• 0

Logo registeren en of merk?

Beste mede-forummers,

 

Ik heb een vraagje, sinds kort maak ik ook eigen producten naast het importeren van merken van derden. Nu geef ik mijn eigen producten de naam mee van mijn eigen bedrijf (Crusade Audio). Als logo hebben we de C en de A in elkaar verwerkt.

 

Het is de bedoeling om dat logo uiteindelijk op ieder product, en in het begin in ieder geval op de verpakkingen te zetten.

 

Is het raadzaam om nu de naam Crusade Audio als merk te laten registreren? En het logo?

 

Zijn dat trouwens twee registraties of eentje?

 

Gr. Rogier

www.ca-electronics.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet om te beginnen nagaan of je niet iemand's anders merk/handelsnaam gebruikt, zie deze draad.

 

Vervolgens kun je zowel de merknaam als het beeldmerk laten registreren, ook daarvoor vind je de benodigde links in bovenstaande draad. De afweging om wel of niet te registreren, is afhankelijk van jouw inschatting dat iemand anders het merk zou kunnen namaken.

 

Voor een paar dollar kun je in ieder geval de dotcom en dotnet verwerven, dan sta je al weer wat sterker tav het auteursrecht dat al geldt als je publiceert.

 

Een merkrecht-deskundige kan vast wat verstandiger dingen zeggen, maar die pleiten waarschijnlijk voor registratie. Gebruik ook de zoekfunctie van dit forum even...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het antwoordt!

 

De handelsnaam wordt al geruime tijd gebruikt, door mij.

 

Weet iemand of zowel de handelsnaam (is gelijk aan merknaam) als het beeldmerk laten registreren duurder is dan alleen het beeldmerk laten registreren?

 

Ik kan dat niet zo snel vinden op de website van BMB.

 

 

Ik vindt het een best moeilijke afweging, want als handelsnaam bestaat het merk al langer, en ook is er dus al lang een .nl domein aangevraagd. Daarnaast is een wereldwijde bescherming (die niet overal geld) erg duur. In de benelux zal toch niemand het na gaan maken, als dat is is het in azie, en daar geld merkbescherming niet dacht ik (in ieder geval niet in de praktijk).

 

 

Gr. Rogier

 

www.ca-electronics.com

Link naar reactie
  • 0

Kijk vooral even waar je actief wilt zijn met je producten.

Ougadougou zal niet direct in je marketingplan voorkomen.

 

Ik meen mij te herinneren dat high end audio maar in enkele landen echt leeft, misschien is het verstandig om je tot die landen te beperken.

Ook het strategisch inkopen van domeinnamen hoort bij jouw verhaal.

 

Laat je ook even goed voorlichten door een merkengerechtigde, ook al adviseert die natuurlijk altijd regsitratie. ;)

Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat er ook een cascade audio is, al weet ik dat niet zeker, een dergelijke kan naam kan verwarring opleveren.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Op het logo rust automatisch auteursrecht zodra je het gemaakt hebt. Ik kan me echter wél voorstellen dat je er met een C en een A door elkaar heen plaatsen een probleem mee krijgt om je op auteursrecht te beroepen als het geen enkel onderscheidend vermogen heeft en niet echt een 'creatief werk' is, niet echt een ontwerp is.

Dat staat los van of het mooi is of niet, maar puur of het waarschijnlijk is dat iemand anders precies hetzelfde ontworpen zou kunnen hebben.

Link naar reactie
  • 0

Op het logo rust automatisch auteursrecht zodra je het gemaakt hebt. Ik kan me echter wél voorstellen dat je er met een C en een A door elkaar heen plaatsen een probleem mee krijgt om je op auteursrecht te beroepen als het geen enkel onderscheidend vermogen heeft en niet echt een 'creatief werk' is, niet echt een ontwerp is.

Dat staat los van of het mooi is of niet, maar puur of het waarschijnlijk is dat iemand anders precies hetzelfde ontworpen zou kunnen hebben.

 

Dat is interessant, het logo is daadwerkelijk ontworpen, laten we het zo zeggen, het worden geen standaard letters die door elkaar heen lopen o.i.d.

 

Wellicht dat een dure registratie dan niet perse nodig is voor ons.

 

We zullen overleggen, en kijken wat we gaan doen.

 

ps: de producten die we tot nu toe zelf maken is voor iedereen beschikbaar, en sommige dingen is eigenlijk een must voor iedereen. Dus geen high end, dat is het leuke :)

 

gr. Rogier

www.ca-electronics.com

Link naar reactie
  • 0

bij de kamer van koophandel kun je voor 81 euro een onderzoek laten doen naar jou handelsnaam. Ik heb het sinds kort aangevraagd echter nog geen bericht terug gekregen. Als je wilt kan ik (zodra ik bericht terug heb) je vertellen wat ze precies hebben gedaan.

 

Als ze me dat vertellen.

 

Volgens mij is dit geen onderzoek naar logo of dergelijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.