• 0

Benaderd door een uitgever

Beste forumleden,

 

Ik zit met een klein probleem/dilemma...

 

Tijdje terug was ik benaderd door een uitgever om mij op te nemen in een soort bedrijfgids/snelgids/handleiding voor startende ondernemers.

 

De moto was voor starters door starters of zo iets.

 

Een leuk initiatief misschien.

 

In ieder geval ben ik (telefonisch) benaderd om een advertentieplekje in die gids, de grote van een visitekaartje ongeveer.. Ze hadden standaard gegevens en die kon je later per brief wijzigen en of gegevens (logo) toevoegen.

 

Ik vond dat toen wel aantrekkelijk. Ik vroeg of ik daar gelijk vast aan zat, en hij zei JA. Uiteindelijk zei hij dat ik een brief kreeg, en dat ik binnen 14 dagen op kon zeggen zonder verdere verplichtingen, toen ben ik ermee ingestemd. (nb. Het boekje komt ergens in augustus uit). Ik heb nog steeds geen brief gehad) Achteraf vind ik het toch nog een beetje duur voor mij als starter.

 

Als ik die brief niet op tijd heb, en mijn gegevens worden alsnog gedrukt, moet ik dan betalen?

 

Het enige nadeel is, ik ben zo stom geweest om niets op te schrijven (naam v/d uitgever e.d.), Dus ik heb nu geen enkele gegevens!

 

Is iemand van jullie ook benaderd toevallig???

 

Groetjes,

Essad

To be, to be...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

doodziek word ik van alle adverteerders/website's etc

dagelijks vaak 3 of meer telefoontjes die op allerlei manieren proberen,

advertentieruimte of wat dan ook te verkopen.

ik ben er ook wel eens ingetrapt hoor kosten 180 euro's.

tegenwoordig vraag ik beleeft of ze later nog eens terug willen bellen.

en dat doe ik 3 of 4 keer,

daarna gaan ze vragen,waarom laat u ons dan steeds terugbellen?

mijn antwoord is dan steevast,irritant he !!!!!

leuk is het niet maar normaal gesproken kan je er wel onderuit maar dan moet je wel een adres hebben natuurlijk. kan je aangetekend doen als zekerheid.

het word hoogtijd voor enige gedragregels betreffende ongevraagde telefoontjes,word aangewerkt begrijp ik, voor mij is het gewoon spam.

veel succes en wees volgende keer wat allerter,als starter laat je jezelf soms overdonderen door al die callcenters.

gewoon nee zeggen en duidelijk vragen waar ze voor bellen.

Wat moet u van me?geld? gewoon ophangen.

Link naar reactie
  • 0

Nu moet ik toch wel reageren hoor :)

 

Ik ben nl bezig met de ontwikkleing van een advertentiegidsje en dus ga ik ondernemers daar ook over "lastig vallen"

 

Ondanks dat ik al een aantal jaren ervaring heb met telefonisch benaderen van zowel particulieren als ook bedrijven krijg ik zelden slechte reacties.

 

Wat ik me nu afvraag ...... wat ervaren jullie dan als een prettige manier om benaderd te worden?? en vooral wat en hoe niet.

 

Zoals het bij Essad is gegaan zal ik het iig niet doen. Ik ga bij iedere klant persoonlijk langs en pas nadat ik een afspraak heb gemaakt /laten maken

 

Pauline

 

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie
  • 0

Als ik die brief niet op tijd heb, en mijn gegevens worden alsnog gedrukt, moet ik dan betalen?

 

Nee. Stuur, wanneer je eenmaal een factuur ontvangen hebt. een brief terug dat je geen telefonische toestemming hebt gegeven en nog steeds hun schriftelijke voorstel afwacht.

 

Ze kunnen in dat geval alleen aantonen dat je telefonisch akkoord bent gegaan door een bandopname van het gesprek te laten horen. Aangezien ze met zo'n opname zelf door de mand vallen - ze hebben zichzelf immers niet aan hun toezegging gehouden - zullen ze het niet tot een rechtzaak laten komen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties in ieder geval.

 

Ik las idd in het andere post van Zussie hoe snel het allemaal kan gaan.

Zelf was ik dus ook ingepalmd door een mooi verkooppraatje dat mijn bedrijfsnaam eruitsprong e.d.

 

Even reageren op de post van Floor...4

 

Als ik die brief niet op tijd heb, en mijn gegevens worden alsnog gedrukt, moet ik dan betalen?

 

Nee. Stuur, wanneer je eenmaal een factuur ontvangen hebt. een brief terug dat je geen telefonische toestemming hebt gegeven en nog steeds hun schriftelijke voorstel afwacht.

 

Ze kunnen in dat geval alleen aantonen dat je telefonisch akkoord bent gegaan door een bandopname van het gesprek te laten horen. Aangezien ze met zo'n opname zelf door de mand vallen - ze hebben zichzelf immers niet aan hun toezegging gehouden - zullen ze het niet tot een rechtzaak laten komen.

 

Ik heb namelijk wel telefonisch akkoord gegeven :( Ik vroeg nog wel nadrukkelijk of ik er nog vanaf kan, en dat was mogelijk! Ik moest alleen binnen 14 dagen reageren op de brief die ik zou ontvangen (met een proefdruk). Als ik niet reageerde dan was dat "automatisch akkoord". Ik kon ook een wijziging doorgeven dmv. de gegevens in die brief.

 

Maar wat ik een beetje begrijp uit jouw verhaal is dat "telefonisch akkoord" niet geldt?

 

Ze hebben me wel beloofd dat ik nadat ik een exemplaar had gekregen hoefde te betalen, en dat is pas in augustus.

 

Ach ja..

 

Ik ben gelijmd ;)

 

Ik zal in ieder geval nooit meer telefonisch ergens op ingaan, laat ze eerst een briefje sturen met wat de bedoeling is ;)

 

Nogmaals bedankt voor de info.

 

Groetjes,

Essad

To be, to be...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.