovendien valt er in sommige gevallen ook nog te onderhandelen over de looptijd van het huurcontract en/of over de huurprijs.

 

Kortom, er hangt nogal wat af van de omstandigheden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog een rekensommetje:

 

In de commerciele verhuur wordt altijd gesproken over een huurprijs per vierkante meter per jaar. In dit geval is dat €256,00. Hiermee kun je het aanbod beter vergelijken.

 

Een lokatieonderzoek is ook erg belangrijk. Kijk bij de kvk (via postcode) welke bedrijven er eerder op dit adres gezeten hebben en/of dat verloop in de staat hoog is. Praat met de buren om er achter te komen waarom de vorige huurder is vertrokken. Mogelijk heeft de gemeente cijfers beschikbaar m.b.t. het aantal passanten en of grote herstructureringsplannen. Zoek bij het CBS alle informatie die je maar kunt vinden over deze gemeente. .

 

Er is altijd onderhandelingsruimte! Zeker indeze tijd van grote leegstand hoewel dat per lokatie/gemeente kan verschillen. Huurcontracten wordt vaak voor 5 jaar afgesloten. Heb je eenmaal getekend dan zit je er aan vast.

Kortom zorg ervoor dat je zoveel mogelijk te weten komt over het pand en de omgeving. Wellicht is het handig om een eigen makelaar die goed op de hoogte is van de lokale situatie om advies te vragen (op uurtarief).

 

Succes.

 

Gr, Niek

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ok, bedankt voor de reacties.

 

Zoals gezegd is mij oom makelaar (en dus degeen die het pand te huur aanbied), en ga hem dan ook om advies vragen.

 

Nog even terugkomend op de huurprijs en andere kosten.

Als je een hele hele ruwe schatting moet doen, waar zal ik dan niet bovenuit komen in totaal, dus met de verzekeringen, gas/water/licht etc.

3000 euro?

 

Ik weet het namelijk echt niet, en ben wel benieuwd naar een schatting.

 

het gaat om dit pand:

http://www.woonactueel.nl/N008516/detail.html?id=6466676465656634&input_prijs=&type=huur&option=&pandtellertotaal=78&top=15

 

Alvast bedankt!!

 

Tim

Link naar reactie
  • 0

Verder heb je natuurlijk ook kosten voor het pinnen en/of chippen, het ophalen van bedrijfsafval, verpakkingskosten, verzekeringskosten, OZB-belasting, zorgverzekering, bijdrage winkeliersvereniging, reclamekosten enz, enz...

 

OZB is toch afgeschaft voor huurders? Dat geld toch alleen nog maar voor eigenaren van het pand? Of is dit anders bij particulieren dan bij bedrijven?

 

Wellicht nog iets om rekening mee te houden is een alarminstallatie, dat kan ook aardig in de papieren gaan lopen (aanleg, aansluiting op de meldkamer). Je zou vantevoren kunnen informeren bij je verzekering of dit verplicht is.

 

Gr. Rogier

www.ca-electronics.com

Link naar reactie
  • 0

Denk ook even goed na of je wel perse in een winkelcentrum wil zitten, dit is natuurlijk afhankelijk van je producten.

 

Het is al eerder gevraagd, maar wat wil je gaan verkopen? Aan de hand daarvan kun je ook beter iets zeggen over de ligging etc.

 

Voor sommige dingen willen klanten echt wel een stukje rijden, voor een winkel die het ook moet hebben van impulsaankopen is een ligging in het centrum natuurlijk wel weer interessant.

 

Een ligging buiten het centrum is vaak veel goedkoper.

 

gr. Rogier

www.ca-electronics.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

het is geneens ons echte centrum in Zoetermeer.

Het is wel het hart van het oude deel.

 

Ik wil me hier graag vestigen omdat ik exclusieve schoenen ga verkopen, denk hierbij aan Nike, Adidas, Puma en Asics.

Voor de leek, je hebt schoenen die je in elke stad kunt kopen bij elke winkel....maar, meestal net om de hoek van het centrum...in de kleine en goedkopere winkelstraat, daar liggen winkeltjes die de kenners weten te vinden....met nike schoenen die niet bij perry sport, daka sport, inter sport, en foot locker liggen, maar exclusieve limited schoenen.

 

waarom net buiten de hoofdstraat?

tuurlijk wil je er niet in, omdat het te duur is....echter, als je te ver van een centrum af zit, komt bijv. Nike om de hoek kijken, je hebt namelijk van de 'exclusieve' schoenen van nike bepaalde accounts....hoe langer je ervan lid bent, en hoe meer je verkoopt, hoe hoger je account, en des te exclusievere schoenen krijg je.

bij zulk soort winkels, komt nike altijd even kijken, ze bekijken gewoon je hele pand...en natuurlijk de ligging!

 

dus daarom is het van belang om net buiten het centrum te gaan zitten, maar niet tever ervandaan.

daarom vond ik 'onze dorpstraat' een goede ligging hebben....2 km van het grote 'stadshart in z'meer' , maar toch een stuk goedkoper.

 

maar nogmaals...kan iemand mij een hele groffe schatting geven van wat ik totaal per maand kwijt ben aan huur, gas/water/licht, verzekeringen, kosten van t pinnen etc etc.

 

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Een schoenenzaak dus:

 

Kijk eens hier:

http://www.hbd.nl/index.cfm/24,0,67,57,html

 

en hier:

http://www.hbd.nl/index.cfm/24,0,67,57,html

 

Wat opvalt is dat het aantal m2 van de beoogde lokatie wel erg weinig is t.o.v. het gemiddelde in de branche.

 

Bij een bepaalde omzet kun je aan de hand van de branchecijfers een goede schatting maken van de gemiddelde huisvestings- en verkoopkosten.Ik zou me drukker maken over hoe een bepaalde omzet te realiseren dan de kosten voor g/w/l en/of een pinapparaat. Deze kosten zijn marginaal i.v.t. de inkoop, personeel- en marketingkosten.

 

Gr, Niek

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je al met Nike en Puma gesproken m.b.t. inkoop? Als er in Zoetermeer al verkooppunten van Nike, Puma e.d. zijn, val je misschien buiten de boot. Nike en Puma en al die merken hebben een beleid t.a.v. verkooppunten in NL.

 

Je geeft aan dat je graag de exlusive lijn wilt verkopen, weet je of dit haalbaar is? Voldoet je vestiginsplaats, verkooplocatie, aantal m2's aan hun criteria?

 

Ook kun je aan de hand van een aantal kengetallen (beschikbaar via Rabo cijfers en trends en HBD) je omzetprognose, kosten e.d. berekenen. Marges staan onder druk, en is het publiek in Zoetermeer wel geïnteresseerd in deze schoenen? Waar bestaat de bevolking uit?

 

Het zijn allemaal factoren die je moet gaan meewegen om het succes van je onderneming te kunnen bepalen.

 

Verder vraag ik me af of je genoeg ruimte hebt, de opslag van schoenen neemt veel ruimte in beslag, denk aan je maatvoering! En ook aan minimale afnames die vanuit Nike, Puma e.d. kunnen worden opgelegd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ja, daar ben ik allereerst mee bezig, ben nu aan het emailen met Asics, en heb een brief gestuurd naar Nike.

Er zitten geen andere winkels die dit soort schoenen verkopen, terwijl er zeker vraag naar is, de populatie van zoetermee - 120.000.

 

Maar dat is inderdaad wel het moeilijkste deel...het 'mogen' verkopen van deze exclusieve schoenen, daar ben ik dan ook al aan het achteraan gaan.

 

bedankt!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik ben van plan volgend jaar een eigen winkel te starten, nu ben ik al gaan kijken voor een winkelpand, en heb er een op het oog.

De huur ervan bedraagt 1600 euro ex btw.

de grootte (weet niet of dat van belang is) van het pand is 75 m2.

 

Nu heb ik na zitten denken, welke kosten hier nog bij zullen komen?

gas/water/licht....maar verder kom ik even niet.

wat zijn nou kosten waar je zeker rekening mee moet houden?

 

Ik wil dit even weten, zodat ik kan bepalen of ik misschien in een duurder pand kan gaan zitten.

Ik ben namelijk 19 jaar, en heb al over heel veel aspecten nagedacht, maar hier loop ik even vast, nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen! :)

 

 

 

Heel erg leuk om te zien dat je ergens enthousiast over bent !!!!

 

Als dat pand nu te huur (en al leeg) staat en jij wil er pas volgend jaar in ... en het zou nog te huur cq leeg staan ... zegt dat niet ook iets over de locatie ???

 

Een onderneming bestaat uit vele facetten. Bij een winkel is een locatie belangrijk. In jouw geval ga je voor een vorm van exclusieve distributie (je wil producten verkopen die niet iedereen mag/kan verkopen). In zo'n geval is dat aspect, de inkoop van deze producten, proiriteit nummer 1. Met goede,schriftelijk, afspraken op dit vlak ben je voor veel mensen een gesprekspartner, zonder deze afspraken blijft het een mooi idee maar zal het waarschijnlijk nimmer verder komen dan de planfase.

 

Jij noemt in een van jouw posts Foot Locker .... dit bedrijf verkoopt exclusief enkele modellen van fabrikanten ... voor een andere distributeur zijn deze niet te verkrijgen.

 

Dus mijn advies: werk allereerst je inkoopkant goed uit, verdiep je erin, hieruit zal namelijk ook prioriteit 2 komen .... hoe krijg ik de centjes bij elkaar om een voorraad in te kunnen kopen. Denk hierbij in 100 duizenden euro's .....(1 model inkopen .... maat 39-46 ... maatverdeling .......etcetc)

 

Hoe ben je op het idee gekomen, waarom schoenen????

 

Succes en groeten Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Heel erg leuk om te zien dat je ergens enthousiast over bent !!!!

 

Als dat pand nu te huur (en al leeg) staat en jij wil er pas volgend jaar in ... en het zou nog te huur cq leeg staan ... zegt dat niet ook iets over de locatie ???

 

Een onderneming bestaat uit vele facetten. Bij een winkel is een locatie belangrijk. In jouw geval ga je voor een vorm van exclusieve distributie (je wil producten verkopen die niet iedereen mag/kan verkopen). In zo'n geval is dat aspect, de inkoop van deze producten, proiriteit nummer 1. Met goede,schriftelijk, afspraken op dit vlak ben je voor veel mensen een gesprekspartner, zonder deze afspraken blijft het een mooi idee maar zal het waarschijnlijk nimmer verder komen dan de planfase.

 

Jij noemt in een van jouw posts Foot Locker .... dit bedrijf verkoopt exclusief enkele modellen van fabrikanten ... voor een andere distributeur zijn deze niet te verkrijgen.

 

Dus mijn advies: werk allereerst je inkoopkant goed uit, verdiep je erin, hieruit zal namelijk ook prioriteit 2 komen .... hoe krijg ik de centjes bij elkaar om een voorraad in te kunnen kopen. Denk hierbij in 100 duizenden euro's .....(1 model inkopen .... maat 39-46 ... maatverdeling .......etcetc)

 

Hoe ben je op het idee gekomen, waarom schoenen????

 

Succes en groeten Ard

 

 

 

Bedankt voor je reactie!!

Ja, over het verkoopgedeelte, en de contacten die je moet hebben, ga ik zeker aan werken, en wist van start af aan al dat dit het moeilijkste is.

 

OVer de footlocker, voor de meeste mensen lijkt het alsof ze zeer exclusieve schoenen verkopen, dit is ook deels waar natuurlijk, maar hetgeen ik wil aanbieden, is vele malen exclusiever...modellen die je verder alleen op 10/15 plaatsen in nederland vind.

Hoe ik hierin ben gekomen? Ik verzamel al een jaar of 2 schoenen...voornamelijk Nike en Adidas...

kijk even op ebay....naar Nike Dunk SB , Adidas Anniversary, Adidas Adicolor....hier zul je zien wat ik vezamel, en wat ik wil verkopen.

 

een andere leuke site is VINTAGEKICKS.COM....hierop staan schoenen die voor de kenner wel bekend zijn..maar voor de 'normale schoenendrager' niet herkenbaar zijn.....

 

hierin moet ik natuurlijk een mix vinden...ik kan het niet alleen hebben van DE TOP!...maar wil ook merken als asics verkopen wat erg leuke schoenen zijn, en voor iedereen betaalbaar en acceptabel zijn.

 

een beetje warrig verhaal naar mijn idee, maar ik moet snel weg...dus even snel wat getypt.

 

hoii

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Hoe ik hierin ben gekomen? Ik verzamel al een jaar of 2 schoenen...voornamelijk Nike en Adidas...

kijk even op ebay....naar Nike Dunk SB , Adidas Anniversary, Adidas Adicolor....hier zul je zien wat ik vezamel, en wat ik wil verkopen.

 

 

Je bekijkt het vanuit het oogpunt van een verzamelaar. Maar hoeveel mensen verzamelen óók daadwerkelijk dit soort schoenen, heb je enig idee?

Want hoeveel paar van dit soort schoenen denk je eigenlijk dagelijks te kunnen verkopen?

 

Je wilt er ook goedkopere schoenen bij verkopen. Dat lijkt mij ook zeker zeer hard nodig...!

Hoogstwaarschijnlijk zul je er daar veel meer van verkopen dan van de dure merken, uit de goedkopere schoenen zul je "je dagelijkse omzet moeten halen".

 

Als het even kan zou ik, als ik jou was, eens op zoek gaan naar schoenenwinkels die ook een dergelijk assortiment hebben. Kijk dan vooral naar de locatie waar ze zitten en vergelijk die dan met de plaats van de winkel waar jij wilt gaan beginnen.

 

Het pand waar je nu in wilt gaan beginnen ligt -voor zover ik dat kan inschatten- niet bepaald op een drukbezochte "klantenroute".

Hoelang staat het pand al leeg en waaròm staat het leeg?

Vraag eens bij de winkels die om het pand heen zitten, hoe tevreden zij zijn over het dagelijkse klantenbezoek.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Heel erg leuk om te zien dat je ergens enthousiast over bent !!!!

 

Als dat pand nu te huur (en al leeg) staat en jij wil er pas volgend jaar in ... en het zou nog te huur cq leeg staan ... zegt dat niet ook iets over de locatie ???

 

Een onderneming bestaat uit vele facetten. Bij een winkel is een locatie belangrijk. In jouw geval ga je voor een vorm van exclusieve distributie (je wil producten verkopen die niet iedereen mag/kan verkopen). In zo'n geval is dat aspect, de inkoop van deze producten, proiriteit nummer 1. Met goede,schriftelijk, afspraken op dit vlak ben je voor veel mensen een gesprekspartner, zonder deze afspraken blijft het een mooi idee maar zal het waarschijnlijk nimmer verder komen dan de planfase.

 

Jij noemt in een van jouw posts Foot Locker .... dit bedrijf verkoopt exclusief enkele modellen van fabrikanten ... voor een andere distributeur zijn deze niet te verkrijgen.

 

Dus mijn advies: werk allereerst je inkoopkant goed uit, verdiep je erin, hieruit zal namelijk ook prioriteit 2 komen .... hoe krijg ik de centjes bij elkaar om een voorraad in te kunnen kopen. Denk hierbij in 100 duizenden euro's .....(1 model inkopen .... maat 39-46 ... maatverdeling .......etcetc)

 

Hoe ben je op het idee gekomen, waarom schoenen????

 

Succes en groeten Ard

 

 

 

Bedankt voor je reactie!!

Ja, over het verkoopgedeelte, en de contacten die je moet hebben, ga ik zeker aan werken, en wist van start af aan al dat dit het moeilijkste is.

 

OVer de footlocker, voor de meeste mensen lijkt het alsof ze zeer exclusieve schoenen verkopen, dit is ook deels waar natuurlijk, maar hetgeen ik wil aanbieden, is vele malen exclusiever...modellen die je verder alleen op 10/15 plaatsen in nederland vind.

Hoe ik hierin ben gekomen? Ik verzamel al een jaar of 2 schoenen...voornamelijk Nike en Adidas...

kijk even op ebay....naar Nike Dunk SB , Adidas Anniversary, Adidas Adicolor....hier zul je zien wat ik vezamel, en wat ik wil verkopen.

 

een andere leuke site is VINTAGEKICKS.COM....hierop staan schoenen die voor de kenner wel bekend zijn..maar voor de 'normale schoenendrager' niet herkenbaar zijn.....

 

hierin moet ik natuurlijk een mix vinden...ik kan het niet alleen hebben van DE TOP!...maar wil ook merken als asics verkopen wat erg leuke schoenen zijn, en voor iedereen betaalbaar en acceptabel zijn.

 

een beetje warrig verhaal naar mijn idee, maar ik moet snel weg...dus even snel wat getypt.

 

hoii

 

Ik spaarde zelf basketbalschoenen, dus heb wel een vaag idee wat je zou willen doen.

 

Het probleem is... ik denk dat je kwa locatie van het pand binnen zoetermeer wel goed zit... de vraag is of je uberhaupt in zoetermeer goed zit...

 

Je praat over een lage drempelwaarde in de zaak. En hoewel de reikwijdte wel vrij groot is te noemen, ga ik er bijvoorbeeld niet vanuit dat iemand uit Rotterdam even naar zoetermeer komt voor die ene paar schoenen. Wat ik wil zeggen je verzorgingsgebied is volgens mij niet supergroot. Ook vraag ik me af of Zoetermeer goed te bereiken is.

 

Wat je wilt .. is een soort pianozaak openen... en vanwege de branche waar je inzit.. zal ik toch een meer een echte stad nemen.. misschien een zijstraat in amsterdam. Voor die prijs kan je daar ongetwijfeld ook wel zitten.

 

Wat je sowieso moet doen is online verkoop. Vanwege de exclusiviteit is men best bereid om een online koopje te doen. Werk met systemen als IDEAL door betaalgemak, en vertrouwen op te krikken. Rembours is dan een extra optie, zodat mensen zelf kunnen kiezen.

 

Hierdoor vergroot jij reikwijdte van je business enorm. Denk bijvoorbeeld aan iemand die ergens in een gehucht woont, die alleen exclusive sport schoenen op TV en op internet heeft gezien, maar eigenlijk al naar een paar van die schoenen zocht.

 

Volgens mij ga je de enige worden in NL trouwens. Natuurlijk moet je vertrouwen in je business hebben... maar 2000 euro per maand ... hoeveel paar schoenen wil je verkopen... denk eraan .. dit zijn exclusieve schoenen.

 

Heb je al nagerekend hoeveel opslagruimte je nodig hebt? Er moet flink wat in kunnen.. (en je moet in kunnen lopen, omdat je moet kunnen zoeken).

 

Denk ook om beveiliging van je pand. Sportschoenen worden graag gestolen.

 

Inkopen wordt ook een ramp.. je koopt van elk model een habbekratz... dat kan nogal duur worden.

Link naar reactie
  • 0

Vaak willen wat oudere mensen met wat meer geld de wat duurdere schoenen kopen, e.g. mooie boss schoenen die onder zijn of haar mooie armani pak passen. Vooral de laatste tijd kan je daar mooi op inspelen. Het wordt steeds meer een prestige strijd volgens mij, denk aan de afgestudeerde bedrijfseconoom of accountant die dat loon verdiend waar die al 4 t/m 7 jaar van droomde.

Ik weet niet over hoeveel geld je beschikt om gedegen marktonderzoek te plegen maar je moet het wel in de gaten houden dat je geen dingen gaat verkopen waar geen vraag naar is, misschien valt er wat te regelen met een kennis of een goede vriend met goede connecties of een beginnende business angel, dat je met hem/haar de potenties van en de vraag naar je product uitwerkt zodat je zoiezo de vraag goed in kaart hebt, ik neem aan dat je vast wel iemand kent die al zijn eigen bedrijf heeft ga daar ook eens mee praten wat voor valkuilen hij/zij is tegengekomen en breid zo je netwerk uit zodat je mensen hebt waar je op kan terugvallen als het nodig is, dat betekent dus dat je ook voor hen dingen (uit vriendschap) voor hen 'moet' doen.

Ook wat Ingman zij ben ik het grotendeels mee eens dat je een online shop moet neerzetten maar dan naast het gewone bedrijf omdat dan ook de twijfelende klant overgehaald wordt om te kopen.

Bijvoorbeeld op de tag 'exclusieve schoenen kopen' in google, dan zet je je adres duidelijk op de website zodat klanten je vinden,en dan zet je er een foto bij van de winkel zodat als ze erlangs lopen de winkel herkennen. Ik zou ook in een drukke winkelstraat gaan zitten, maar dat is alleen speculatie. Want er loopt meer volk binnen en dus kun je meer schoenen verkopen maar er zijn ook meer mensen die de schoenen aanraken met vieze vingers, mensen die schoenen stelen en je hebt meer werknemers nodig als het te druk wordt. Dus vraag is of je deze extra klanten er weer uit haalt. Wel helpt het natuurlijk aan de naamsbekendheid.

 

Haal eruit wat je nodig acht en veel succes ;) hopende je hiermee geholpen te hebben.

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie
  • 0

Met bekende merken als Nike en puma etc. zou ik erg oppassen.

Vaak kan je deze schoenen via internet veel goedkoper dan bij jou en met meer keuze gewoon bestellen. Denk eens aan wat exclusievere merken zoals Helly Hanssen.

Ik zie het bij mij aan de overkant in een winkel. Hij verkoopt sportkelding en aanverwante. Wat loopt? Niet Nike, Helly loopt als een trein!

 

Wat betreft je huur, 3 maanden tegelijk betalen zou ik niet doen. Betaal gewoon per maand.

 

Je electra kost ongeveer € 200 per maand, dit is incl. airco.

Water is minimaal, omdat jij alleen je handen wast en de afwas doet.

 

Denk ook nog even na over alles wat er verder bij komt kijken, mijn overbuurman staat echt uren in de winkel zonder een klant. Ga je je niet vervelen?

 

Veel succes

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Toevallig kwam ik op je berichtje en omdat ik in Zoetermeer gewoond heb en de Dorpstraat erg leuk vind (heb toevallig daar ook een winkelpand bekeken om een zaak te beginnen) was ik wel geïnteresseerd in je verhaal. En heb alles dus ook gelezen. Herkenbaar om te zien dat na het spuien van een idee er veel reacties komen die een hoop vraagtekens zetten bij dat idee. Zo ervaar ik dat in ieder geval, een hoop mensen die het niet zien zitten of het anders zouden doen. Ik weet niet hoe jij daarmee omgaat maar ikzelf vind dat een van de moeilijkste aspecten van het concreet maken van een idee.

 

Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik wou dit even kwijt. En ik hoop dat je het goede uit de reacties haalt, zelf ook kritisch blijft maar vooral blijft geloven in je idee en je niet door tegenwind uit het veld laat slaan. Behalve als je dat zelf besluit natuurlijk.

 

Groetjes, Sander.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.