• 0

Stappenplan voor importeren! Iemand? Suggesties?

Hallo forumleden,

 

Ik zou graag in contact willen komen met houtbewerkingbedrijven in bijvoorbeeld Tsjechie. Zodat ik kan bekijken of het interessant is om daar mijn producten in te kopen of dat Nederland toch eigenlijk wel OK is om een eigen productie op te zetten. Mischien zelfs wel daar een productie-unit opzetten. Financieren Nederlandse banken zoiets wel in het buitenland?

 

Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? Is er een database van dit soort bedrijven te vinden? Een Tsjechisch telefoonboek ofzo?

 

 

Probleempje is alleen, ik spreek geen woord Tsjechisch. Wel Nederlands, Engels, Duits en Limburgs :P.

 

Jullie lezen het al, een hoop ??? ???

 

Is er een stappenplan zodat ik niks over het hoofd zie. Want van onverwachte financiele verrassingen hou ik niet. Tenminste geen negatieve verrassingen.

 

Alvast bedankt.

 

P.S. ik heb het forum al doorgespit.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Klokske,

 

Wat er op internet aan info te vinden is weet ik niet, maar het Koninklijk Instituut voor de Tropen heeft een halfjaar geleden een boek op de markt gebracht speciaal voor (kleine) bedrijven die zaken willen gaan doen met Centraal en Oost-Europa. Het heet Werken met Oost Europa (http://www.ondernemersboeken.nl/item.aspx?I=150&C=26). Voor zover ik heb gezien gaat het boek vooral over het zakendoen met mensen uit andere culturen en besteedt het ook aandacht aan zaken als taalgebruik en communicatie. Wellicht dat het je kan helpen bij het vormen van een beeld over je toekomstige zakenpartners en een keuze maken voor een land, waar je zaken mee wilt doen.

 

Jouw praktische en financiële vragen lijken me uitermate geschikt om aan de kvk te stellen en zo eens wat terug te krijgen voor je jaarlijkse bijdrage.

Vraag dan meteen ook even of het subsidieprogramma voor starters op buitenlandse markten nog bestaat (PSB-regeling of zoiets?), want dat kan je misschien een aardig subsidiebedrag en/of gratis begeleiding opleveren.

 

In ieder geval veel succes met je internationale plannen en dat vlakbij Duitsland wonen is erg handig als je met voormalige communisten zaken wilt doen. Daar leerde ze vroeger op school namelijk geen Engels, maar wel allemaal Duits...

 

Karen

(PS: als je plannen zich wijzigen en je je aandacht wilt verschuiven naar Polen, kan ik je wel in contact brengen met twee Poolse Nederlanders die je wellicht willen helpen/begeleiden)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat jullie allemaal zo met mij aan het meedenken zijn!!!!

 

De plannen zijn ondertussen wel iets gewijzigd. Ik ben eigenlijk op zoek naar laminaatfabrikanten. Waarbij ik huiverig sta tegenover China, ondanks de zeer scherpe prijzen.

 

Echter het is binnen de EU moeilijk te vinden wat ik zoek. Al zal ik natuurlijk ook wel teveel noten op mijn zang hebben. Toch weiger ik nu al teveel consessies te doen aan mijn eigen ideeën.

 

Ik ga aan de slag met jullie nieuwe input.

 

 

PS. Karen, ik heb ondertussen ook al met een Poolse fabrikant gesproken. Ze produceren echter vrijwel alleen maar glimmend laminaat.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.